Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å sjekke datoen på varene selv, snobb?

Rull inn'a! Dust!

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Dette er latterlig. Så jeg er SNOBB fordi jeg ikke handler på Bunnpris? Jeg er snobb fordi jeg har handlet på Bunnpris tre ganger og fått med meg varer som var utgått på dato? Og fordi andre som bor på samme sted som meg har samme oppfatning av Bunnpris-butikken her i nærheten?

Etter hva jeg forstår og har lest i tester er det Rema 1000 som er den billigste butikken å handle på, så det punktet med at Bunnpris har generelt billigere varer forstår jeg ikke. De har dog merket Kløver ja som du nevner som er billigere, og det er dette merket jeg er skeptisk til. Og er det så rart? Tydeligvis mange fler her i tråden som har dårlig erfaring med Kløver også.

Det siste avsnittet ditt har ingenting med mitt innlegg å gjøre. Jeg er nemlig helt enig med deg, at det er godt at de store kjedebutikkene får konkurranse fra andre butikker. Det har jeg da aldri sagt noe mot?

Men da er du ikke skeptisk fordi det er billig - som du selv sa - men fordi du har dårlig erfaring. Det er noe helt annet enn det du sa i innlegget ditt.

Jeg spiser Bunnpris mat mange ganger i uken og har ingen slik dårlig erfaring - men har ikke kjøpt kløverprodukter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ikke like en butikk, men en kjede er noe helt annet. Der hvor jeg er fra er feks. alle rema 1000 butikkene skikkelig shady, mens bunnpris har de fineste butikkene, der hvor jeg bor nå er det motsatt. Det handler vel i bunn og grunn om hvilke kjeder som har kapret til seg de beste kjøpmennene. I tillegg spiller vel også undergruppe en rolle, for jeg tror de ulike følger opp butikkene sine på svært forskjellige måter.

Men bortsett fra kløverkjøtt og kløverbrød tror jeg ikke Bunnpris har fler varer som er spesifikt for Bunnpris, så bortsett fra evt. dårlige kjøpmenn som ikke rydder dato tror jeg ikke det er noen grunn til bekymring. De andre varene som heter kløver er produsert sammen med de varene som heter eldorado og first price i norgesgruppen.

Men ja, det jeg liker med Bunnpris er at de er en relativt selvstendig kjede. De får riktignok varer fra Rema distrubisjon (og tidligere fra NG), men de er selvstendige i den grad at de ikke er medlem av NG, Coop, Reitangruppen eller ICA som er gigantene.

• Liker 5
Gjest Blondie65
Skrevet

"Holde snobbetheten og fordommene for deg selv"? Hva er det for slags vissvass? Vi befinner oss på et diskusjonsforum og ts spør om kvaliteten på Bunnpris-kjøttdeig er bra - og du mener det ikke går an å svare at man heller foretrekker kvalitetsvarer? :filer:

Jeg understreker at jeg ikke har noen formening om kløverkjøttdeig - har aldri smakt det - men generelt kjøper jeg kjøttdeig hos slakteren. Jeg synes Gildes kjøttdeig er av dårlig kvalitet, tilsatt for mye vann og salt - dersom man da ikke får tak i den uten vann og salt.

Og jeg er så LEI av å bli kalt snobb bare fordi jeg foretrekker matvarer av god kvalitet. MY GODD!

Kanskje du skal lese det jeg svarte på og det jeg svarte en gang til.

Jeg har ingen problemer med at folk foretrekker kvalitetsvarer. Men i det nevnte innlegget ble HELE sortimentet til Bunnpris slaktet fordi det var billig. Det kom jo frem etterpå at det ikke var derfor men fordi man har dårlig erfaring.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal lese det jeg svarte på og det jeg svarte en gang til.

Jeg har ingen problemer med at folk foretrekker kvalitetsvarer. Men i det nevnte innlegget ble HELE sortimentet til Bunnpris slaktet fordi det var billig. Det kom jo frem etterpå at det ikke var derfor men fordi man har dårlig erfaring.

Jeg leste det andre innlegget ditt også, og jammen ble ikke alt nyansert. :)

Jeg er bare så MØKKLEI av at alt som dreier seg om valg av kvalitet på matprodukter kobles til snobbethet.

• Liker 2
Skrevet

Vel, for det første er det selvfølgelig noe jeg vanligvis gjør. Men det er ikke dermed sagt at butikken er fratatt alt ansvar når det kommer til dato. De fleste andre butikker er flinke til å passe på at utgåtte varer blir plassert i kurver eller lignende merket med "utgått på dato" eller noe slikt. Det er derimot ikke denne Bunnpris-butikken særlig flink på.

Kan du vennligst utdype hvorfor jeg er en snobb? Det henger ikke sammen, spør du meg.

Jeg tøva jo bare siden du ble kalt det tidligere :) Har ingen grunn for å kalle deg snobb :)

Sjekker og varene selv. men hender jeg glemmer det til tider. Så kommer jeg hjem og så er det gått ut på dato. Det er meget irriterende. Men da kan man klage. For etter flere klager, vil jo da sjefen gjøre tiltak. Omså spre negativitet om plassen slik at de forbedrer seg. For kunder vil de ikke tape.

AnonymBruker
Skrevet

Angåendes diskusjon om bunnpris - vi har en diger, ny bunnpris i nærheten. Og den er en veldig god butikk. Så jeg vil nok tippe at det ikke er med kjeden å gjøre men med folk som driver den bunnpris butikken der du bor.

Likedans har vi en liten, gammel coop her i byen som blir drevet av en gammel ektefolk. Jeg liker ikke den butikken! Der er det aldri noe ferske frukter eller grønnsaker. Virker som om dei har stått der ukesvis.. så jeg kjører altid forbi den når vi skal handle noe. Mens mannen erter meg og sier: Vi må jo støtte gamlingene og svinger innom :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt skeptisk til "billig-merker" men jeg prøver stort sett alt før jeg gjør meg opp en mening. Jeg synes kjøttdeigen fra Kløver har en merkelig (bi)smak, og jeg liker den ikke. Har forsøkt andre Kløver-varer som har vært kjempegode, så jeg synes merket er helt ok.

Skrevet

Forsåvidt så synes jeg det ser ut som at en essensiell del av butikkenes strategi er utelatt ifra denne diskusjonen. Det er vel kampanjene deres. Hvor mange kroner pr. kilo tror du eksempelvis Rema 1000 tjener på et kilo ribbe rundt juletider? Ribben selges med tap for å tiltrekke kunder slik at de handler noe annet i tillegg hvor fortjenesten skal innhentes.

Rema 1000 har sin egen kjøttdeig og den er absolutt like bra som Gilde sin kjøttdeig. Samtidig så er den billigere. Hvis man da lar seg blende av prisen på varen og forbinde det dyreste produktet med bedre kvalitet har man gått på limpinnen i forhold i forhold til den ene merkevarens strategi. Gilde påstår at de leverer kvalitet av ypperste klasse og investerer mye ressurser i dette. Rema 1000 kjøper sin kjøttdeig ifra en leverandør som stilles inn for de samme kriteriene for matkvalitet som Gilde. Forskjellen er at det ene merket tjener mindre pr kilo en det andre.

Kyllingkjøttdeig ville jeg personlig ikke anbefalt min verste fiende, uansett leverandør.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns kjøttdeigen til Rema 1000, Nordfjord, smaker kjempegodt!

Må desverre innrømme at jeg ikke handler på Bunnpris, da jeg har fått muggent pølsebrød der...

Men, jeg syns jeg leste at kyllingkjøttdig ikke inneholdt MUK?? forvirra...

AnonymBruker
Skrevet

På fb-sidene til Bunnpris gir direktøren dette svaret til en kunde som reagerer på Kløverkjøttdeig:

"Grunnen til at kjøttdeig fra Kløverkjøtt ofte har mer smak og mer lukt enn andre kjøttdeiger er at den produseres svært kort tid etter slakting, og at den ikke inneholder en andel frossent kjøtt. Dette gir et bedre produkt, men en litt annen smak enn kjøttdeig laget av kjøtt som har ligget litt lenger. Du er ikke den første som reagerer på smaken/lukten og vi har flere ganger vurdert om vi skal endre på fremstillingsmåten for å tilpasse oss de kundene som ikke liker den naturlige lukten av ferskt kjøtt. Men ettersom dette vil gi produktet kortere holdbarhet og forringe den naturlige røde fargen, så har vi så langt holdt oss til å bruke ferskest mulig kjøtt. Kløverkjøtt bruker for øvrig lokale kjøttråvarer i produksjonen."

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Her er maten dyrere på Bunnpris en på Rema, så da er det greit eller? ;)

Jeg smaker ikke forskjell på kløverkjøttdeigen i forhold til gilde sin. Kjøttdeig er et resteprodukt uansett hvem som lager den.

Her er også maten billigere på rema. Bunnpris har vel gått over til norgesgruppen de også forresten?

Selv spiser jeg billig kjøttdeig, men aldri kløverkjøttdeigen. Det kommer av at jeg flere ganger har funnet brusk i den.

AnonymBruker
Skrevet

Bunnpris har vel gått over til norgesgruppen de også forresten?

Nei, Bunnpris var aldri medlem av NG. NG var grossisten til Bunnpris før, noe som gjorde at Bunnpris hadde et utvalg tilsvarende NG-butikker, men det samarbeidet ble avsluttet i fjor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...