Gå til innhold

Ingrodd hår (byll)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg fikk denne "byllen" for første gang for 4 år siden, gikk da til lege som fikk hull på den og renset den. Han mente det var ett inngrodd hår som forårsaket byllen. Problemet er at denne har siden kommet og gått i perioder.

Er det noen av dere som sliter med det samme og har noen gode tipis for å bli kvitt dette pooblemet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor sitter denne byllen, evt inngrodde håret?

Er den liten eller stor? Kommer det et lite hårstrå ut av den som det går an å nappe når den "vokser til"?

Mitt råd mot inngrodde hårstrå som "byller på seg" (ja, jeg vet, dårlig pun. Klarte ikke å la være. :fnise: ) er å nappe hårstrået så snart du kan se det/få tak i det med pinsett. Det løser mine inngrodde hårstrå som i mitt tilfelle utvikler seg til noen herlige kvisejævler.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor sitter denne byllen, evt inngrodde håret?

Er den liten eller stor? Kommer det et lite hårstrå ut av den som det går an å nappe når den "vokser til"?

Mitt råd mot inngrodde hårstrå som "byller på seg" (ja, jeg vet, dårlig pun. Klarte ikke å la være. :fnise: ) er å nappe hårstrået så snart du kan se det/få tak i det med pinsett. Det løser mine inngrodde hårstrå som i mitt tilfelle utvikler seg til noen herlige kvisejævler.

Takk for svar. :) Den kommer der med trusekanten, akkurat nå er den ganske stor, er heller ingen hår å se...

AnonymBruker
Skrevet

for å forebygge: kjøp deg en god kroppsskrubb..og skrubb deg jevnlig.

når dem allerede er kommet: bare sprekk de rens og ta en pinsett å napp ut håret. men vis du skrubber deg godt så vil du ikke få det mer.

skrubb 2 ganger i uka.

AnonymBruker
Skrevet

for å forebygge: kjøp deg en god kroppsskrubb..og skrubb deg jevnlig.

når dem allerede er kommet: bare sprekk de rens og ta en pinsett å napp ut håret. men vis du skrubber deg godt så vil du ikke få det mer.

skrubb 2 ganger i uka.

Har du en å anbefale?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror faktisk at byllen bor i området der, og det er derfor den kommer tilbake.

Ja, det er sent på natta, hehe... :natti:

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar. :) Den kommer der med trusekanten, akkurat nå er den ganske stor, er heller ingen hår å se...

Hvilken trusekant, oppe ved navlen, nede ved venusberget, eller nederst i skrittet? Spesifisert informasjon, vennen!

Er den på siden, ved venusberget, ville jeg gjettet på en forstørret lymfekjertel, men er den øverst eller nederst, er det sannsynligvis en fettknott med tilhørende inngrodd hår.

Gjør det vondt om du prøver å klemme på den?

AnonymBruker
Skrevet

Har du en å anbefale?

jeg har prøvd litt av vært av skrubber .det viktige er at det er sånne små korn inni så du får skrubbet skikkelig. de har en god en fra MD formulations,body shop har mange gode! (husker ikke helt navn men bare spør dem som jobber om hvilke som har små korn i eller prøv tester de har )

ellers så finnes det både salt og sukker skrubber disse er fantastiske MEN inneholder ofte mye olje og det er ikke alltid like heldig for alle hudtyper. spesielt nært trusekanten liker jeg ikke å bruke disse.passer bedre på rompe,lår og legger for meg :)

Håper dette kan hjelpe noe :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som en abcess. Jeg har det samme selv. 3 steder hvor de kommer tilbake. Legen så også til å begynne med at det var inngrodd hår fordi jeg barberer. Men i løpet av årene har jeg prøvd ymse, men ingenting har hittil hjulpet.

Har gått på antibiotika, vært helt ubarbert i lange perioder, ymse kremer osv..

Jeg merket forbedring når jeg sluttet på p-piller. Men jeg fikk så innihampen menssmerter og eggløsningssmerter når jeg ikke går på pilla, så jeg begynte igjen. Og da kom abcessene også. Så nå er jeg i en prøveperiode med nye p-piller med mindre østrogen. Skal også prøve minipille uten østrogen dersom de jeg prøver nå ikke hjelper.

google bilder av abcess, så kan du se om det ligner.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...