AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Bortsett fra middagsmat og pålegg - hva skal jeg putte på handlelista til i morgen? Jeg kommer meg ikke på butikken lørdag, så jeg må handle til å vare til tirsdag etter jobb, og skal ha gjester ut og inn. Hjelp meg å huske på sånne ting som det er irriterende å glemme!
Tabris Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Har du nok toalettpapir, tørkepapir, tannkrem, shampoo, balsam, smør/margarin og mel/salt/sukker i hus?
Ryvre Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Litt godis, frukt og grønnsaker Majones, egg, gressløk Drikke som brus, juice, melk, te, kaffe etc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Alkohol. Men polet er vel kanskje ikke åpent i morra?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Kaffe og te. Matfløte, melk, smør. Mel og pasta. Kokesjokolade dersom du skal lage en kake. Drikke som vin, øl, brus, saft. Grønnsaker av ulike slag. Kjøpte løk, tomater og aparges. Frukt av ulike slag. Har selv kjøpt epler og ananas. Kokosmelk. Snacks og gotteri.
Gjest Spinell Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Har du vaskemiddel til oppvask og klesvask? Andre renholdsmidler? Egg, fløte, tomater, gulrøtter osv. Ellers støtter jeg alt over
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Alkohol. Men polet er vel kanskje ikke åpent i morra? Polet er åpent til kl. 15 i morgen i min by. Åpningstider kan sjekkes ut på vinmonopolet sine sider.
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #9 Skrevet 4. april 2012 (endret) Har du vaskemiddel til oppvask og klesvask? Andre renholdsmidler? Egg, fløte, tomater, gulrøtter osv. Ellers støtter jeg alt over Akkurat det (med unntak av maskinoppvaskmiddel/zalo) kan man vel klare seg uten de få dagene, eller? (Jeg har alltid slikt i hus, men hadde fint klart meg uten både vaksepulver og grønnsåpe i påskedagene...) Frukt og grønnsaker, iskrem og kremfløte, sjokolade og påskegodt. Mel, som nevnt over, eventuelt noen poser ferdigblanding eller halvstekte brød. Kaffe, te, juice, brus, vin, sprit og/eller øl. Det dere bruker. Mat til eventuelle dyr. God påske! Endret 4. april 2012 av Brunhilde
Gjest Spinell Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 Akkurat det (med unntak av maskinoppvaskmiddel/zalo) kan man vel klare seg uten de få dagene, eller? (Jeg har alltid slikt i hus, men hadde fint klart meg uten både vaksepulver og grønnsåpe i påskedagene...) Frukt og grønnsaker, iskrem og kremfløte, sjokolade og påskegodt. Mel, som nevnt over, eventuelt noen poser ferdigblanding eller halvstekte brød. Kaffe, te, juice, brus, vin, sprit og/eller øl. Det dere bruker. Mat til eventuelle dyr. God påske! Fatter ikke at det med vaskemidlene skal være noe å pirke på... Vi er to voksne, og du verden så greit det er å slenge på en klesvask eller to i løpet av uka, så man slipper å ta det igjen senere. Tør ikke å tenke på den haugen som ville bygget seg opp i større husholdninger. Og med gjester inn og ut som TS nevner, skal det mye til om man ikke trenger å dra over gulvene en gang eller to i løpet av påsken, også. 1
Orchideae Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Er du sikker på at butikkene i nærområdet ditt er stengt? Jeg hadde tenkt å stresse på butikken etterpå, for var sikker på at den var stengt hele påsken bortsett fra lørdag (Bunnpris). MEN sjekket nettsidene deres nå, og så at de er åpne til klokken 23 hele påsken, så det er faktisk bedre åpningstider påsken igjennom. Om butikkene er åpne er det jo ingen krise om det er noe du har glemt. Men du får jo ikke kjøpt alkohol da.
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 Fatter ikke at det med vaskemidlene skal være noe å pirke på... Vi er to voksne, og du verden så greit det er å slenge på en klesvask eller to i løpet av uka, så man slipper å ta det igjen senere. Tør ikke å tenke på den haugen som ville bygget seg opp i større husholdninger. Og med gjester inn og ut som TS nevner, skal det mye til om man ikke trenger å dra over gulvene en gang eller to i løpet av påsken, også. Jeg fatter ikke at det med at jeg pirket på vaskemidlene skal være noe å pirke på... Men, jeg tror jo at de fleste er like forutseeende som meg, det vil si at de ikke går tom for essensielle ting som vaskepulver og Ajax eller grønnsåpe, så det er ting som ikke ville falle meg inn å legge inn som vitig i verken påske- eller julehandel, ser du.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #13 Skrevet 4. april 2012 TS her, og takk for alle tips. Setter stor pris på tips om renholdsprodukter også, som nevnt så er ikke middagene/maten det største problemet, jeg pleier å blemme meg ut med å ikke kjøpe kaffefiltre og sånne ting. Ble storinnkjøp i dag, og pga denne tråden så har jeg kjøpt te for første gang på flere år, og koser meg med en kopp nå! Og jeg kjøpte vinduspuss, og håper på å vaske vinteren av vinduene om været og gjestene tillater utover påsken. Nå kan langhelgen bare komme.. (Fy faen, aldri brukt 2000kr på rema før.......!!!!)
Gjest Bobler Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Skjønner ikke hva det er å få så panikk over, handle for 2000kr fordi butikken er stengt i 2x2 dager?
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #15 Skrevet 4. april 2012 Skjønner ikke hva det er å få så panikk over, handle for 2000kr fordi butikken er stengt i 2x2 dager? Må i grunnen si meg helt enig med deg! God påske.
Ryvre Skrevet 4. april 2012 #16 Skrevet 4. april 2012 Kanskje fordi man får besøk (iallefall så får ts det) og man vil kose seg litt ekstra osv Kjipt å f.eks glemme å kjøpe dopapir om ingen butikker i nærheten er åpne på to dager og man har huset fullt av gjester Jeg også handlet mye ekstra på butikken i dag slik at vi kan kose oss med lange frokoster med litt mer utvalg enn en gammel gulost og en halv pakke servelat Hadde ikke panikk før jeg gikk på butikken, men ville jo gjerne huske mest mulig 1
pinar Skrevet 4. april 2012 #17 Skrevet 4. april 2012 Jeg fatter ikke at det med at jeg pirket på vaskemidlene skal være noe å pirke på... Men, jeg tror jo at de fleste er like forutseeende som meg, det vil si at de ikke går tom for essensielle ting som vaskepulver og Ajax eller grønnsåpe, så det er ting som ikke ville falle meg inn å legge inn som vitig i verken påske- eller julehandel, ser du. Jeg kunne lett glemt å handle sånne ting fordi jeg hele tiden tror at jeg har masse igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #18 Skrevet 4. april 2012 Skjønner ikke hva det er å få så panikk over, handle for 2000kr fordi butikken er stengt i 2x2 dager? Jeg vil helst unngå å handle på lørdag, for å si det sånn. Vet det kommer til å være stappfullt av folk på butikken. Da er det plutselig fem dager man må handle for, og da er det lettere å glemme noe. Men klart, er det krise (f.eks. tomt for dopapir), så kan man stikke på butikken på lørdag også.
Brunhilde Skrevet 4. april 2012 #19 Skrevet 4. april 2012 Jeg kunne lett glemt å handle sånne ting fordi jeg hele tiden tror at jeg har masse igjen. Og jeg bruker det såpass ofte at jeg vet når jeg begynner å gå tom
pinar Skrevet 4. april 2012 #20 Skrevet 4. april 2012 Og jeg bruker det såpass ofte at jeg vet når jeg begynner å gå tom Bruker det ofte nok jeg og, men likevel kan det gå i glemmeboken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå