Gå til innhold

Alkoholforbruk

Fremhevede innlegg

Gjest Usikker
Skrevet

Jeg lurer litt på kjæresten min sitt alkoholforbruk. Da vi traff hverandre var vi mye på byen, men med årene har jeg blitt lei og jobben hans gjør at det også er sjeldnere for han. Han er likevel oftere ute enn meg, kanskje i snitt to ganger i måneden, det være seg fest eller bare lønningspils. Men det som bekymrer meg er alkoholkonsumet hjemme. Det virker som om han automatisk assosierer fri med alkohol, og dersom han har jobbet sammenhengende en lang periode kan han f.eks belønne seg med to øl og et glass cognac tordagskvelden. Fredag og lørdag er en selvfølge. enten er han ute/på fest en av dagene, eller så drikker vi vin til maten. Etter to glass vin henter han seg to øl, og gjerne cognac eller whisky etterpå. Jeg syns en halv flaske vin, to øl og et glass cognac er mye når det er en fast helgerutine.

På den tiden vi var mye ute tok jeg opp med han at han alltid var den som ble fortest full og fullest, og at det ikke var særlig stilig.. Han ble overrasket, men tok det til seg og Jar vært mer forsiktig med konsumet siden den gang. Både han og jeg har en historie med alkoholisme i familien (besteforeldre). Selv om begge døde før noen av oss ble født så har min mor alltid vært veldig klar på alkoholens farer, og det samme har hans far.

Likevel er han oppvokst med vin til lørdagsmiddagen og en far som er glad i god cognac, mens mine foreldre gjerne nyter alkohol hvert skuddår, og brus er det vanlige til middager i helgene. Kjæresten min mener at det et min families lave forbruk som gjør at jeg syns hans er høyt, men jeg er usikker. Jeg liker ikke at helg og avslapning automatisk betyr alkohol... Og tenker også på den gang vi får barn. Han blir jo tydelig bedugget etter vinen, ølen og cognacen. Vil ikke at barna våre skal måtte ha en far som er "full" hver helgekveld.. Men nå har vi jo ikke barn, så det kan jo hende han trapper ned da. Akkurat den problemstillingen har jeg ikke tatt opp.

Men hva tenker dere? Har han et normalt konsum?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Reagerer ikke på helgeforbruket.

Hvordan er hverdagsforbruket hans?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...