Gå til innhold

Pytt i panne - hvilke ingredienser bruker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva har dere i pytt i panne retten?

Jeg har aldri laget det, vet man kan ha hva man vil, men vet ikke hva det vil si, så derfor lurer jeg enkelt og greit på hva dere har i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke laget det på mange år, men mener å huske at vi brukte kokte poteter som var kuttet i biter, løk og gjerne litt kjøttdeig.

Speilegg på toppen og loff med smør ved siden av.

:heks:

Gjest Survival
Skrevet

Grunnen til at det heter pytt-i-panne er jo at du skal putte det du har av rester i panna og steke det sammen til en god middag! :) Ergo bruker jeg rester. Kokt potet, gulrot, sellerirot, pølse, karbonade, løk, purreløk, brokkoli, paprika, osv.. Man tager det man haver ;)

Skrevet

Jeg skjærer poteter i små terninger (koker ikke først)

Så åpner jeg kjøleskapet og fryseren, ser hva det er som må brukes opp fort og hva annet jeg kan bruke.

Har alltid falukorv og kjøttboller i fryseren så det blir ofte en av ingrediensene. Falukorven kuttes i små biter, kjøttbollene stekes hele, men om jeg for eksempel har skinke, kjøttrester fra gårsdagens middag eller lignende så blir det brukt

Har gjerne i litt gulrøtter, purre, løk, vårløk, selleri, hvitløk, gressløk osv

AnonymBruker
Skrevet

Kokte poteter i biter, purre, brokkoli, biter av en god pølse, et par små kjøttboller og løk.

Gjest fjosa
Skrevet

Lager det stort sett bare om vi har rester av kjøtt og poteter.

Må ha mye løk i. Steker først grovhakket løk i litt olje, har i oppdelte poteter og freser det brunt. Av kjøtt blir det gjerne rester av kjøttkaker, karbonader, svin eller okse. Om det er biff steker jeg det veldig kort. Krydrer med salt og pepper og gjerne Piffi/Natvig. Serverer salat og evt en sauserest til.

Har jeg andre rester lager jeg heller ris-pytt.

AnonymBruker
Skrevet

tar akkurat der jeg har,lager det som oftes av rester.

bacon,skinke,pølse,svinekjøtt,kylling,løk,hvitløk,chili,paprika,potet,brokkoli,blomkål,gulrot,sellerirot,squash,purreløk.

noen ganger har jeg i creme fraiche vis jeg har i kjøleskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...