Gå til innhold

Uhell i gråsone - er det min skyld?

Niennas

Anbefalte innlegg

Herregud, jeg synes dette er så flaut at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. :sjenert:

Var på butikken idag, og trillet en handlevogn med sånn babystol på. Med varer, og en baby så valgte jeg å trille ut til bilen for å sette babyen min inn i bilstolen, istedet for å drasse med meg alt av varer og styr. Ute blåste det ganske mye. Mens jeg setter barnet inn i bilen så tar vinden tak i vogna og den triller mot en bil som står parkert to parkeringsplasser bortenfor. Hun ble lynforbannet (forståelig nok), og fikk alt av kontaktinformasjon. Men spørsmålet mitt er nå: Er dette min feil?

Legger også ved et bildet som er mekket i paint for at dere skal virkelig forstå situasjonen :fnise:

post-36401-0-68173100-1333552742_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kunne bilen hennes få nevneverdige skader av at en handlevogn trilla inn i den, egentlig?

Kanskje hun bare hadde en dårlig dag og var stressa, og når alt kommer til stykket ender hun med å ikke sende inn skademelding.

Jeg ha bompa borti biler to ganger med veeeeldig lav fart (køfart), og begge gangene ble det fylt ut skademelding, men den andre parten sendte dem aldri inn, fordi de når de fikk sett litt nøyere på det ikke så noen skader.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kven skal det elles vere sin feil? Du burde/måtte forstå at vinden kunne ta tak i vogna, og burde dermed sikra den betre.

Juridisk veit eg ikkje, men eg hadde i alle fall teke det på mi kappe om det var eg som var uansvarleg på den måten.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mari kontrari

Uff, skjønner godt at det var flaut. Jeg ville nok sagt at det på et vis var din feil, selv om det var uheldig at vinden tok tak i handlevognen. Men jeg hadde nok ikke vært sint på deg om jeg så at du prøvde å hindre det/bare oppdaget at den blåste for sent.

Så din feil, men du hadde uflaks, du har ikke gjort noe dumt eller slemt.

Håper du får ordnet det fort og greit med forsikringen din, og ikke tenk mer på det utover det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kunne bilen hennes få nevneverdige skader av at en handlevogn trilla inn i den, egentlig?

Kanskje hun bare hadde en dårlig dag og var stressa, og når alt kommer til stykket ender hun med å ikke sende inn skademelding.

Jeg ha bompa borti biler to ganger med veeeeldig lav fart (køfart), og begge gangene ble det fylt ut skademelding, men den andre parten sendte dem aldri inn, fordi de når de fikk sett litt nøyere på det ikke så noen skader.

Noe nevneverdig skade ble det absolutt ikke, men etter hennes mening ble det "en ganske så stor bulk ja". Jeg får håpe på at hun ikke gidder å sende inn skademelding, men jeg tviler.

Kven skal det elles vere sin feil? Du burde/måtte forstå at vinden kunne ta tak i vogna, og burde dermed sikra den betre.

Juridisk veit eg ikkje, men eg hadde i alle fall teke det på mi kappe om det var eg som var uansvarleg på den måten.

Jeg har allerede gitt henne alt av informasjon sånn at hun kan kontakte meg, og jeg sa vel noe sånt som "Vel, det er jo ikke noen andres skyld" når hun spurte meg om jeg var enig i at det var min skyld.

Men takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare en skramme i lakken kan koste ganske så mye å få fikset, så selv om skaden ser liten og uskyldig ut, så kan det bli kostbart.

Og ja, TS, det er din skyld. Du lot vogna stå usikret og løp risikoen om at vogna kunne løpe løpsk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hehe. Søte tegninger :)

Hva ville du syntes dersom det var motsatt og hennes vogn traff din bil, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Søte tegninger :)

Hva ville du syntes dersom det var motsatt og hennes vogn traff din bil, da?

du har helt rett, jeg hadde ikke synes det hadde vært kult jeg heller, men jeg er litt slapp når det gjelder sånt, hadde nok ikke laget noe stor sak ut av det :sjenert:

vi får se hvordan det blir, sure penger, men sånn er det jo.

Og takk for komplimentet om min flotte painttegning :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Jeg hadde nok blitt ganske sur på deg uansett vind eller ikke. OM jeg hadde kjørt Volvoen min, men om jeg hadde kjørt den andre bilen hadde jeg bare flirt og ønsket deg god påske. Kanskje delt en sjokolade med deg og gitt deg vennlige formaninger om å sikre vogn og barn før du satte avgårde.

Kryss fingrer for at påskeroen tar henne og at hun ikke sender inn skademelding. :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok blitt ganske sur på deg uansett vind eller ikke. OM jeg hadde kjørt Volvoen min, men om jeg hadde kjørt den andre bilen hadde jeg bare flirt og ønsket deg god påske. Kanskje delt en sjokolade med deg og gitt deg vennlige formaninger om å sikre vogn og barn før du satte avgårde.

Kryss fingrer for at påskeroen tar henne og at hun ikke sender inn skademelding. :goodbye:

Så hvis det hadde vært en Ford Fiesta f.eks. så er det ikke så ille? :jepp:

Nei, uff! Skjønner at hun ble sur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Surrehodet

Så hvis det hadde vært en Ford Fiesta f.eks. så er det ikke så ille? :jepp:

Nei, uff! Skjønner at hun ble sur.

He he, nei heller det at jeg er mer forsiktig med den ene bilen. Blir småsur om jeg ser at noen har smelt døren i siden min osv. Jeg vasker den og passer generelt mer på den :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer mest på hva du mener med gråsone?

Synes det er respektløst å ikke passe på handlevogner på parkeringsplasser. Selv om du ikke er så nøye med bilen din er vi mange andre som faktisk prøver å holde bilene våre fri fra bulker og striper. Det er helt klart din feil siden du satte fra deg handlevognen. Vind er et vanlig fenomen i Norge, så du kan ikke rope på noe force majeure her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke dette er gråsone.

Dette er din skyld, og du skal betale.

Sure penger? Ja, helt sikkert, men du kommer ikke til å gjøre samme feilen igjen gjør du vel ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke dette er gråsone.

Dette er din skyld, og du skal betale.

Korrekt. Selv om det ikke var med vilje var det TS sitt ansvar å holde styr på handlevogna. Kjipt uhell, men fortsatt en klar sak mtp skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha snakket med eieren av bilen, og vi begge har snakket med forsikringsselskapet vårt, så sa de at dette ikke var min feil. Det hele endte med at hun måtte ta dette på egen forsikring, og saken er ferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha snakket med eieren av bilen, og vi begge har snakket med forsikringsselskapet vårt, så sa de at dette ikke var min feil. Det hele endte med at hun måtte ta dette på egen forsikring, og saken er ferdig.

Wow, du er ikke snau.

Skammevett er en fin bil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var da din feil, uansett kva forsikringsselskapet seier. Det var di handlevogn og det var du som ikkje passa på den. Synes ikkje det høyres rimelig ut at eieren av ein parkert bil må betale for di løpske handlevogn. Var det hennar feil kanskje? Kanskje ho ikkje burde parkert bilen på parkeringsplassen O_o

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fy søren så sleip og uærlig du er niennas.

Hadde ikke trodd det om deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da får vi håpe at Niennas får gleden av å oppleve ei løpsk handlevogn på full fart mot sin egen bil en vindfull dag :)

CarCrashWithShoppingCart.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så typisk med ts'er som ikke tørr svare når de får kritikk. :ler:

For et dårlig forbilde du er for barnet ditt ts :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...