lilletuss87 Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Jeg har nå fått en oppskrift på en kake som kalles påskekake. Den er knall god, har smakt den før, og har nå selv lyst til å lage denne. Jeg har laget kaka som består av: 5 egg, 4 kopper sukker, 4 kopper mel, 4 ts bakepulver, 3 ts vaniljesukker, 1 kopp melk, og 300 gr. smør. Men så er det glasuren da.. Det skal være 2 pk med vaniljesaus, 200 gr melis og 200 gr smør. melis og smør skal røres hvitt før vaniljesausen skal puttes oppi.. dette gjorde jeg.. Med en kjøpe saus, siden jeg klarte å svi posesausen som jeg prøvde meg på først.. men det blei bare veldig rennende.. Og det er jo ikke sånn det skal være.. glasuren skal være fast på en måte. Noen som har noen tips til meg? Vil posesausen bli mer fast hvis jeg får den ordentlig til? Klarte jo å svi den jeg prøvde meg på først, så blei aldri helt ferdig med den.. Etterpå skal kokos og litt sukker brunes i kjele og has oppå glasuren som pynt Takker for råd siden jeg liksom skal servere kaka i morra
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Jeg har oppskrift på en kake der vaniljesauspulveret skal rett i deigen uten å blandes med melk. Kan det være at feilen ligger der? Litt vanskelig å si når jeg ikke har lest oppskriften.
lilletuss87 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg har oppskrift på en kake der vaniljesauspulveret skal rett i deigen uten å blandes med melk. Kan det være at feilen ligger der? Litt vanskelig å si når jeg ikke har lest oppskriften. åhh.. kanskje det er der feilen ligger da.. Bare blande to poser med melisen og smøret?? Jeg har bare oppskriften på hva som skal oppi, som jeg har skrevet over, ikke hvordan man gjør det, og det er det som er litt vanskelig med en ny oppskrift. Men nå som du sier det, så kan det stemme det du sier. håper det er riktig ellers får jeg lage en annen kake i morra før gjestene kommer..
lilletuss87 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #4 Skrevet 5. april 2012 hvordan er det med kokosen da? skal den virkelig kokes på plata med litt sukker? trodde ikke at det trengtes jeg men... kanskje du vet hvordan jeg skal gjøre dette også ?
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 På detsoteliv.no finner du en kake som heter pinnsvinkake. Der står det forklaring på hva du skal gjøre med kokosen - tror jeg. Lykke til.
lilletuss87 Skrevet 5. april 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. april 2012 hjertelig takk!! blei mye klokere, og håper at det stemmer det med at jeg ikke skal blande inn melk og bare bruke pulveret. jeg prøver i morra tusen takk, da skal jeg titte på nettsiden der jeg god påske!!
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 hjertelig takk!! blei mye klokere, og håper at det stemmer det med at jeg ikke skal blande inn melk og bare bruke pulveret. jeg prøver i morra tusen takk, da skal jeg titte på nettsiden der jeg god påske!! God påske til deg også (les litt om glasuren/kremen til den kaka også - kanskje du får noen tips )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå