AnonymBruker Skrevet 7. april 2012 #21 Skrevet 7. april 2012 Hva ville foreldrene dine sagt om du fortalte dem alt dette, at din søster vil spre til hele bygda at du har hatt en abort? Da tror jeg de er på din side gitt, si det til dem selv, du. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 7. april 2012 #22 Skrevet 7. april 2012 Du må slutte å gi henne makt over deg ved å fortelle henne ting hun kan bruke mot deg. Du må ta makten fra henne ved å fortelle foreldrene dine alt - hvordan hun har manipulert deg til å bøye av under trussel med å fortelle dem. Du bør også fortelle heksen at hennes makt over deg er over og at dersom hun ikke straks holder opp med det vil hele bygden få høre hvordan hun har oppført seg. En ting er å være menneskelig og gjøre feil - noe helt annet er å være en utspekulert jævel som utnytter andres svakhet til egen vinning. Stå på jente, finn din egen styrke og kjemp deg fri fra iglen.
Gjest Elsy Skrevet 9. april 2012 #23 Skrevet 9. april 2012 Er oppvokst med lignende foreldre.. Frykt er en mektig motstander.. Om det hadde vært mulig så hadde jeg tatt igjen på søsteren med en gang og med samme mynt. Men det er hva jeg ville ha gjort i mitt eget søskenforhold. Jeg ville krevd tilbake makten rett og slett. Den andre muligheten er som en eller annen(eller flere?) her sa, og ta avstand fra denne søsteren. Skape en mur. La noe sive igjennom, men holde kortene tett til brystet. Dette er faktisk den løsningen jeg har valgt i forhold til mine foreldre, og det funker for meg. Og jeg tror det kan være en ide for deg og. Jeg gjetter nemlig på at forholdet til din søster har blitt like anstrengt som til dine foreldre? Å få utløp for alle tanker og følelser er veldig lurt, så å skrive en bok er en kjempe god ide! Ellers er maling, tegning, diktskriving osv., andre gode alternativer for å få ut litt kaos på en god måte:) Jeg håper det ordner seg for deg! Gjør det som følest mest naturlig for deg her og nå
AnonymBruker Skrevet 9. april 2012 #24 Skrevet 9. april 2012 Men herregud da ts, er du tilbakestående? Løsningen er selvsagt - DU MÅ SLUTTE Å FORTELLE HENNE TING! 2
Gjest Wyrth Skrevet 29. juni 2012 #25 Skrevet 29. juni 2012 Ord kan iblant være en revolusjonerende motgift. Jeg støtter deg i å skrive. Stå på du Sannejenta ... Hev deg over den bedritne søsteren din som har så lav selvtillit at hun prøver å fremstille dem hun er misunnelige på i et dårlig lys. Men du er sterk og overlever. Be strong, be brave but most of all be happy! Klemmer i fleng
Gjest Sanne__ Skrevet 3. oktober 2014 #26 Skrevet 3. oktober 2014 (endret) Du må slutte å gi henne makt over deg ved å fortelle henne ting hun kan bruke mot deg. Du må ta makten fra henne ved å fortelle foreldrene dine alt - hvordan hun har manipulert deg til å bøye av under trussel med å fortelle dem. Du bør også fortelle heksen at hennes makt over deg er over og at dersom hun ikke straks holder opp med det vil hele bygden få høre hvordan hun har oppført seg. En ting er å være menneskelig og gjøre feil - noe helt annet er å være en utspekulert jævel som utnytter andres svakhet til egen vinning. Stå på jente, finn din egen styrke og kjemp deg fri fra iglen. Det er gått to og et halvt år siden jeg etablerte denne tråden Jeg har,over tid,nå, møysommelig etablert en mur imot henne og har det merkbart mye bedre når jeg holder på den.Det er vondt å gå til et slikt skritt og ikke minst vanskelig å forstå,for det er vel ikke akkurat en vanlig ting å gjøre ,og jeg vet at hun snakker om meg til mange,men det har jeg valgt å ikke fokusere på.Slippe å sladre og begrunne ting til så mange,men heller til en utvalgt gruppe få av mine nære og kjære venner. Jeg må heve meg over det for å gjenfinne min indre styrke. Det som også er nytt er at jeg har fortalt mine foreldre mye av det jeg opplevde som farlig. Så igår mens de var her,det er fælt å si dette,men så kom også Satan på besøk! Det er nå slik jeg uttrykker meg for jeg opplever at hennes blikk ønsker å drepe meg mens hun snakker med syrlig stemme især når hun nå ser at jeg har gjenfunnet mye av roen inni meg. Jeg kan se henne i øynene uten å skjelve så mye som jeg gjorde tidligere. Så til det nye, det er at foreldrene mine har tør iall hovedsak ikke konfrontere henne med alt det essensielle eller de lar det bli når de merker hennes advarende blikk, men de har nå *når de så jeg gjorde det*, snakket mot henne, noe de gjorde her igår og da fikk vi oppleve hennes sanne jeg. Hun ropte at hvis det skulle være slik kunne de bare glemme å se barnebarna. Jeg satt der målløs og observerte hvordan de liksom krøp sammen og ikke torde motsi henne. Foranledningen var at sønnen hennes hadde kalt både meg og min mor en forb... jæ.... og han har begynt å slå min mor. Vi tok det opp med henne men hun forsvaerte sin 8åring og sa "at han er jo så liten stakkars!",og ble svart i blikket når vi var uenige med henne. Det er fælt å se at hun overkjører dem og de ikke tør å stå på sitt og det kom så tydelig fram at de var redd henne og nå viste hun sitt sanne jeg.. For nå har jo jeg stått opp for meg selv så nå ser jeg også tydeligere hvor skoen trykker. Hun har foreldrene mine i sin hule hånd. Det var på mange måter en skremmende opplevelse å se hvor tause de ble når hun truet dem,. En dynamikk som ikke løses i en håndvending når min mor ikke lenger vil prate om det, Vil heller snakke om hyggelige ting. Dessverre,, :/ Endret 3. oktober 2014 av Sanne__
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #28 Skrevet 3. oktober 2014 Det er fint å lese at du har dannet en mur mot din søster. Dine foreldre burde oppsøke et familierådgivningskontor og få hjelp til å takle henne, få verktøy de kan bruke sånn at de ikke blir overkjørt. En åtteåring som slår burde skjønne når man prater til han. At mor forsvarer han sier litt om hennes evne til å ta vare på barn. Kanskje en anonym melding til barnevernet kunne muntre henne litt opp? Anonymous poster hash: c5358...fcc 3
Carrot Skrevet 3. oktober 2014 #30 Skrevet 3. oktober 2014 Gi henne juling. Hahahaha! Nå lo jeg godt for den tanken slo meg også - men ikke juling som i fysisk, mer som i mentalt - stå imot, si med rolig stemme at hennes tid som familiens manipulator er over, hun må gjerne bruke ungene sine som våpen, lære dem å få viljen sin som henne men at det ikke lengre er greit at hun gjør det mot dere. Jeg tenker slik at en sånn person er det greiest å IKKE ha i sin hverdag - ingen bør gå rundt å være redd for hva ens nære relasjoner skal komme til å finne på. 2
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2014 #31 Skrevet 3. oktober 2014 Hahahaha! Nå lo jeg godt for den tanken slo meg også - men ikke juling som i fysisk, mer som i mentalt - stå imot, si med rolig stemme at hennes tid som familiens manipulator er over, hun må gjerne bruke ungene sine som våpen, lære dem å få viljen sin som henne men at det ikke lengre er greit at hun gjør det mot dere. Jeg tenker slik at en sånn person er det greiest å IKKE ha i sin hverdag - ingen bør gå rundt å være redd for hva ens nære relasjoner skal komme til å finne på. enig.
Jolene Skrevet 3. oktober 2014 #32 Skrevet 3. oktober 2014 Fantastisk at du har kommet deg sterkere gjennom dette TS. Husker jeg leste tråden når du lagde den, men hadde ingen råd til deg. Du virker reflektert, hun virker helt ustabil. Synes inderlig synd på deg som har en sånn jævel til søster og så ryggradsløse foreldre! Flott at du har reist deg, fortsett sånn!!! :hug:
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #34 Skrevet 5. oktober 2014 Du må begynne å stå opp for deg selv... Truer hun med å fortelle noe spesifikt får du bare si at hun kan gjøre det, og dermed ødelegge forholdet dere har. Evt true med å fortelle foreldrene dine i retur at hun har drevet med utpressing for å få vilja si. Jeg ville gått så langt som å svare i retur at hun sikkert ikke vil at hennes svake øyeblikk blir synlige. Men skal du ta den må du være HELT 100% rolig og ikke si hva du vet(eller hva du ikke vet). Vi har ALLE en hemmelighet vi ikke vil skal komme frem, ALLE! Anonymous poster hash: 5434e...457
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #35 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg hadde ikke hatt kontakt med henne og i hvertfall ikke fortalt henne om aborten og andre hemligheter. Anonymous poster hash: 63d81...9d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå