Gå til innhold

Mensen x2 og ubeskyttet sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

I mars fikk jeg plutselig mensen 2 ganger... Først i starten av mars og så i slutten av mars.. Hva fører til dette?

Det andre jeg lurer på er hvor stor sjanse det er for at jeg kan bli gravid når jeg hadde ubeskyttet sex igår.. Han kom ikke inni meg og vi holdt vell bare på i 8-10 min fordi jeg ikke gikk på p-piller og ingen hadde kondom..

Takk for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet

Når mensen dukker opp to ganger, kan det være på grunn av hormonell ubalanse. Det kan skyldes bruk av medikamenter som påvirker hormonene (angrepiller, p-piller, p-stav, osv). Det kan også være at en av de to ikke var mensen, men en slags blødning.

Og hva som er sjansen å bli gravid - jeg har ikke noe konkret prosenttall å operere med, men siden han ikke kom inni deg er vel sjansen heller liten. Det kan komme en væske ut av penis før han kommer, og den væsken kan inneholde sædceller. Så sjansen er der, men den er ikke like høy som den ville vært om han hadde kommet inni deg. Kondom er en fordel, just saying!

Skrevet

Takk for svar:)

Bruker ikke noen andre prevansjons midler en kondom.. Så betyr det da at det bare har vært en liten blødning?

Sjansen for at jeg kan være gravid er der, når burde jeg ta graviditets test?

Gjest Survival
Skrevet

Takk for svar:)

Bruker ikke noen andre prevansjons midler en kondom.. Så betyr det da at det bare har vært en liten blødning?

Sjansen for at jeg kan være gravid er der, når burde jeg ta graviditets test?

Vanskelig å vite. Det kan være så mange forskjellige årsaker. Ingenting å bekymre seg over uansett så lenge det ikke var friskt blod.

Du burde ta testen når du egentlig skulle fått mensen. Altså, hvis du skulle fått mensen om 3 uker og ikke får den, tar du testen da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også fått mensen 2 ganger på en måned.. hadde først én mensen når jeg skulle, så to uker etterpå kommer det en ny mensen, jeg blør ganske kraftig, har blødd i 2 dager nå.. :sjenert: har aldri skjedd før.. sluttet på pillen for 6 måneder siden, så syntes det er rart hvis det plutselig nå, etter 6 måneder, slår ut noe ubalansegreier på grunn av ppille slutt? Men ikke vet jeg...

Gjest Survival
Skrevet

Det kan være andre ting også som påvirker menssyklusen. Stress for eksempel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...