Gå til innhold

Plagsomme telefonselgere/dørselgere

Fremhevede innlegg

Gjest Reza08
Skrevet

Noen her som opplever plagsomme selgere? Jeg for min del opplever dette svært ofte, da jeg blir oppringt eller at noen banker på døra og skal selge så mye kødd for både det ene og det andre.

Selv om jeg sier at jeg ikke er interessert, fortsetter de likevel å mase om bare tull i flere dager, for ikke å si måneder etterpå.

Noen av de har også en svært provoserende fremtoning, hvor de prøver å presse meg til å kjøpe, og svarer stygt tilbake hvis jeg ikke går med på det.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg på røret og lukk igjen døren, trenger ikke å være høffelig med selgere man har sagt nei til. Jeg opplever det veldig sjeldent, og om noen skulle hatt en truende tone hadde jeg ikke tvilt et sekund på å sende en klage.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg sier som jeg har vært av Mynona her og som går på fb :

Om en telefonselger ringer deg, så si følgende med et smil:

"Hei, du! Du har ringt meg på en vakttelefon her, men kan du heller ringe meg via sentralbordet? Så holder vi ikke vaktlinja opptatt. Nummeret er 82 04 40 30, og spør etter (ditt navn). Jeg er på vakt nå. "

Han ringer gladelig opp igjen og får følgende til svar:

"Takk for ditt bidrag på kroner 200 til Stine Sofies Stiftelse"

det er jo rett og slett genial :ler:

jeg plages også av selgere, og gleder meg til neste gang de ringer :lur:

Endret av NozMonster
Gjest Bobler
Skrevet

Sjefen min er så dritt lei av selgere som ikke tar et nei for et nei, så han tar telefonen, også legger han den fra seg uten å legge på. Hos mange selgere så bruker du da opp linjen til den selgeren frem til du legger på. Spørs på hvilket system de har, men mange dropper å mase mer da :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm, tror en venninne er medlem her. For nå oppdaterte hun facebook.statusen sin

Les og lær denne utenat - oppfordres til å brukes på alle telefonselgere:) :

"Om en telefonselger ringer deg, så si følgende med ett smil: "Hei, du! Du, du har ringt meg på en vakttelefon her, men kan du heller ringe meg via sentralbordet? Så holder vi ikke vaktlinja opptatt. Nummeret er 82 04 40 30, og spør etter Gitte. Jeg er på vakt nå. "

"Takk for ditt bidrag på kroner 200 til Stine Sofies Stiftelse¨

AnonymBruker
Skrevet

Når det gjelder telefonselgere så synes jeg denne var god (går på FB):

Om en telefonselger ringer deg, så si følgende med ett smil: "Hei, du! Du, du har ringt meg på en vakttelefon her, men kan du heller ringe meg via sentralbordet? Så holder vi ikke vaktlinja opptatt. Nummeret er 82 04 40 30 , og spør etter Gitte. Jeg er på vakt nå. "

"Takk for ditt bidrag på kroner 200 til Stine Sofies Stiftelse:-)

Dørselgere og andre er jeg kjapt ute med å si at jeg ikke er interessert og inntar en veldig kald og avvisende holdning. Kjapp med å lukke døra.

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

dere leser tydeligvis ikke tråden før dere poster nei :roll:

Endret av NozMonster
  • Liker 1
Skrevet

dere leser tydeligvis ikke tråden før dere poser nei :roll:

:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

"Takk for ditt bidrag på kroner 200 til Stine Sofies Stiftelse:-)

Må man ikke trykke på noe for å bidra hvis man ringer slike nummer? Høres rart ut at man bare kan tappes for 200 kroner hvis man ringer feil. Jeg har ikke tenkt å ringe og sjekke, men dette høres ulovlig ut.

Kanskje man kan lage seg en slik telefonsvarer selv, som man kobler inn når det ringes fra markedsføringsinstitutter. Selgere kan man reservere seg mot, men spørreundersøkelsene blir jeg ikke kvitt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har reservert meg i katalog/brønnøysund/web osv. men likevel ringer særlig leverandører for tv/internet/strømleverandør og sier at de har et glimrende tilbud, bla,bla, jeg sa som sant var at jeg ikke skulle ha slike telefoner og fikk følgende svar;

du er da faen meg kunde her, så du må bare finne deg i at vi ringer deg!

er det sant at jeg må godta det? (disse leverandørene blir forøvrig ikke "gamle" hos meg)

Skrevet

Nei, du skal ha et aktivt kundeforhold. Hvis du kjøpte en ting for lenge siden, så betyr ikke det at de kan ringe deg i all framtid.

Skrevet

Nei ikke så mange på døren ,de tørr ikke fordi sist ble de møtt av 2 store sinte bjeffende hunder som jeg passet for mamma og pappa:)Passer hundene ofte:)

Jeg er registrert i brønnøysundregistrene ,men får sånn gallupp skitt og ditt og datt telefoner, da ber jeg de dra en varm plass!

Skrevet

Ringte en her om dagen og begynte ivrig "Hei du, hvordan står det til hos deg i dag....?" ...hørte med en gang at han var selger så jeg sa bare "du, det passer litt dårlig nå, men hvis jeg bare får mobilnummeret ditt så ringer jeg deg opp senere i kveld"... han bare "øøøøhhh eehhh..... tror ikke vi har lov å gi ut privatnummerene våre her jeg"..... "Åja, fordi dere ikke vil at noen skal ringe dere på privaten?" ...."ja, nettopp!!", svarte han........ "ja, og det vil ikke jeg heller skjønner du........."

....han bare "eeehh ha en fin dag" ..så la han på. :lur:

• Liker 2
Skrevet

jeg sliter helst med sigøynere som kommer rekende på døren og skal selge gull. tar heller ti telefonselgere enn disse langfingrete klovnene.

AnonymBruker
Skrevet

j

"Takk for ditt bidrag på kroner 200 til Stine Sofies Stiftelse"

de

Det er nok ikke fullt så enkelt, når man ringer et slikt nummer så tror jeg man blir bedt om å bekrefte at man vil donere penger ved å trykke på firkant-tast eller noe.... tror ikke det går an at dette skjer med en gang man ringer nummeret. Man må nok bekrefte ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...