Gå til innhold

klør du etter intimbarbering?

Fremhevede innlegg

Gjest mimimomo
Skrevet

er det bare meg, eller klør det for dere også etter intimbarbering?

jeg tok alt en gang, og det klødde sinnsykt etterpå.

Er det sånn for dere også, eller er det bare meg?

har dere noen tips for å unngå kløe\nupper?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det klør. Derfor har jeg forlengst sluttet med det tullet. Friserer bare litt.

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg klør når jeg tar mot håra og da blir det ofte nupper.. så lurer litt på hva man blandt annet kan smøre på for å unngå hvertfall nuppene;)

Skrevet

Nei jeg klør ikke.

• Liker 1
Gjest just words
Skrevet

Husker de første gangene jeg barberte i min tilig ungdom da kunne det klø en del, men ikke nå når jeg er en rutinert shawer, men dess oftere jeg barberer dess mindre kløing har jeg lagt merke til.

Angående nupper, mange anbefaler Unirens etterbarbering som fås på kondomeriet, og sier den gjør underverker etter barbering, den funker ikke på meg men sikkert på mange andre.

Reine høvler er et hot tips, etter barberingen smører jeg enten baby olje, sinksalve eller massasjeolje på,og jeg er ikke plaget med nupper

Gjest Purelove
Skrevet

Jeg pleide å bruke høvel, men no more høvel fra idag! Nå bruker jeg voks som er kjøpt fra utlandet, hårene tar tid før de kommer, ca 2 uker til de jeg ser noen ordentlige hår dukke opp hehe, også er det veldig mykt og klør ikke..

Du kan også lage voksen selv, det er det beste som finnes! Aldri kjøp voks fra butikken, de er så utrolig dårlige!

Skrevet

Husker de første gangene jeg barberte i min tilig ungdom da kunne det klø en del, men ikke nå når jeg er en rutinert shawer, men dess oftere jeg barberer dess mindre kløing har jeg lagt merke til.

Angående nupper, mange anbefaler Unirens etterbarbering som fås på kondomeriet, og sier den gjør underverker etter barbering, den funker ikke på meg men sikkert på mange andre.

Reine høvler er et hot tips, etter barberingen smører jeg enten baby olje, sinksalve eller massasjeolje på,og jeg er ikke plaget med nupper

Enig her, bruker også unirens etterbarbering som fås på kondomeriet. Pleier også å bruker barberkremen deres, funker gull for meg:)

Men rene og skarpe høvler er også et must!

Skrevet

Jeg klør heller ikke, og har den samme erfaringen med at når jeg barberer jevnlig så klør, svir og nupper det mindre. Om det går en stund kan jeg svi litt, og bli rød.

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg pleide å bruke høvel, men no more høvel fra idag! Nå bruker jeg voks som er kjøpt fra utlandet, hårene tar tid før de kommer, ca 2 uker til de jeg ser noen ordentlige hår dukke opp hehe, også er det veldig mykt og klør ikke..

Du kan også lage voksen selv, det er det beste som finnes! Aldri kjøp voks fra butikken, de er så utrolig dårlige!

Hva slags voks kjøper du? Kan man få tak i det på nettet?

Og hvordan lager man voks?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg begynte å barbere meg klødde det noe sykt. Fikk mye røde nupper og ble ofte betent. Men jeg bare forsatte å barbere. Jeg barberer med hver gang jeg dusjer nå. Nå klør det ikke i det hele tatt. Har ikke røde nupper heller. Så det blir nok slik med engang man begynner. Men etter hvert blir det bedre.

Så jeg anbefaler ikke å bare barbere engang i blant. Gjør det hele tiden eller ikke i det hele tatt ;)

Noe som hjelpe meg i begynnelsen var unirens fra kondomeriet fåes også på vita. Den er grøn på farge som jeg smørte på. Svei litt ibegynnelsen men det hjelpte ;)

Gjest Purelove
Skrevet

Hva slags voks kjøper du? Kan man få tak i det på nettet?

Og hvordan lager man voks?

Fant ikke den typen jeg har, da den er kjøpt fra Iran. Men den er så utrolig bra! Spesiellt da jeg barberer meg under armene og nedentil, er en mnd siden jeg gjorde det, og nå er det pittesmå hår som har kommet tilbake:)

ihvertfall så fant jeg denne på ebay, den er ikke som min. min er hvit i farven, men denne brasilianske er like bra, lager du voksen hjemme får du brasiliansk voks.

http://www.ebay.com/itm/15oz-BRAZILIAN-HARD-WAX-for-Easy-Hair-Removal-/150567042913?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item230e7ebf61#ht_1447wt_1139

Også må man bruke den på en spesiell måte, det er ikke bare å legge den på hårene også dra bort. Men kjøp den om du vil :) den er veldig bra! og hvis du har spm ang voksing, så bare send meg pm ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hva koster den unirens?

Skrevet

Bruker rene og skarpe høvler. Barberer hver dag og smører babyolje på etterpå. Funker veldig bra for meg.

Skrevet

Har noen prøvd de produktene fra RFSU? Cooling gel og sånt som man skal smøre på! Litt OT kanskje, men :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...