AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Hva spiser dere i påska? Har vanlige middager alle dager, bortsett fra fårikål på lørdag. Får håpe det ikke bare er meg meg som sitter med påskeegget på fanget?
Kamikatze Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 (endret) Vel... Jeg prøver å spare påskeegget til morgenen 1.påskedag. Selv om iveren har fått de fleste til å forskyve tradisjonen fram til påskeaften. Akkurat som at vi her til lands har fremskyndet juledagsfeiringen til julaften. Fårikål betrakter jeg som vanlig middag. Mange jeg kjenner har lammelår og lam i ulike varianter. Menyer preges av livsutfoldelsen. De som drar på hytta og fjellet går oftere mer lettvint til verks enn de med storbesøk. Jeg koser meg med helt andre ting enn matlaging denne påsken, men benytter anledningen til å rydde litt i fryseren. Derfor er planene foreløpig pinnekjøtt på påskedag. Kveite, laks, røkte svinekoteletter, kylling, og noe med ris og masse småplukk, i løpet av påska. I dag er det en ferdigpizza (nachosgrandis) som jeg angret litt på at jeg kjøpte. - Intet skal være uprøvd. Den blir sikkert degradert til lunsj, når jeg våkner til utover kvelden og natta. Min våte drøm er å få tømt, avrimet og vasket fryseboksen. Men det er mange, mange, mange middager til det... God påske, forresten! Endret 5. april 2012 av Kamikatze 2
Brunhilde Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Jeg gjør litt ekstra ut av middagene i påskedagene, og som Kamikatze benytter jeg anledningen til å bruke noe fra fryseboksen. Det blir en lammesteikmiddag for gode venner i alle aldre og en pinnekjøttmiddag for noen utvalgte få. Ellers blir det fisk, pizza og kylling. Påskeegg har vi ikke, men noen godteskåler rundt forbi er det jo.
Zzyzx Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Jeg jobber hele påska, så jeg gjør ikke noe ekstra ut av disse dagene. Det blir heller enklere enn vanlig siden jeg jobber nattevakter. Hadde jeg hatt fri hadde jeg sikkert gått fullstendig bananas og laget mat i 70% av min våkne tid.
Gjest Survival Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Jeg gjør ikke noe annerledes i påska enn ellers. Lager det jeg har lyst på av mat, og spiser det jeg ønsker. Skal sies at jeg ikke spiser godteri, potetgull og sånt så det blir ikke noe av det uansett. Lager mye gode smoothier, hjemmelaget bakst og gode middager, men det gjør jeg jo ellers også.
Ryvre Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Lager samme mat denne uka som jeg gjør andre uker. Dvs vanlig hverdagskost og koser oss med noe ekstra godt et par ganger i uka
Sauen Shaun Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Blir ikke så mye ekstra her heller. I går hadde jeg hjemmelaget pizza, og i dag lever jeg på restene av den. Ellers blir det vel å se i fryseren om jeg har noe fisk der en av dagene i påska. Også har jeg planer om å lage en vegetargryte av det jeg måtte finne i kjøleskap og fryser en av dagene. Også har jeg rundstykker i fryseren, så det blir varme rundstykker med egg og sild til frokost resten av påska. I godteskåla har jeg en topprisplate og en pose påskemarsipan. Det holder for meg denne påska.
belle_ Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 Påskeegget står på bordet og jeg forsyner meg flittig. Middagen blir stort sett det samme, kanskje litt ekstra kos som biff o.l som man ikke tar seg tid til i hverdagen. På lørdag blir det lammelår med tilbehør, det er nydelig! Gleder meg. 1
mamma til ei Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Starter dagen med eggjakt på påskeaften. Koser oss med kyllingsalat med egg og hjemmelaget gulerundstykker på kvelden.steik på første påskedag. Ellers hatt vanlig middagsmat. GOD PÅSKE
Envy Skrevet 6. april 2012 #10 Skrevet 6. april 2012 Jeg spiser som vanlig. Speltbrød, egg, melk, grønnsaker, kylling, fisk og frukt Synes egentlig ikke påskeegg er så godt
Anglofil Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Spiser det jeg finner i fryseren/kjøleskapet - med andre ord: ikke noe spesielt. Mvh Yvonne
Rumle Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 (endret) Den eneste middagen som er fast tradisjon i påsken her er lammelår på påskeaften. Ellers blir det litt ymse. Baker en suksesskake og litt gjærbakst. Litt ekstra godt pålegg blir det til frokoster/ lunsj også. Har ellers selvfølgelig kjøpt inn masse påskegodteri! Men, det kommer ikke opp i noe påskeegg i år Er forøvrig helt nytt for meg det du skriver om at påskeeggene skal spises 1. påskedag, Kami? Jeg synes jeg har drøyet det veeeeeeeeeeeldig lenge om jeg klarer å vente til Palmehelgen (noe som vel i realiteten ikke faktisk har skjedd enda, men jeg har sterk tro på at det KUNNE ha skjedd!!!!!!) Endret 6. april 2012 av Rumle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå