Gå til innhold

"Kvinner hater meg fordi jeg er vakker"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En DailyMail-artikkel av den kvinnelige skribenten Samantha Brick har fått stor oppmerksomhet av britiske avislesere og skapt en meningsstorm på Twitter.

Brick hevder hun opplever hat og misunnelse fra andre kvinner fordi hun er vakker, og at dette preger alt fra jobbmuligheter til vennskap. Kvinnelige sjefer ødelegger for henne, og venninner vil ikke ha henne i nærheten av mennene sine.

Brick forteller også at fremmede menn kaster seg etter henne, betaler taxiregninger og spanderer på henne i barer.

Når jeg ser på bildene av Miss Brick, får jeg det ikke helt til å stemme med situasjonen hun beskriver. Det er vel nettopp dette som har skapt negative reaksjoner.

Her er artikkelen, anbefaler å lese hele teksten:

There are downsides to looking this pretty

Dagen etter kommer hun med en forsvarsartikkel etter et overveldende antall negative kommentarer. Denne ganger sammenligner hun sin situasjon med den Angelina Jolie sikkert opplever og mener at alle negative reaksjoner bare beviser det hun sier om misunnelse:

This bile just proves I'm right

Flere som tenker at hun nok overvurderer egen attraktivitet ganske kraftig og tolker alt som ikke går hennes vei som et resultat av hennes skjønnhet?

Hva får mennesker til å ha et slikt urealistisk syn på egen attraktivitet?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke svare på det her, men forventer at en annen kjent bruker vet svaret. :fnise:

• Liker 9
Skrevet

Nå syntes jeg ikke hun er særlig attraktiv, ei heller gir hun uttrykk for å ha en sjarmerende personlighet, men det kan godt hende hun har en så magisk utstråling som hun skriver i artikkelen. (Hun bor også i Storbritannia hvor det som kjent er litt lenger mellom hver skjønnhet.)

Det jeg ikke får til å stemme er at alle skal hate henne så voldsomt på grunn av utseendet. Jeg kjenner mange langt vakrere kvinner enn henne som opplever lik oppmerksomhet, og de blir ikke lagt for hat på samme måte.

Det mest opplagte her er for meg at hun har en god utstråling, men en ekkel personlighet.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg måtte sjekke om artikkelen var skrevet første april, men nei :gjeiper:

• Liker 4
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Hun har lagt det opp slik at det ikke går an å kritisere henne uten at hun tolker det som en kritikk for hennes skjønnhet. Tenk å kunne leve i en slik boble da :gjeiper:

• Liker 15
Skrevet

Hun var STØGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm..ut fra bildene, så synes jeg ikke hun virker attraktiv, men så er dette Storbritannia, og de kan ha en litt urealitisk syn på hva som er "attraktiv" og "uattraktiv".

Men personligheten hennes liker jeg ikke, så tror det er nærliggende hvorfor folk ohg da damer, spesielt, reagerer - virker som om hun legger opp til det selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke svare på det her, men forventer at en annen kjent bruker vet svaret. :fnise:

Hvem? har dere en slags kjendisverden her inne? :gjeiper:

• Liker 2
Gjest ikke truffet
Skrevet

Jeg kan ikke si om hun er spesielt vakker ut fra bildene, bilder mangler mimikken og det andre som skal til for å se om en person er spesiell. Kan godt hende hun utstråler noe ekstra i det virkelige livet, jeg vet ikke. Hvis jeg kun skal dømme ut fra bildene så syns jeg hun ser ut som mange andre pene blonde damer. Jeg har aldri hatet noen som er vakrere enn meg, og har aldri vært redd for å gi andre jenter komplimenter eller for å se at noen av dem har det lille ekstra.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal vi diskutere om hun er vakker eller ikke? Det kan hende hun ikke er spesielt fotogen?

Jeg ser normal ut, og jeg blir aldri antastet av fremmede menn, har aldri fått taxiregningen betalt av fremmede menn, og får generelt lite oppmerksomhet som er rettet mot utseendet. Og jeg ser som sagt normal ut. Så vi trenger vel ikke betvile at denne damen får en del ekstra oppmerksomhet pga utseendet sitt?

Så kan det jo også hende at all oppmerksomheten hun får også skyldes noe med personligheten hennes, at hun har en sensuell utstråling, et "kom og ta meg-blikk" eller at hun er veldig flørtende som person, sånn at summen rett og slett blir litt for mye. For jeg og kjenner kvinner som er utrolig mye penere enn det hun ser ut til å være, som ikke opplever dette. Men de er kanskje mer nedtonet i sin atferd, eller de har penere venninner?

Hun sier da også i artikkelen at hun ikke er noen Elle McPherson, men at hun er lang, slank og blond med pene trekk. Hun ser jo også godt voksen ut, kanskje 50? og jeg må i allefall si at hun ser langt bedre ut enn de fleste damer på 50+ som jeg vet om.

Jeg for min del tror ikke kvinner er ekle med medsøstre kun fordi de er pene(re). Jeg tror kvinner kan bli ekle med medsøstre hvis de opplever at den pene kvinnen ikke er helt til å stole på, at hun bruker utseendet sitt, at hun flørter med opptatte menn, osv.

• Liker 6
Gjest Elihol
Skrevet

Hun ser jo også godt voksen ut, kanskje 50? og jeg må i allefall si at hun ser langt bedre ut enn de fleste damer på 50+ som jeg vet om.

Hun er 40.

Skrevet

Hun er 40.

Å... hm, jeg syns hun så ut som en 50+ åring som holdt seg godt jeg :sjenert: jaja, nei ikke vet jeg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror aldri i hele mitt liv jeg har følt såpass sjalusi og usikkerhet overfor virkelig vakre jenter/kvinner, sånn at jeg har begynt å mislike dem. Noensinne. Og jeg kan ikke en gang se for meg at Angelina Jolie skal oppleve så mye dritt som Samantha sier hun har gjort pga. utseende, så jeg tror muligens hun har diktet opp en slags drømmeverden..

Men det går jo ikke an å si henne i mot, for da er man jo bare misunnelig og hatsk ;)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun er 40.

Jeg trodde hun var 50..

• Liker 1
Gjest Sjokoladebolle
Skrevet

Jo mer jeg leser i artikkelen, jo mer skjønner jeg hvorfor andre kvinner ikke vil være venn med henne. Jeg tror jeg må le litt mer av henne, selv om man egentlig skal synes synd på henne fordi ingen av hennes nærmeste har satt henne på plass :skratte:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan forstå det, ser du veldig kvinnelig og uskyldig ut i tillegg til du er slank og høy, kan det fint sette stopper.

Ingen eldre damer som har ansatt meg for og si det slik, ikke damer som er lavere heller-der ser på meg mye, kommenterer ev høyde og bilde og faktisk kroppen min, mange som gjorde det- først ble jeg veldig lei meg, men forstod på folk at jeg var veldig pen, som jeg hadde ønsket det, nei.

AnonymBruker
Skrevet

ingen av hennes nærmeste har satt henne på plass :skratte:

Fordi det ikke er mulig, fordi hun har tatt forbehold at dersom folk setter henne på plass, da enten hater de henne eller er redd hennes slående skjønnhet. Litt vanskelig å sette på plass mennesker uten å riskere å få dette slengt opp i ansiktet.

Smart taktikk, egentlig.

• Liker 6
Skrevet

Smart taktikk, egentlig.

Veldig. Da kan man jo fortsette å leve i en boble der man alltid har rett.

Jeg ser så mange eksempler i media og her på KG om at kvinner er så forferdelige, misunnelige, manipulerende og herskende skapninger.. men jeg opplever dette nesten aldri i virkeligheten. Er virkelig nærmiljøet mitt så spesielt? :lete: Selvføgelig, fæle kvinnfolk har jeg vært borti, men disse utgjør på ingen måte flertallet av folk jeg kjenner.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tror vel heller det er størrelsen på egoet hennes som gjør at hun ikke er veldig godt likt.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes hun så helt vanlig ut, holder seg godt til å være 40. Helt ærlig synes jeg jeg selv ser bedre ut, og jeg er bare ei vanlig norsk bondejente :P

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...