AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Hvorfor er biler regnet som en manneting? Hvorfor lærer vi guttene å leke med biler? Bilen er jo ikke akkurat så gammel heller og det har vel vært vanlig for damer å kjøre bil i hvertfall de siste 20-årene, om ikke 30 også eller lengre tilbake. Nå i dag tar jo begge kjønn lappen, men av likel så er det sett på som en manneting. Er også svært skjelden jeg ser damer kan noe spesielt om biler og har sett flere ganger at menn blir overrasket hvis ei dame kan en del om biler.
Gjest energibånd Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Vet om flere damer som er bilinteresserte, men ja, du finner flere gutter som syns dette er interessant. Det har vel noe å gjøre med oppdragelse. Gutter får leketøy som biler, fly, lekevåpen og actionhelter, mens jenter får barbiedukker, bamser etc. Noe som provoserer meg litt, men det skal jeg ikke ta opp nå. I år leser jeg et emne som har mye termodynamikk, og det har gjort at jeg er blitt veldig interessert i biler og bilmotorer, så jeg forstår hvorfor så mange gutter syns dette er interessant. Jeg tror flere damer hadde likt det hvis de hadde hatt mer kunnskap om emnet.
Lutetium 71 Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Ifølge psykologen John Money, var det kun samfunnet som formet kjønnsidentiteten. Det stemte ikke helt, kan man vel si. Forskningen hans ble heldigvis revet i billebiter i 1997.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Vel, jenter og gutter har visse fysiske forskjeller. Ikke bare de man kan se utenpå men også innvendig. En gutts hjerne er annerledes formet enn en jentes hjerne. Derfor er gutter flinkere til å sette seg inn i tekniske ting og forstå sammenhenger i kompliserte ting i mens jenter er flinkere til å servere kaffe, vaske, rydde, rengjøre og andre enklere ting.
Lutetium 71 Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Vel, jenter og gutter har visse fysiske forskjeller. Ikke bare de man kan se utenpå men også innvendig. En gutts hjerne er annerledes formet enn en jentes hjerne. Derfor er gutter flinkere til å sette seg inn i tekniske ting og forstå sammenhenger i kompliserte ting i mens jenter er flinkere til å servere kaffe, vaske, rydde, rengjøre og andre enklere ting. Yepp, kvinnfolks naturlige plass er kjøkkenet, vaskerommet, og soverommet. De kan få komme ut i stua hvis de skal servere noe. 3
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2012 #6 Skrevet 2. april 2012 Vel, jenter og gutter har visse fysiske forskjeller. Ikke bare de man kan se utenpå men også innvendig. En gutts hjerne er annerledes formet enn en jentes hjerne. Derfor er gutter flinkere til å sette seg inn i tekniske ting og forstå sammenhenger i kompliserte ting i mens jenter er flinkere til å servere kaffe, vaske, rydde, rengjøre og andre enklere ting. Det går ikke an å si det slik, min venn. Gutter og jenter er veldig forskjellige seg imellom også. Jeg kjenner damer som har stor interesse for "gutteting" og menn som er verdens beste husmor-far. Jeg personlig bryr meg ikke så veldig om "de enklere kvinneting" som du så fornøyelig kaller det. Jeg liker noe jeg kan bryne meg på, både fysisk og psykisk. Jeg liker bil også. Ædda-Bædda såh deh såh! 1
Envy Skrevet 2. april 2012 #7 Skrevet 2. april 2012 Jeg synes det er like morsomt hver gang jeg snakker med en gutt og begynner å legge ut om bilinteressen min De blir like måpende overrasket hver gang Særlig siden jeg er skikkelig jentete på alle andre områder :gjeiper:
Lutetium 71 Skrevet 2. april 2012 #8 Skrevet 2. april 2012 *Drikker kaffen Hoppetaujenta har servert*
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #9 Skrevet 2. april 2012 Det går ikke an å si det slik, min venn. Gutter og jenter er veldig forskjellige seg imellom også. Jeg kjenner damer som har stor interesse for "gutteting" og menn som er verdens beste husmor-far. Jeg personlig bryr meg ikke så veldig om "de enklere kvinneting" som du så fornøyelig kaller det. Jeg liker noe jeg kan bryne meg på, både fysisk og psykisk. Jeg liker bil også. Ædda-Bædda såh deh såh! Å vaske, pusse og rengjøre en bil er ikke det samme som å mekke og skru på en bil. Anbefaler deg å se hjernevask: http://www.youtube.com/watch?v=x3DsK3cQmcU
Mynona Skrevet 2. april 2012 #10 Skrevet 2. april 2012 Vet ikke hvorfor det er sånn, men det er vel noe med interessen da? Jeg lekte bare med biler når jeg var liten (jeg er jente), har mer forståelse for hvordan biler fungerer en en gjennomsnittlig kvinne, men det intereserer meg midt i r*va nå. Mistet interessen en eller annen gang i oppveksten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #11 Skrevet 2. april 2012 Menn og kvinner har nok uten tvil litt ulike medfødte egenskaper i seg. Men noe skyldes nok kulturell og miljømessig påvirkning også. Jeg er kvinne, men føler jeg har både mannlige og kvinnelige egenskaper. Bil er jeg ikke så interessert i, men har egenskaper og interesser innenfor f.eks teknikk og tyngre fysiske arbeidsoppgaver. Jeg er ikke redd for å ta de tunge takene som kvinner ofte verger seg mot:) Typiske kvinneinteresser som mote, sminke og klær har jeg nærmest null interesse for, og jeg har aldri forstått andre kvinners voldsomme interesse for dette. Jeg kan ikke settes i en mannebås eller kvinnebås, føler jeg. Jeg føler meg som en nokså uvanlig kvinne, for jeg føler at folk flest er ganske autentiske til sitt kjønn. De fleste menn jeg kjenner har typiske gutteinteresser som bil, båt, sport, teknikk og sex osv, mens de fleste kvinner jeg kjenner er opptatt av moter, hår, klær og sminke osv.
Gjest Jim Jones Skrevet 2. april 2012 #12 Skrevet 2. april 2012 Hvorfor er biler regnet som en manneting? Hvorfor lærer vi guttene å leke med biler? Bilen er jo ikke akkurat så gammel heller og det har vel vært vanlig for damer å kjøre bil i hvertfall de siste 20-årene, om ikke 30 også eller lengre tilbake. Nå i dag tar jo begge kjønn lappen, men av likel så er det sett på som en manneting. Er også svært skjelden jeg ser damer kan noe spesielt om biler og har sett flere ganger at menn blir overrasket hvis ei dame kan en del om biler. Vi gjør ikke det. Det er jentene som ikke gidder. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. april 2012 #13 Skrevet 2. april 2012 Jeg hadde både Barbiedukke og en gul bulldoser når jeg var liten. Lagde bilveier for gutta i sandkassa og lekte med dukker med jentene. Men jeg var mest opptatt av dyr.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #14 Skrevet 2. april 2012 Jeg hadde både Barbiedukke og en gul bulldoser når jeg var liten. Lagde bilveier for gutta i sandkassa og lekte med dukker med jentene. Men jeg var mest opptatt av dyr. Men nå som voksen kvinne så aner du ikke hva en kardang er for noe, ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #15 Skrevet 2. april 2012 Men nå som voksen kvinne så aner du ikke hva en kardang er for noe, ikke sant?
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2012 #16 Skrevet 2. april 2012 *Drikker kaffen Hoppetaujenta har servert* *knegg...tenke stille for seg selv; han oppdaget tydeligvis ikke at det er oppsamlet restekaffe fra hele forrige uke som er gjenoppvarmet i mikro`n og står NU på thermosen* Eh...*renske halsen* Vil De ha en kake også mens jeg er serviceminded? 1
Hoppetaujenta Skrevet 2. april 2012 #17 Skrevet 2. april 2012 Å vaske, pusse og rengjøre en bil er ikke det samme som å mekke og skru på en bil. Jøss! Takk for opplysningen. Det ante jeg ikke.
Lutetium 71 Skrevet 2. april 2012 #18 Skrevet 2. april 2012 *knegg...tenke stille for seg selv; han oppdaget tydeligvis ikke at det er oppsamlet restekaffe fra hele forrige uke som er gjenoppvarmet i mikro`n og står NU på thermosen* Eh...*renske halsen* Vil De ha en kake også mens jeg er serviceminded? *Melder Hoppetaujenta på husmorskole*
Gjest Belle Gunnes Skrevet 2. april 2012 #19 Skrevet 2. april 2012 Men nå som voksen kvinne så aner du ikke hva en kardang er for noe, ikke sant? Kardang er vel mellomaksel mellom girkassa og ett eller annet frem til forstillinga? Noe der i hvert fall Jeg har skifta gasswire selv og skifter plugger på bilen selv. Kan skifte olje også, men gidder ikke. Jeg vet når noe er feil på bilen og hva som er feil. 1
Gjest Cessie Skrevet 2. april 2012 #20 Skrevet 2. april 2012 Vel, jenter og gutter har visse fysiske forskjeller. Ikke bare de man kan se utenpå men også innvendig. En gutts hjerne er annerledes formet enn en jentes hjerne. Derfor er gutter flinkere til å sette seg inn i tekniske ting og forstå sammenhenger i kompliserte ting i mens jenter er flinkere til å servere kaffe, vaske, rydde, rengjøre og andre enklere ting. Du glemte dette:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå