Gå til innhold

Alkoholbruk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Livet mitt består av flere bekymringer enn gleder, og mer lidelse enn behag. De siste dagene har jeg drukket litt hver kveld, og nyter følelsen av hvor enkelt og greit ting føles da, og at jeg nærmest bare kan le bort bekymringene.

Er det greit å drikke litt hver kveld eller er det sånn alkoholikere starter? Vil jo ikke det heller...

Videoannonse
Annonse
Gjest Eline4
Skrevet

Når jeg har tunge dager tyr jeg gjerne til vin... Var ekstrem på dette før, da drakk jeg meg gjerne litt brisen hver kveld, for å slippe å tenke noe særlig over ting..

Men det er jo ikke bra da, selv om jeg ikke tror du blir alkoholiker av litt alkohol hver kveld.. Men det er nok ikke en vane man vil legge seg!

Skrevet

Når jeg har tunge dager tyr jeg gjerne til vin... Var ekstrem på dette før, da drakk jeg meg gjerne litt brisen hver kveld, for å slippe å tenke noe særlig over ting..

Men det er jo ikke bra da, selv om jeg ikke tror du blir alkoholiker av litt alkohol hver kveld.. Men det er nok ikke en vane man vil legge seg!

Men når alternativet er å sitte og tenke på alt som er fælt, og kjede seg ihjel, så føles det mye bedre å drikke noen øl og bli oppstemt.

Gjest Eline4
Skrevet

Men når alternativet er å sitte og tenke på alt som er fælt, og kjede seg ihjel, så føles det mye bedre å drikke noen øl og bli oppstemt.

Ja, men det føles enda bedre å gjøre noe givende. Å få snakket om hva som plager en, hva som er galt, og hva som får deg til å ty til øl før du tar kontakt med noen, og prater om det.

Tenk så mye bedre det føles når du slipper å ta øl for å føle deg vel? Og det kan du ikke, før du tar tak i hva som plager deg :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, men det føles enda bedre å gjøre noe givende. Å få snakket om hva som plager en, hva som er galt, og hva som får deg til å ty til øl før du tar kontakt med noen, og prater om det.

Tenk så mye bedre det føles når du slipper å ta øl for å føle deg vel? Og det kan du ikke, før du tar tak i hva som plager deg :)

Har prøvd Mental Helse og Kirkens SOS, men gidder ikke det lenger fordi alt er så innviklet, og orker ikke fortelle samme historien gang etter gang til noen som likevel ikke kommer til å forstå meg.

Men med alkoholen får jeg mer kreativitet og gjør givende ting i mens da :)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal tenke på det som er positivt i stedet for det som er negativt. Alkohol løser aldri problemene, og i noen tilfeller kan de faktisk forverre de. Hva du tenker på bestemmer du selv, og ønsker du å tenke negativt så gjør du det.

Gjest Gjest
Skrevet

Kanskje du skal tenke på det som er positivt i stedet for det som er negativt. Alkohol løser aldri problemene, og i noen tilfeller kan de faktisk forverre de. Hva du tenker på bestemmer du selv, og ønsker du å tenke negativt så gjør du det.

Men for meg får alkoholen til å føle meg bedre da. Jeg kan ikke forstå fastlegen min som sa at alkoholen bare forsterker følelsene du har fra før. At hvis du er glad, blir du gladere, og hvis du er trist, blir du tristere. Virker ikke sånn for meg i hvert fall.

Gjest Eline4
Skrevet

Har prøvd Mental Helse og Kirkens SOS, men gidder ikke det lenger fordi alt er så innviklet, og orker ikke fortelle samme historien gang etter gang til noen som likevel ikke kommer til å forstå meg.

Men med alkoholen får jeg mer kreativitet og gjør givende ting i mens da :)

Send meg gjerne PM om du vil prate, jeg er en fin skulder å støtte seg på og bedre enn ingenting :) Bedre enn å ty til alkohol ihvertfall..

Har kompiser som har begynt å trøste seg selv med alkohol, og når det ikke lengre funker går det bare verre, og de har begynt med diverse andre greier.. Ikke en bra sti å havne på, med andre ord

Skrevet

Det at du drikker for å legge bort bekymringene dine er helt klart et tegn på et potensielt opptrappende misbruk. Hvis du virkelig må bruke et rusmiddel for å legge bort bekymringene dine så finnes det også utallige andre bedre alternativer enn alkohol. Oppfordrer deg selvfølgelig ikke til det, men som en siste konsekvens så kan nok en skaderedusering være lurt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...