rorodinbåt Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Hallo Noen som har noen middags ideer til meg i påska. Vi liker ikke lam, så der er ikke aktuelt. Blir nok en del bare meg og dattera, så helst litt barnevennlig også. Er så lei pølser, kjøttkaker, pizza. Og en liten ting til jeg tåler ikke melk, så begrenser seg litt. Er takknemelig om noen kommer med noen innspill til meg... God påske!!!
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 En god pasta carbonara er jo godt? Du kjøper kjøttdeig (kylling, storfe, svin), et par bokser med hermetisk hakket tomat og litt tomatpuré. Stek kjøttdeigen, tilsett litt løk og ha oppi tomatene og et par teskjeer tomatpuré. Smak til med en spiseskje sukker eller to og litt basilikum og oregano. Så er det bare å koke litt pasta i en eller annen form. Den samme sausen kan også brukes til lasagne, så er det bare å lage en ostesaus ved siden av og skaffe lasagneplatene. Det er heller ikke så vanskelig å lage tomatsuppefra bunnen av! Det er kjempegodt! Jeg liker å ta meg en titt på Matprat.no når jeg er på jakt etter noe spennende å lage, synes de har mange fine forslag
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 En god pasta carbonara er jo godt? Du kjøper kjøttdeig (kylling, storfe, svin), et par bokser med hermetisk hakket tomat og litt tomatpuré. Stek kjøttdeigen, tilsett litt løk og ha oppi tomatene og et par teskjeer tomatpuré. Smak til med en spiseskje sukker eller to og litt basilikum og oregano. Så er det bare å koke litt pasta i en eller annen form. Den samme sausen kan også brukes til lasagne, så er det bare å lage en ostesaus ved siden av og skaffe lasagneplatene. Det er heller ikke så vanskelig å lage tomatsuppefra bunnen av! Det er kjempegodt! Jeg liker å ta meg en titt på Matprat.no når jeg er på jakt etter noe spennende å lage, synes de har mange fine forslag Dette du beskriver her er ikke pasta carbonara, men pasta med tomatbasert saus. Pasta carbonara er pasta med en saus av fløte, bacon og parmasan,, 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Vår matplan for påska er; Idag: Stekt laks med potet, grønnsaker og agurksalat, pluss en klatt rømme Onsdag: Hjemmelaget lasagne med gresk salat (toro sine er ikke gode!) Torsdag: Lettsaltet torsk med potetstappe og bacon Fredag; Taco (fast tacodag....) Lørdag; Biff med fløtegratinerte poteter, salat og peppersaus Søndag: Kjøttkaker i brunsaus med erterstuing, potet og grønnsaker Mandag: Kjøttsuppe med masse gode grønnsaker
Gjest Tekola Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Dette du beskriver her er ikke pasta carbonara, men pasta med tomatbasert saus. Pasta carbonara er pasta med en saus av fløte, bacon og parmasan,, Haha, sorry! Bolognese, mente jeg! Litt trøtt i dag
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå