AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #1 Skrevet 4. april 2012 Jeg bruker fire forskjellige medisiner(antidepp og antipsykotika). Jeg føler jeg har nedsatt følsomhet, jeg klarer ikke få orgasme og har ikke den største sexlysten. Hvor kan jeg finne ut om det er medisinene som gjør det?
absinthia Skrevet 4. april 2012 #2 Skrevet 4. april 2012 På infoen som følger med pakken. Det er forøvrig nesten mer vanlig at folk har problemer med å få orgasme ved bruk av antidepressiva enn at de ikke har det, har jeg inntrykk av.
eriden Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 Google navn på medisin og bivirkninger.. Evt les på pakken.
tøydokka Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 både antidepressiva og antipsykotika kan gi disse bivirkningene. Det er en relativt vanlig bivirkning, og når du bruker hele fire ulike medikamenter, vil jeg tenke at det er stor sannsynlighet for at dine problemer kan ha sammenheng med medisinbivirkninger. Når det er sagt kan også psykiske forstyrrelser gi nedsatt lyst.. Selv har jeg hatt erfaring med at akkurat denne bivirkningen har gått over etter at jeg har brukt medisinen et par måneder.(har selv brukt efexor og fluoxetin) Så viss du nettopp har begynt med medisin, kan det være greit å gi det litt tid, og se om det kanskje er forbigående..
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Takker for svar:) Jeg har gått lenge på disse medisinene, så er nok ikke bare i startfasen dessverre.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #6 Skrevet 4. april 2012 Hvilke bivirkninger som er rapportert på de forskjellige medisinene, og hvor vanlige de er, står i pakningsvedlegget. Du kan også finne informasjonen på www.felleskatalogen.no. Dersom bivirkningene er veldig plagsomme, ville jeg ha vurdert å bytte ut noen av medikamentene og se om det bedrer seg.
Minya Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Mange typer antidepressiva gir både nedsatt libido og nedsatt ejakulasjon/orgasmehyppighet. Er noe drit om du allerede er litt lite følsom i underlivet fra før av, for da kan det ende med at begge blir såre uten at det skjer noe og man gir bare opp sex til slutt. Jeg ville undersøkt litt om forskjellige medisiner som kanskje har nettopp de bivirkningene på sjelden eller svært sjelden i stedet for ofte, kan være alternativer for de du bruker. (om du skjønte noe av det der, jeg er elendig på å forklare hva som foregår oppi hodet mitt når jeg er trøtt )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå