tingelingen00 Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Den 16.april skal jeg ta silikon. Jeg skal ta under musklene, og jeg VET at det er vanvittig vondt osv. Jeg skal ta på en mandag, den uka skal jeg egentlig reise på skolesamling. Men de første to dagene er ikke så viktig å få med seg, jeg kan derfor vente med å reise til onsdag. Jeg må reise med fly, en mellomlanding med flybytte. Skal ikke på skolen før på torsdag. Vil få hjelp med koffert, og ingen håndbagasje. Det jeg lurer på, er om det med smertestillende, er mulig å gjennomføre dette stuntet mitt. Kan man sitte oppreist, og klarer man å gå sånn høvelig? Jeg må virkelig reise, mest pga et gruppearbeid vi MÅ ha ferdig. Jeg blir kjørt til og fra skolen, begynner halv ni, er ferdig tre. Jeg vet som sagt at det kan være uutholdelig vondt, men går det an å lindre smerten litt, og fungere sånn høvelig etter 2-3 dager? Hvis man må? Jeg skulle gjerne utsatt operasjonen, men jeg må aller helst ta det i forbindelse med en samling pga jobb. Hadde mest lyst til å gjøre det torsdag uka før jeg reiste, men det var ikke noe ledig da. Hvilken smertestillende tok dere, og hjalp det?
Gjest isinger religion Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 OMG er du gal? Nei dette går ikke. Under muskelen er dritvondt og du ska ha ro minst 7 dager etterpå pga det kan oppstå blødninger og infeksjoner. Dette er galskap ja. 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Jeg synes du skal vente med inngrepet til det passer bedre jeg. Hvis du er opptatt av helsen din altså. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Dette vil ikke la seg gjennomføre. Det ville ikke vært forsvarlig av deg. Det er snakk om et stort inngrep og kroppen din vil trenger hvile for å mobilisere alle kreftene til å "hente seg inn igjen". Utsett enten inngrepet, eller skoleturen! mvh turnuslege 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Galskap. I det hele tatt - hvis du er skoleelev, altså så ung som skoleelever gjerne er, så er det galskap å putte silikon inn i puppene. 2
Djungelvrål Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Jeg vasket gulv etter 2 dager, tog tog hjem i 6 timer etter 4 dager og var tilbake i normal jobb etter en uke så det lar seg absolutt gjennomføre. Hun får jo hjelp til bagasjen så hva er problemet? Fikk noe smertestillende og noe infeksjonsdempende. Husker ikke hva. Ja det gjør vondt men det er ikke problemer med å gå, det er jo ikke beina du har operert. Det gjør vondt å løfte og å bruke armene.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Jeg vasket gulv etter 2 dager, tog tog hjem i 6 timer etter 4 dager og var tilbake i normal jobb etter en uke så det lar seg absolutt gjennomføre. Hun får jo hjelp til bagasjen så hva er problemet? Fikk noe smertestillende og noe infeksjonsdempende. Husker ikke hva. Ja det gjør vondt men det er ikke problemer med å gå, det er jo ikke beina du har operert. Det gjør vondt å løfte og å bruke armene. hadde du under eller over muskelen? Jeg mener at du ikke bør gjennomføre dette ts. 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Jeg vasket gulv etter 2 dager, tog tog hjem i 6 timer etter 4 dager og var tilbake i normal jobb etter en uke så det lar seg absolutt gjennomføre. Hun får jo hjelp til bagasjen så hva er problemet? Fikk noe smertestillende og noe infeksjonsdempende. Husker ikke hva. Ja det gjør vondt men det er ikke problemer med å gå, det er jo ikke beina du har operert. Det gjør vondt å løfte og å bruke armene. Dette er jo veldig individuelt. Jeg synes ikke man skal anbefale noe bare fordi man hadde en annen opplevelse selv. Synes man skal høre på legen jeg. 3
Djungelvrål Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Jeg anbefalte det ikke , jeg bare prøvde å få fram at det lar seg gjennomføre. Hun skal sitte på 2 fly, ikke gjennomføre triatlon. Det blir kanskje tøft men tror det burde være gjennomførbart. Men selfølgelig sikkert tryggest å høre på legen ja.
tingelingen00 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2012 Galskap. I det hele tatt - hvis du er skoleelev, altså så ung som skoleelever gjerne er, så er det galskap å putte silikon inn i puppene. Jeg er ingen skoleelev men en student på 22 år, og jeg har to barn. Du kan virkelig ikke uttale deg om jeg har behov for silikon eller ikke. Tusen takk for svar dere. Jeg spurte kirurgen, og han mente at jeg kunne klare det, som sagt med hjelp. Jeg vet jo at folk har sagt at de har så mye smerter at de tror de kommer til å sprekke, men jeg tenkte at med smertestillende så må det da gå på et vis.. Så innmari vanskelig dette skulle bli da!
Gjest Jim Jones Skrevet 3. april 2012 #12 Skrevet 3. april 2012 Herregud folk er idioter... Men lykke til med ditt pate.. eh.. plastiske liv... 4
tingelingen00 Skrevet 3. april 2012 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2012 Tusen takk for ditt saklige innlegg, Jim Jones. Var til stor nytte for meg.
Gjest Jim Jones Skrevet 3. april 2012 #14 Skrevet 3. april 2012 Tusen takk for ditt saklige innlegg, Jim Jones. Var til stor nytte for meg. Jo, bare hyggelig Si i fra om du trenger hjelp til å spare en 20 - 30-tusen. Har masse gode argumenter på lager. 3
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2012 #15 Skrevet 3. april 2012 Jeg er på dag 7 nå, la under muskel og hadde ikke klart det! Men det går på så mye rart.. hvor små har du nå, smerteterskel, hvor godt trent osv.. jeg var nesten flat, er pingle til smerter og trent maaasse bryst.. jeg måtte ty til nobligan, og takket være det hadde jeg gjennomført det igjen hvis nødvendig:) Har flere venninner som har gjort det av forskjellige grunner og ingen av dem hadde no særlig smærter, følte seg bare støle.. men alle dem hadde store fra før(etter min mening) Det er forskjellig fra person til person, så sier legen at det ikke er no problem, er det bare å kjøre på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå