Gå til innhold

hvordan lager man melis?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir også trist av samme grunn som AB

Har ingenting imot halvfabrikata. Har gjerne noen posesauser liggende i skapet i tilfelle jeg mangler det jeg trenger til saus, eller en mexicansk gryterett fordi det rett og slett syns det er godt osv, men det blir trist når alle middagene og hele kostholdet er basert på halvfabrikata.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg blir faktisk litt skremt når jeg hører at folk ikke kan lage melis.

Står det ikke på melispakka at man skal blande det ut for å få glasur? Iallefall om det står noen tips så kan man tenke seg frem til at om man dropper f.eks sitronsaft så får man glasur uten sitronsmak osv

• Liker 1
Gjest HuskyPusky
Skrevet

Meeen, skulle vi laget en egen tråd hvor vi irriterer oss over lett omelett og ferdigkokte poteter til potetmos?

Skrevet

Ferdigkokt ris (har jeg ennå ikke sett) og poteter, samt ferdig ertestuing og kålrotstappe har ofte reddet meg fra gatekjøkkenmat. De har gitt meg middag der jeg ikke ellers ville hatt tid eller utstyr til å lage mat fra grunnen av. Noen ganger er man heldig om man får låne en mikrobølgeovn, andre ganger varmer en maten over bål, sprit- eller propanflamme.

Mye mat kan lages under halvtimen. Men enkelte mennesker har kun den halvtimespausen, og kan være for sliten til å tenke på mat etter arbeidsdagen.

Det er ikke sånn hver dag. Men i perioder er det bedre å lage "ordentlig" middag der og da, fremfor å vente på å få stukket en kald hamburger i neven.

Utrolig hva en kan få ut av en tunfisk- eller maxbolleboks, for ikke snakke om en pose ferdiggrillede kyllinglår eller koteletter fra ferskvaredisk, om en bare har litt tilbehør - og fiskepudding eller vossakorv. En får mer følelsen av å ha spist middag, da.

Å la seg forbause over at ferdigmatgenerasjonene ikke kan sine råvarer, blir litt feil. Det blir som å flire av at turister ikke intuitivt skjønner seg på rutetabellen til lokalbussene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...