Flua Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Har sagt ja til å lage ei kake som skal serveres på en fest i mai. Jeg skal reise bort den uka, og kommer ikke hjem før et timer før kaken skal leveres. Så, det må bli ei som kan fryses. Dette er en konfirmasjonsfest, så "vanlig" skuffkake-stil blir ikke fest nok. Hvilke kaker kan fryses, og som har litt festpreg? Iskake er ikke aktuelt, da den skal leveres et sted hvor det ikke er fryser. Forslag, anyone? Jeg er ganske talentløs på baking i tillegg....ganske god på ostekake, kan det fryses?
Gjest navnelapp Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Eg har frose ostekake ein gong, den vart mislykka. Det kan hende det var noko eg gjorde feil, men det funka iallfall ikkje. Denne sjokoladekaka med fudgekrem er knallgod, og passar fint å fryse.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg har vært i bryllup hvor det har vært noe ala Dajm iskake, men med gelatin i kremen så ingenting smelter.
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Hva med denne som det står oppskrift på i VG i dag? Den så jo veldig god ut.
Gjest Survival Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Hva med iskake? Rett og slett. Oreoiskake er jo kjempegodt!
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Hva med iskake? Rett og slett. Oreoiskake er jo kjempegodt! Iskake var jo den ene som ikke var aktuell iht hovedinnlegget. 3
Gjest Survival Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 Iskake var jo den ene som ikke var aktuell iht hovedinnlegget. Oi, jeg overså den biten Beklager.
Ryvre Skrevet 5. april 2012 #10 Skrevet 5. april 2012 Ostekake Finnes mange ostekaker som kan fryses Søk på google og du finner mange oppskrifter (de med gelelokk kan nok ikke fryses, men det finnes jo ganske mange uten gelelokk også)
Flua Skrevet 5. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 5. april 2012 Mange fine forslag her! Suksessterte kanskje......det er vel ikke såååå vanskelig? Men, sier du Ryvre, at ostekaker uten gelelokk kan fryses? Tror jeg har prøvd en der geleen er inne i fyllet med osten, kanskje det kan gå?
Ryvre Skrevet 5. april 2012 #12 Skrevet 5. april 2012 Mange fine forslag her! Suksessterte kanskje......det er vel ikke såååå vanskelig? Men, sier du Ryvre, at ostekaker uten gelelokk kan fryses? Tror jeg har prøvd en der geleen er inne i fyllet med osten, kanskje det kan gå? Er ikke helt sikker på dette med gele, men mener jeg har lest flere steder at det ikke er så lurt å fryse ned ostekaker med gelelokk og da vil jeg tro det samme gjelder de kakene med gele inni. Selv er jeg ikke så glad i gele, så jeg pleier å lage vanlige ostekaker og de har jeg iallefall ikke hatt noen problemer med å fryse
Gjest Tirkes Skrevet 5. april 2012 #13 Skrevet 5. april 2012 Tropisk Aroma er nesten bedre etter å ha vært fryst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå