flowerpower Skrevet 6. april 2012 #1 Skrevet 6. april 2012 Jeg finner av og til innlegg her inne fra folk som har scoliose i større eller mindre grad. Vil derfor tipse om at det finnes flere måter å komme i kontakt med likesinnede på: I Ryggforeningen finnes Skoliosenettverket som egen gruppe. Der finnes en mailingliste hvor en kan få kontakt med andre i akkurat samme situasjon,det arrangeres skoliosetreff hvert år og de jobber i forhold til myndighetene for at vi skal bli godkjent som kronikere. Skoliosenettverket er også egen gruppe på FaceBook. Nå har jeg startet enda en gruppe på FaceBook: Scoliose Norge hvor vi også diskuterer alternative behandlinger i utlandet som ikke er godkjent i Norge enda (og med erfaringer fra norske scoliosepasienter som bruker dem). Så det er bare å hive seg med,her er mange flotte mennesker, mye å lære og å lære bort
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #2 Skrevet 6. april 2012 Jeg trodde at det var noe man bare måtte leve med? Hvordan kan man rette opp skjelettet?
flowerpower Skrevet 6. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2012 Mange får rettet opp ryggeraden ved hjelp av operasjon hvor det f.eks skrus inn stenger (i titan) og så blir scoliosen mindre eller nesten borte Andre blir bedre ved bruk av korsett, eller ved ulike behandlinger i utlandet. Clear- institute i USA og Schrotklinikken i Tyskland bruker ulike øvelser hvor scoliosen blir mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå