Gjest anonym90 Skrevet 5. april 2012 #1 Skrevet 5. april 2012 Hei! Jeg har tatt p-piller siden jeg var 16, men sluttet på disse for over 2 år siden. Mensen kom like etter, og virket normal i 3 mnd..så begynte det å skurre, jeg fikk en slag blødning iblant (svart blod) hvor det gikk ofte 2 mnd i mellom osv.. Har vært hos gynekolog, da jeg hadde så innmari menssmerter og vondt på siden av magen. Viste seg at jeg hadde en cyste på 7 cm i diameter...Legen mente dette kunne være årsaken til hvorfor mensen uteble. Denne ble borte, men det var fortsatt det samme med mensstrasjonen..Så var jeg igjen hos gynekolog, hvor vi så at det var mange små cyster på eggstokkene...og da begynte han å snakke om pcos, og at jeg kan ha vanske med å få barn jo eldre jeg blir.. Jeg er så redd for at jeg aldri skal kunne få oppleve det å få mitt eget barn, jeg bekymrer meg så mye for dette nå..at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg til tider. Noen som har fått beskjed om at de kanskje ikke kan få barn, men at det likevel har gått bra? Jeg føler bare at tiden min renner ut...jeg er nå 22..så jeg er jo ung. Men når man får en sånn beskjed..blir man jo veldig bekymret. Da barn er noe jeg og samboer ønsker meg oss utrolig mye. Men hadde passet best med barn om noen år..men så var det denne tiden da
Gjest B.Davis * Skrevet 5. april 2012 #2 Skrevet 5. april 2012 Hei :-) Jeg har lest mye om pcos og jeg tror ikke du trenger bekymre deg helt ennå.. Det er mange måter å lage ett barn på og det er mange med pcos som har vært heldige og fått det til selv. Jeg hadde nok bestilt en legetime og snakket med legen min om det hadde jeg vært deg :-) Lykke til:-)
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #3 Skrevet 5. april 2012 Tror ikke du trenger å ta alle sorgene på forskudd. Jeg har og PCOS, det fant jeg ut når jeg var 24. Var hos gynekolog og hun sa hun kunne se en del småcyster, og at jeg kanskje kunne trenge litt hjelp med å bli gravid. På det tidspunktet så ville jeg ikke ha barn sån jeg begynte på p pillen diane i ca 2 år, før jeg sluttet for å bli gravid. Det tok meg 9 måneder å bli gravid, og det er innenfor normalen, de fleste bruker så lang tid. Jeg trengte ikke noe ekstra hjelp eller no, klarte det alene (med typens hjelp da ) Svangerskapet var og helt problemfritt, ingen komplikasjoner der heller. Nå sitter jeg her med en liten tass på 5 mnd 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #4 Skrevet 5. april 2012 Jeg har PCO. Masse cyster og meget sjelden eggløsning. Jeg har to barn som jeg har fått ved hjelp av pergotime, det er tabletter som skal gi eggløsning (funker ikke for alle men da finnes det andre alternativer), og nå er jeg gravid igjen helt naturlig uten hjelp. 1
GammelKaktus Skrevet 5. april 2012 #5 Skrevet 5. april 2012 Hm, AB3 var meg, vet ikke hvorfor jeg ble anonym
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå