Gå til innhold

Folk som borrer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fri i påskeuka. Hadde tenkt å sove lenge hver dag. Men hvem trenger vekkerklokke, når naboen begynner med sin intense gjennom marg-og-bein-borring hver morgen presis klokken 8. Etter kanskje tre timers sammenhengende borring er det en liten pause, så er det på'n igjen. Og slik går dagan. I morgen er det helligdag, takk himmelske far. Blir det antydning til borring da, er det opp med kjevlet. Men det jeg lurer på er, dere som borrer i mange timer hver dag, i uker og måneder, hva er det dere driver med? Hva slags arbeid er det som krever hundrevis av timer borring i en liten blokkleilighet? Jeg bare lurer oppriktig? :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De gangene jeg har borret i leiligheten min har det vært fordi jeg har hengt opp overskap til kjøkken. Noen ganger har jeg måttet prøve litt lenge med litt forskjellige borr for å komme gjennom, men har aldri trengt mer enn noen timer på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jamen ikke jeg hadde hatt samvittighet til å starte opp hver morgen klokken 8 i påskeuka, selv om man iflg reglementet kan begynne kl 8. Hvis jeg hadde hatt hele dagen og kvelden på meg, som naboen tydeligvis har, så hadde jeg i hvert fall drøyd det litt. Man vet godt at man ødelegger ferien for mange naboer når man holder på sånn. Men i teorien har de lov å holde på fra 8-20 alle hverdager, og det tar de dessverre bokstavelig. Men i morgen blir det stillhet, eller krig. Tipper jeg ikke er førstemann i køen der oppe hvis det starter kl 8 i morgen. :natti::rope:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I teorien har de vel lov til å holde på fra 07.00 - 23.00, men husordensreglene i blokken kan være annereledes enn generelle lover og regler.

Du får trøste deg med at jo flere timer han borer den ene dagen, jo fortere blir han ferdig, men at det slitsom, det forstår jeg godt!

:heks:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, jeg hadde en gang en nabo som hamret og dunket dagen lang. Jeg hatet han verre enn noe annet i verden. Han begynte 06, og mente det var helt greit -.-

Føler oppriktig med deg TS, forferdelig frustrerende å ikke få ro i sitt eget hjem!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en cry baby du er. Slik er det å bo i bygård, folk har forskjellig døgnrytme og skal man få gjort unna oppussing, så kan man ikke høre på hva alle naboer mener - da vil man aldri få gjort noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jim Jones

Jeg har fri i påskeuka. Hadde tenkt å sove lenge hver dag. Men hvem trenger vekkerklokke, når naboen begynner med sin intense gjennom marg-og-bein-borring hver morgen presis klokken 8. Etter kanskje tre timers sammenhengende borring er det en liten pause, så er det på'n igjen. Og slik går dagan. I morgen er det helligdag, takk himmelske far. Blir det antydning til borring da, er det opp med kjevlet. Men det jeg lurer på er, dere som borrer i mange timer hver dag, i uker og måneder, hva er det dere driver med? Hva slags arbeid er det som krever hundrevis av timer borring i en liten blokkleilighet? Jeg bare lurer oppriktig? :sukk:

http://files.itslearning.com/content/ebok/www.ebok.no/itsolutions/html/9861_einar_oekland__black__amp__decker.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for en cry baby du er. Slik er det å bo i bygård, folk har forskjellig døgnrytme og skal man få gjort unna oppussing, så kan man ikke høre på hva alle naboer mener - da vil man aldri få gjort noe.

Jeg er oppvokst i blokk, så jeg vet meget godt hvordan det er, men jeg mener at selv om man må regne med lyder fra sine naboer så går det an å ta litt hensyn. Jeg skjønner godt man blir sliten i hodet hvis man borrer fra tidlig morgen hver eneste dag. Én ting hvis det skjer en gang i mellom, noe annet er hvis det skjer titt og ofte. For meg virker det hensynsløst, rett og slett.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre det jeg bare tenkte;

kjøp deg en borrmaskin, særlig en som bråker.

En stk tykk trekubbe

så sitter du å borrer på denne når du vet denne borrenaboen skal se på nyheter eller sport og vil ha det stille..osv..

så skal du se du snart får fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags arbeid er det som krever hundrevis av timer borring i en liten blokkleilighet? Jeg bare lurer oppriktig? :sukk:

Antaglig ikke borring men heller fjerning av fliser og/eller betong. Ikke så unormalt om kjøkken eller aller helst bad skal pusses opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antaglig ikke borring men heller fjerning av fliser og/eller betong. Ikke så unormalt om kjøkken eller aller helst bad skal pusses opp.

Er det kjøkenet som skal pussast opp, eller er det sjølveste soverommet? :skratte:

Antagelig begge deler, som det høres ut. Men i dag er det deilig og stille. Takk og lov for påske og masser av helligdager. I dag sov jeg til klokken 12. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Nåja.... Den som ikke har fått med seg forskjellen på en normal drill og en slagdrill kan fint drive på i et par-tre timer mens vedkommende ikke forstår hvorfor det ønskede hullet ikke materialiserer seg i betongveggen.

Et hull i en betongvegg borres på ett minutt med en egnet slagdrill og et egnet bor.

Har da bodd med førstnevnte type nabo jeg også, og gått over til vedkommende med slagdrillen i hånden, - og spurt om de trang hjelp :lur:

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...