Gå til innhold

Hormonspiral

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg sitter litt betenkt her hjemme. Jeg har vært en dårlig i vinter med hyperventilering osv. Så, ble jeg mye bedre. Jeg begynte hos psykolog, startet med å trene og gjorde tiltak for å ta livet mitt tilbake. En av disse tiltakene var at jeg ville forsøke å sette inn en hormonspiral for å bli kvitt mensen. Dette gjorde jeg for cirka tre uker siden, like før legen min dro på ferie.

Etter å ha satt inn spiralen begynte jeg å bli dårlig igjen. Ikke noe sånn med infeksjoner, men dårlig sånn generellt sett. Jeg har ofte følte meg ordentlig slapp, hatt høy puls på rundt hundre, prikkinger i beinet, leddsmerter, tungpustet, kvalm, vondt i hodet, vondt i nakken osv. I dag så har jeg vært en tur på legevakten fordi at det var noe som skjedde som jeg ikke helt kan forklare. NEde på legevakten målte det i puls som varierte fra 100-140. Etter hvert, så roet heldigvis pulsen seg. Jeg tenker at alt dette kan være av spiralen for det var etter den ble satt inn at jeg begynte å bli dårligere. Jeg har fundert litt på det, og vurderer nå å ta den ut.

Problemet er bare at nå er det påske! Fastlegen er stengt, og jeg aner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom påsken. Det er frister veldig å dra ned på legevakten her, og spørre om de kan dra den ut for meg, men..... Jeg føler ikke at det er noe for legevakten. "Kan dere vennligst dra ut spiralen min fordi at jeg tror den gjør meg veldig dårlig...?" Ehm, vente til fastlegen. Dog, det føles ut som en evighet å vente i 14 dager. Jeg aner ikke hva jeg kan gjøre i disse 14 dagene. Om det hadde vært bare meg, så hadde det jo vært greit, men det er ikke bare meg. Jeg har ett barn å ta meg av, og det er derfor disse 14 dagene føles som en sann evighet.

Jeg er sint på meg selv fordi at jeg ikke tenkt på dette tidligere, og koblet det sammen. Dette var en liten utblåsning fra meg, samtidig så vet jeg jo at disse basene i Oslo tar i mot mye rart på kveldstid.

Noen som har opplevd bivirkninger av hormonspiralen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd mye hodepine og tretthet, etter at jeg har satt inn spiralen, men aner ikke om det er den som er årsaken, eller om det også kan være noe annet som ligger bak.

ang mensen, så har jeg hatt min i 3 mnd nå, og får fremdeles mens som før, blør litt mindre, men må fremdeles bruke bind og gå igjennom sm h***** hver mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mye hodepine og tretthet, etter at jeg har satt inn spiralen, men aner ikke om det er den som er årsaken, eller om det også kan være noe annet som ligger bak.

ang mensen, så har jeg hatt min i 3 mnd nå, og får fremdeles mens som før, blør litt mindre, men må fremdeles bruke bind og gå igjennom sm h***** hver mnd.

Hei.

Takk for svar.

Unnskyld at jeg spør, men hvordan ser dine blødninger ut? Jeg pleier å blø ut store klumper når jeg er do, det er store klumper med koagulert blod som flyter rundt i toalettet, og da mener jeg STORE. Jeg er egentlig tenkt at dette er normalt, men etter dagens opplevelse så er jeg litt betenkt rundt alle bivirkningene. Jeg leste bivirkningene så jeg regnet med at jeg ville oppleve småblødninger, vondt i hodet, og tretthet blant annet, men det som skjedde i dag.

Uansett, jeg ringte nå legevakten for å høre. De henviste til hoved, ikke basene.

Trist med det du må gå igjennom hver måned! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Takk for svar.

Unnskyld at jeg spør, men hvordan ser dine blødninger ut? Jeg pleier å blø ut store klumper når jeg er do, det er store klumper med koagulert blod som flyter rundt i toalettet, og da mener jeg STORE. Jeg er egentlig tenkt at dette er normalt, men etter dagens opplevelse så er jeg litt betenkt rundt alle bivirkningene. Jeg leste bivirkningene så jeg regnet med at jeg ville oppleve småblødninger, vondt i hodet, og tretthet blant annet, men det som skjedde i dag.

Uansett, jeg ringte nå legevakten for å høre. De henviste til hoved, ikke basene.

Trist med det du må gå igjennom hver måned! :klem:

Hilsen TS! :nigo:

Skrevet

Mine blødninger er noe klumpete når jeg er på toalettet, men også ellers, imellom kommer det også gjerne blodig slimbånd, har ikke lagt merke til om det er koagulert eller ikke. men det er en farge mellom mørk og lys, så er mulig noe er koagulert (beklager den direkte og mindre udelikate beskrivelsen)

Lykke til håper du får bivirkningene under kontroll, og får en fin påske :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Mine blødninger er noe klumpete når jeg er på toalettet, men også ellers, imellom kommer det også gjerne blodig slimbånd, har ikke lagt merke til om det er koagulert eller ikke. men det er en farge mellom mørk og lys, så er mulig noe er koagulert (beklager den direkte og mindre udelikate beskrivelsen)

Lykke til håper du får bivirkningene under kontroll, og får en fin påske :klem:

Tusen takk for svar! :)

Jeg har ikke tid til å få bivirkningene under kontroll. Jeg har, som sagt, ett lite barn å ta meg av. Det endte med at jeg fikk tilbud om barnevakt, og dro ned på legevakten for å få den fjernet. Nå håper jeg at hormonene forsvinner ut av systemet mitt snart. De så rart på meg der nede, men heldigvis så tok de meg inn. Jeg forklarte at det plaget meg så enormt. Om det hadde vært bare meg så hadde jeg ringt fastlegen min den 10ende, men dette måtte bare ut av systemet nå med en gang. Snart så kommer eksamen, også...... Uff. Håper på å være bedre, da!

Ønsker deg en god påske!

Hilsen TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...