Gå til innhold

Blendet meg selv

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde noe litt rart i går og lurer på om noen har vært borti det samme og kan fortelle meg at det går over og ikke er noe å tenke på :fniser:

Jeg er albino og er derfor svært lyssky. I går skulle jeg vaske en vinduskarm. Den er ganske bred og lang. Sola skinner rett inn på denne vinduskarmen som er helt hvit fra før av. Det var ekstremt blendende for å si det sånn. Men jeg var i gang med vaskinga og tenkte "Hold ut, du er snart ferdig!" mens jeg holdt øynene åpne for å se hva jeg holdt på med. Stod vel kanskje slik i rundt 15 sekunder, blendet med øynene åpne. Et par timer senere kjenner jeg at jeg er ordentlig svimmel. Ikke HELE tiden, men nå og da når jeg beveger meg. Tenkte at det ville gå over, men er akkurat lik i dag. Har googlet snøblindhet, men det er ikke det virker det som. Kan jeg ha messed-up noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stod vel kanskje slik i rundt 15 sekunder, blendet med øynene åpne. Et par timer senere kjenner jeg at jeg er ordentlig svimmel. Ikke HELE tiden, men nå og da når jeg beveger meg. Tenkte at det ville gå over, men er akkurat lik i dag. Har googlet snøblindhet, men det er ikke det virker det som. Kan jeg ha messed-up noe?

Hvis du er helt albino er du sannsynligvis fotofob. Det vil si at øynene dine er svært sensitive mot sterkt lys.

Jeg er litt fotosensitiv, trigger migrene hos meg, personlig høres min migreneaura ut som den svimmelheten du beskriver. Men det trenger ikke være det samme i det hele tatt.

Tror ikke noen på KG kan hjelpe deg særlig med dette. :)

Jeg regner med at du har en fastlege. Jeg hadde nok ringt til ham/henne og avtalt time om dette ikke går over av seg selv.

PS: du burde seriøst bruke solbriller når du jobber i sterkt lys - hvis du er typisk albino med "rosa" øyne blir du utslitt av så mye lys fordi øynene dine slipper inn for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...