Gå til innhold

Sort stoff

Fremhevede innlegg

Gjest Skrållan - ikke innlogget
Skrevet

Er på utkikk etter noe sort stoff til å sy gardiner av. Litt sånn tynt, litt gjennmskinnelig stoff som slipper noe lys gjennom... Har sjekket Ellos -pleier å være veldig fornøyd med utvalget der, men sort hadde de altså ikke :cry: Også vært innom Kid, Jysk, Princess - men det nærmeste jeg kom var lin, ganske stilig egentlig men litt for grovt til min ide om gardiner....

Noen som har tips på hvor jeg kan titte? Gjerne på nett!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor du skal lete vet jeg ikke. Men det høres ut som stoffet du leter etter heter chiffong. (litt usikker på stavemåten)

Tynt, lett, mykt, og gjennomsiktig.

Skrevet

Vet også det er noe som kalles voilé, eller linvoilé.... Men hvor det kan finnes derimot........???

Skrevet

Vet ikke hvor i landet du bor. Men engang fantes det en stoff butikk i området Øvre slottsgate/ Grensen (Oslo). Vet ikke om den eksiterer mer, men der kjøpte jeg sort chiffong en gang for lenge siden. Tror sybutikker er bedre alternativ enn Kid f.eks.

Skrevet

Har du sett på Ikea da? Der har de mye fint for tiden. Av ferdige gardiner også. Har selv kjøpt noen gjennomsiktige svarte der.

Skrevet

Kremmerhuset har noen fine: sorte, transperente, med vevd rutemønster. Bomullskvalitet og sånne hemper oppe. Vurderer de selv, enda jeg har beige gardiner jeg er fornøyd med. :lol:

Skrevet

Hehe - hvor tror du jeg har fått inspirasjon fra da Mie? :D Saken er den at jeg synes de var litt dyre for kun en lengde. Skal ha i gulvlengde x2 til et vindu, en i gulvlengde til balkongdør og 'vanlig' lengde X2 til kjøkkenvindu. Har sett lignende stoff i andre farger enn sort til en rimelig penge så jeg tenkte det kunne bli rimeligere å sy selv... Synes det er litt kos å sy også da! :wink:

Men jeg skal sjekke IKEA, har ikke vært der. Noen andre småting jeg må ha der også gitt!!!

Skrevet
:ler: Jeg skjønte ihvertfall hva du er ute etter... :ler:
Skrevet

Kid har slike lengder til ca 100 kr.pr lengde.

Jeg har nettopp kjøpt selv.

Skrevet

bor du i Oslo-området så har du massssssse stoffbutikker på Grønland som har godt utvalg i chiffong, har ikke kjøpt sort der selv, men kan ikke tenke meg at de IKKE har det der!!

Gjest Anonymous
Skrevet

SGS har endel tekstiler, vet ikke om de har det du er ute etter.

Du kan jo sjekke på:

http://www.hobbyverkstedet.no/

(De sender hvertfall kataloger i posten man kan drømme seg bort i! Fikk mine idag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...