Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

i natt sov jeg fra klokka 02.00 til 13.00, jeg pleier våkne tidligere som for eksempel 10.00 men er så trøtt at jeg sovner igjen. og så sov jeg fra 16.00 til 19.30 idag. men føler meg forsatt trøtt. Når jeg ikke har ferie sover jeg ca 7 timer om natten, og kan godt sove 4 timer i strekk når jeg kommer hjem. hva kommer det av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei vet ikke hva det kommer av. Men du kan jo prøve meditasjon det skal gjøre at en ikke trenger så mye søvn.

Søk på dette navnet på youtube så får du noen enkle meditasjoner Sri Sri Ravi Shankar

Skrevet

Sjekk opp blodverdiene dine først og fremt, jern,b-12 og lignende.

Skrevet

Hei vet ikke hva det kommer av. Men du kan jo prøve meditasjon det skal gjøre at en ikke trenger så mye søvn.

Søk på dette navnet på youtube så får du noen enkle meditasjoner Sri Sri Ravi Shankar

Hvis du har veldig lyst til å kaste bort tiden din, ja. Finn ut om du har vitaminmangel eller lignende.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ta en sjekk hos legen. Stoffskifte, vitaminer mm. Enkelt og kjapt gjort.

• Liker 1
Skrevet

Det var da negativ holdning Nybegynner!

Skrevet

P piller

kaffein

AnonymBruker
Skrevet

Forsøk å legg deg et par timer tidligere enn du gjorde i går natt.

Hold en fast døgnrytme.

Spis nok mat.

Spis sunn mat.

Tren.

Hjelper ikke dette, dvs dersom du allerede har en sunn livsstil, er det på sin plass å ta turen til legen. Tretthet kan være symptom på veldig mye forskjellig.

Gjest Daenerys
Skrevet

Forsøk å legg deg et par timer tidligere enn du gjorde i går natt.

Hold en fast døgnrytme.

Spis nok mat.

Spis sunn mat.

Tren.

Hjelper ikke dette, dvs dersom du allerede har en sunn livsstil, er det på sin plass å ta turen til legen. Tretthet kan være symptom på veldig mye forskjellig.

Jeg syns man skal dra til legen med en gang om man er veldig trett. Har man jernmangel er det ikke moro å trene mye f.eks, det hjelper litt, men ikke nok.

Skrevet

Jobber du mye? Har du stressa mye over lang tid? Det kan være utbrenthet, ME, lavt stoffskifte, lite B12, lite jern...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns man skal dra til legen med en gang om man er veldig trett. Har man jernmangel er det ikke moro å trene mye f.eks, det hjelper litt, men ikke nok.

Har man veldig lave jernlagre er det alt annet enn moro å trene. Dårlig kondis får en helt ny dimensjon med lave jernlagre. Ikke bare blir man ekstremt andpusten og sliten, men man blir svimmel, kvalm og helt utslitt av selv lett trening.

Gå til legen og ta noen blodprøver først som sist, omså bare for å få avkreftet sykdom eller mangler i kroppen. Så kan du heller begynne å se nøyere på kosthold, treningsvaner og søvnvaner.

Gjest Daenerys
Skrevet

Har man veldig lave jernlagre er det alt annet enn moro å trene. Dårlig kondis får en helt ny dimensjon med lave jernlagre. Ikke bare blir man ekstremt andpusten og sliten, men man blir svimmel, kvalm og helt utslitt av selv lett trening.

Gå til legen og ta noen blodprøver først som sist, omså bare for å få avkreftet sykdom eller mangler i kroppen. Så kan du heller begynne å se nøyere på kosthold, treningsvaner og søvnvaner.

Ja, nettopp. Har veldig lave jernlagere selv, og eneste grunn til at jeg kan trene er fordi jeg har opparbeidet meg kondis. Men jeg har ikke overskuddet jeg vanligvis får av trening.

Derfor - lege først. Sjekk d-vit og jern spesielt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...