AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #1 Skrevet 3. april 2012 Jeg har fått godkjenning fra arbeidsgiver til å kjøpe ny telefon, en iPhone. Men jeg er oppfordret til å ikke kjøpe den aller nyeste og dyreste... Det er vel slik at tidligere modeller fortsatt er i salg? F.eks. den nest nyeste? Er denne en god del billigere enn den nyeste? Er det iPhone 4 som er den nest nyeste? Hva med disse s'ene, er det en variant/nyere modell av 4? Noen som har peiling på pris? Joda, jeg kan google, men blir ikke så klok... Jeg må beholde abonnementet jeg har, det er felles for alle ansatte. Det er blitt meg fortalt at iPhone blir veldig varm når man snakker i den? Stemmer dette? Takknemlig for innspill!
jie-jie Skrevet 3. april 2012 #2 Skrevet 3. april 2012 Mannen driver reperasjon av "gadgets/apple produkter", så han kunne ha svart deg på alt dette, men han sover, og jeg er ikke så klok men kan svare på det jeg vet. Iphone 4 er den nest nyeste. Jeg har ikke opplevd at den blir særlig varm. Heller kald å holde inntil øret. Prisen er veldig høy. Du må kanskje opp i 5000kr for den nyeste. Selv om jeg ikke var til så god hjelp får du ha lykke til med kjøpet! :-)
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Mannen driver reperasjon av "gadgets/apple produkter", så han kunne ha svart deg på alt dette, men han sover, og jeg er ikke så klok men kan svare på det jeg vet. Iphone 4 er den nest nyeste. Jeg har ikke opplevd at den blir særlig varm. Heller kald å holde inntil øret. Prisen er veldig høy. Du må kanskje opp i 5000kr for den nyeste. Selv om jeg ikke var til så god hjelp får du ha lykke til med kjøpet! :-) iPhone 4s er den nyeste.. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 iPhone 4s er den nyeste.. Nyere enn iPhone 5?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Nyere enn iPhone 5? iPhone 5 har ikke komt ut enda. 2
belle_ Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Skjønner ikke hvorfor du ikke skal kjøpe den nyeste? Den er jo den beste. Har selv iPhone 4, men venter på det skal komme ny modell i år. Kommer aldri til å kjøpe noe annet, er kjempe fornøyd. Enkel å bruk er den også. Om du ikke vil ha iPhone 4s så kan du kjøpe 4. Den har de i butikken enda. Tror de har sluttet å selge 3gs.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 Skjønner ikke hvorfor du ikke skal kjøpe den nyeste? Den er jo den beste. Har selv iPhone 4, men venter på det skal komme ny modell i år. Kommer aldri til å kjøpe noe annet, er kjempe fornøyd. Enkel å bruk er den også. Om du ikke vil ha iPhone 4s så kan du kjøpe 4. Den har de i butikken enda. Tror de har sluttet å selge 3gs. Som sagt - arbeidgsgiver synes ikke det er nødvendig med aller nyeste modell. Og det synes jeg ikke selv, heller. Nå er det vel heller ikke slik at den nyeste alltid er den beste, jeg tror nok en eldre modell er mer enn bra nok for meg. Jeg har ikke bruk for alskens apps og atributter, jeg skal bruke den som telefon og som hjelpemiddel i jobben. (Hadde jeg skulle betalt telefonen selv, hadde jeg heller ikke vært interessert i bruke flerfoldige tusen. Å bruke 1/4 av en månedslønn på en telefon, har jeg ikke anledning til, og jeg synes dessuten det er helt på trynet.) Kunne gjerne kjøpt en telefon fra 3'er-serien også, om den var tilgjengelig. ts
Morgan Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Ser de har den her,sterkt nedsatt: http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone3gs Den er billigst her på nettsidene deres,uten abbonement.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #11 Skrevet 3. april 2012 Ser de har den her,sterkt nedsatt: http://store.apple.com/no/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone3gs Den er billigst her på nettsidene deres,uten abbonement. Den kommer uten SIM-kort, så du trenger et aktivt SIM-kort fra en GSM-operatør som støttes. For å begynne å bruke den setter du inn SIM-kortet og følger instruksjonene for å konfigurere den. Og dette SIM-kortet, hvor og hvordan skaffer jeg meg det? Jeg vil sikkert ende opp på en pris langt høyere enn 2890?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Den kommer uten SIM-kort, så du trenger et aktivt SIM-kort fra en GSM-operatør som støttes. For å begynne å bruke den setter du inn SIM-kortet og følger instruksjonene for å konfigurere den. Og dette SIM-kortet, hvor og hvordan skaffer jeg meg det? Jeg vil sikkert ende opp på en pris langt høyere enn 2890? Dette simkortet får når du bestiller et abbonoment hos f.eks. telenor. Apple er en butikk, ikke et teleselskap.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Dette simkortet får når du bestiller et abbonoment hos f.eks. telenor. Apple er en butikk, ikke et teleselskap. Joda, nettopp, jeg vet jo det, men saken er altså den at jeg er avhengig av å bruke eksisterende nummer og abonnement. Er redd for at jeg totalt sett ender opp med en dyr løsning...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Og hva er "CDMA-baserte operatører"? Så vidt jeg vet er det ingen operatører til dags dato som benytter seg av CDMA nettverk her til lands.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #16 Skrevet 3. april 2012 Joda, nettopp, jeg vet jo det, men saken er altså den at jeg er avhengig av å bruke eksisterende nummer og abonnement. Er redd for at jeg totalt sett ender opp med en dyr løsning... Det er jo ingen som tvinger deg til å bytte sim kort engang. Bare ta det gamle sim kortet, og la din Iphone 3gs "spise det". Så har du samme abbonoment til samme pris.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #17 Skrevet 3. april 2012 Det er jo ingen som tvinger deg til å bytte sim kort engang. Bare ta det gamle sim kortet, og la din Iphone 3gs "spise det". Så har du samme abbonoment til samme pris. Og samme nummer da selvfølgelig
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #18 Skrevet 3. april 2012 Beklager for massiv skrivefeil i ordet "abonnement". hehe..
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #19 Skrevet 3. april 2012 Det er jo ingen som tvinger deg til å bytte sim kort engang. Bare ta det gamle sim kortet, og la din Iphone 3gs "spise det". Så har du samme abbonoment til samme pris. Jeg tviler på at sim-kortet i min eldgamle Sony Ericsson passer i en iPhone...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #20 Skrevet 3. april 2012 Jeg tviler på at sim-kortet i min eldgamle Sony Ericsson passer i en iPhone... Da tviler du ganske feil. Iphone 3gs bruker samme sim kort som din gamle Sony Ericsson. Om du derimot velger Iphone 4/4s/5 må du ha micro sim. Men det er bare ringe til der du har sim kort fra nå, og be de sende et micro sim. Du får fortsatt samme telefon og samme abonnement. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå