Gå til innhold

Orker ikke lage middag

Fremhevede innlegg

Gjest ME-syk
Skrevet

Jeg bor alene og har ME. Jeg prøver å lære meg AAA, men har ikke helt funnet når jeg må stoppe opp. Har gått på en skikkelig smell og ligger bare rett ut.

"vanligvis" når jeg er itslitt pleier jeg å orke å varme noe i mikroen. Men nå klarer jeg ikke komme meg opp. Har ingen kjente som bor på denne kanten av landet. Har ikke spist og lurer på hvor ille det er å ikke spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig å få i seg mat. Hva med å bestille litt kinamat eller annen mat ferdig levert på døra? Ei pizza holder jo til flere måltider og kinamat er godt kaldt dagen etterpå også:)

Skrevet

Jeg skulle gjerne ha gjort det, men jeg har ikke penger til å kjøpe så dyr mat... Tror ikke jeg kommer meg ned til ytterdøren.

Gjest Gjest
Skrevet

ring en venn eller en i familien din å si det er nødstilfelle?

Skrevet

Jeg kjenner ingen her. Skal flytte hjem senere, men av forskjellige grunner må jeg bo her litt til.

Gjest navnelapp
Skrevet

Til seinare tilfelle bør du sørge for å ha noko næringsdrikk el.l. i huset til slike situasjonar. Og til AB over her: Latskap? Forstår du ingenting?

• Liker 4
Skrevet

Hvis du har en så alvorlig diagnose at du ikke orker å gå ut døra lurer jeg på hvorfor ikke du får hjelp? F.eks hjemmesykepleie. Ja det er farlig å ikke spise, det sier seg selv.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har diagnosen ME. Jeg flyttet hit for å brgynne studier før jeg ble syk. Jeg skal som nevnt flytte hjem snart og får ikke hjelp av hjemmesykepleien fordi det er behandlingstid på søknad og innen den er behandlet så har jeg flyttet.

Jeg har en smart mobil med internett så det krever ikke så mye energi.

Næringsdrikker er veldig dyrt dessverre.

Jeg er egentlig 20% før, men jeg brukte altfor mye energi og blir da såpass dårlig. Det er absolutt ikke latskap eller selvvalgt. Jeg skrev ikke et innlegg her for å bli beskylt for latskap, men fordi jeg bekymret meg for hvor ille det er for kroppen å gå uten mat.

Og til dere som kom med hyggelige svar: takk :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er ikke farlig å gå glipp av et måltid eller to, kroppen har vanligvis reserver å gå på. Men om dette er noe som gjentar seg daglig er det selvsagt ikke bra. Støtter forslaget over om å skaffe deg noen bokser næringsdrikk for slike nødstilfeller og ellers bunkre opp på litt enkel mikromat. En pakke knekkebrød i rekkevidde fra der du slapper av er nok heller ikke så dumt.... Håper du får samlet krefter til å få i deg litt næring snart :)

Endret av ninuska_
  • Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger,

ninuska_, mod

AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? Er det i Hamar kan jeg ordne mat til deg.

Hilsen ei med ME, som nå heldigvis er blitt mye friskere.

Skrevet

Takk for tilbudet :)

Jeg er mye bedre i dag og har spist dobbelt opp. Uff, dette kan ikke være bra for kroppen.... Hehe enten er det det ene eller så er det det andre :P

Sånn ca hvor lang tid tar en sånn hjemmesykepleier søknad?

Skrevet

Da er vi to. Orker heller ikke lage middag, og jeg har ikke ME en gang..

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke ME, men orker ikke lage middag etter jobb.

Heldigvis skal det mye til før man sulter ihjel... knekkebrød med kaviar duger en stund!

AnonymBruker
Skrevet

Har heller ikke ME, men orker ikke lage middag etter jobb.

Heldigvis skal det mye til før man sulter ihjel... knekkebrød med kaviar duger en stund!

Nå er det forskjell på å leve på knekkebrød med kaviar en stund istedenfor middag og å ikke greie å komme seg ut av senga for å spise noe som helst. Du skjønner det, ikke sant?

Ser forøvrig at TS er i bedre form nå og at h*n har greid å ordne seg noe å spise. Det er fint. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...