Gå til innhold

Teoriprøve


Gjest emgraa

Anbefalte innlegg

Gjest emgraa

Jeg skal snart ta teoriprøva for moped M146 nå for andre gang. Jeg har strøket to ganger tidligere. Det er helt ille, jeg gruer meg helt forferdelig og vet ikke hva eller hvor jeg skal gjøre av meg. Jeg er så redd for å stryke igjen. De gangene før har jeg lest i en litt eldre bok, i denne sto det litt mer om selve mopeden. Nå har jeg fått låne en annen bok fra 2010, og i den står alt om ruskjøring, mennesket ol. Egentlig alt du trenger å vite. Men jeg er redd jeg ikke har lest nok. Jeg kan de fleste skiltene (forbudsskilt, påbudsskilt, fareskilt og de vanligste) Jeg har lest gjennom boka èn gang grundig og sett tilbake på det som jeg følte jeg måtte lese mer på. Jeg har også snakket med andre om oppgaver jeg husker fra de tidligere prøvene og snakka om det som jeg muligens hadde feil på.

Men jeg tenker på da jeg skal trykke på "avslutt" også kommer det kanskje at jeg ikke har bestått prøva. Vil bare spy av å tenke på det, jeg brenner virkelig for å ta lappen nå.

Det begynner også å bli ganske dyrt. Er det mer jeg kan gjøre? åå, this is insane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ta noen tester på internett, det er det de fleste gjør nå til dags i tillegg til å lese boka :) Prove.no har gratisprøver med 10 og 45 spørsmål, men teoritentamen.no har visst flere spørsmål som ligner mer på de du får på prøven. Der betaler man for tilgang i 1 døgn, 1 uke eller 1 mnd, det gjør man også på prove.no om man vil ta mer varierte tester.

Med sånne tester får man testet kunnskapene sine skikkelig - og det er ikke alltid at absolutt alt står i boka heller. Man blir jo også mer vant med selve situasjonen og oppgavetypene :) Jeg vet i alle fall at jeg kommer til å føle meg mye mer sikker så snart jeg har svart på flere slike tester :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du klarer deg nok, uansett hvor mange ganger du må ta prøva.

Søstera mi måtte ta prøva på bil 5 ganger før ho stod, men klarte det tilslutt :)

Bare prøv å stress ned, og ikke pugge hardt den siste dagen iallefall. det som ikke sitter da blir antageligvis ikke sittende til dagen etterpå heller :)

Men ta gjerne noen tester på nett også, og du har jo tatt prøva før så du vet hva du går til :)

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...