AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Skal oppholde meg fire uker i California i sommer. Hvor mye lommepenger burde jeg ta med meg? Hotell og fly er allerede betalt. Så det blir kun de pengene jeg trenger til mat, shopping og utflukter. Jeg tenker ikke leve noe luksusliv, men ikke på et budsjett som ikke gjør at jeg kan unne meg ting med god samvittighet heller:)
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 California er av de dyrere statene i USA... Uten å egentlig ha så stor formening, vil jeg tro at jeg i hvertfall hadde beregnet 2000,-nok/uka. Men nå pleier jeg å leve ganske "cheap" da. (Og skal du til parker ala disney world osv ville jeg beregnet en god del mer til det, for det er dyrt!)
Miah Skrevet 4. april 2012 #3 Skrevet 4. april 2012 2000 i uken? Oi, det var mye. Brukte som regel 500 i uken til ting utenom bo og slikt da jeg bodde der, men så var ikke jeg på ferie heller. Du lever bra med 1000 i uken, men det kommer som alltid an på personen... hadde tatt med meg 6000.
Wednesday Skrevet 4. april 2012 #4 Skrevet 4. april 2012 haha jeg brukte 100 000 i usa på tre uker SHOPPING!!! :)
Arlea Skrevet 4. april 2012 #5 Skrevet 4. april 2012 Siden du skriver utflukter og i tillegg skal være der nokså lenge, så ville jeg sjekket aktuelle utflukter + pris på forhånd for å ha en omtrentlig oversikt. Var i California i 2 uker i fjor og brukte ca. 20 000 til sammen i lommepenger. Men da levde jeg godt + kjøpte noe elektronikk osv. som er billigere der enn i norge. Men synes det var verdt det. Er ikke så ofte at jeg tar meg råd til å fly til stillehavet. Hadde feks. ikke giddet å bruke det samme til feks. en tur til Berlin.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #6 Skrevet 5. april 2012 Om jeg har 5000 per måned, har jeg da nok til å dra på utflukter, spise ok mat og shoppe litt?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #7 Skrevet 5. april 2012 Om jeg har 5000 per måned, har jeg da nok til å dra på utflukter, spise ok mat og shoppe litt? mente selvfølgelig per uke!!!!!
Pialill Skrevet 5. april 2012 #8 Skrevet 5. april 2012 jeg ville beregnet minst 10 000 på shopping reis ned med nærmest tom koffert. En bukse er mer enn nok og noen topper. Resten kjøper du der. Så slipper du overvekt på veien hjem ellers ville jeg beregnet rundt 200 kr dagen på mat, da lever du veldig godt! så ca 5000-6000 på mat. Da spiser du alt ute. Med mindre du har planer om å leve på fastfood, da blir det noe billigere shopping + mat ca 16 000. Da har du 4000 igjen til utflukter. Tror 20 000 for 4 uker skulle være et greit beløp om du vil kose deg og ikke tenke alt for mye på hva du bruker pengene dine på! misunner deg skikkelig! JEG VIL OGSÅ REISE! 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #9 Skrevet 6. april 2012 Storbyer i Usa er dyre, og 5000nok i uka er lite, det skal tross alt dekke minst 3 måltider per dag (de færreste hotel i usa har frokost på hotellet inkludert- mange hotell har ikke engang restaurant). Jeg hadde beregnet $100 dollar per DAG for mat og transport.
Miah Skrevet 7. april 2012 #10 Skrevet 7. april 2012 haha jeg brukte 100 000 i usa på tre uker SHOPPING!!! :) Langt fra alle som har så mye penger å bruke.
Coffee_Cup_ Skrevet 9. april 2012 #11 Skrevet 9. april 2012 Vi reiser til New York 10 dager i september, har beregnet å ha med oss ca. 30.000,- til sammen. Det skal dekke mat, aktiviteter, transport og shopping. Etter å ha lest her inne synes jeg kanskje 30.000,- høres lite ut... Bør vi regne med mer til lommepenger?
Pialill Skrevet 9. april 2012 #12 Skrevet 9. april 2012 Vi reiser til New York 10 dager i september, har beregnet å ha med oss ca. 30.000,- til sammen. Det skal dekke mat, aktiviteter, transport og shopping. Etter å ha lest her inne synes jeg kanskje 30.000,- høres lite ut... Bør vi regne med mer til lommepenger? to stk 15 000 hver? 10 dager? det tror jeg skulle holde egentlig, men blir jo ikke grusomt mye shopping da
Serviett Skrevet 12. april 2012 #13 Skrevet 12. april 2012 Seriøst, er 15 000 hver lite penger? OG lite shopping? Jeg og kjæresten skal til California i sommer, og har regnet 15 000 hver i lommepenger. Altså mat, drikke, aktiviteter, leiebil 9 dager og bensin. Hotell og flybilletter er betalt.Er dette altså svært lite? Kan legge til at alkohol kommer ikke til å brukes penger på, da vi ikke er 21. Frokost (og ofte lunsjen) vil nok bli spist på hotellrommet. Blir nok ikke altfor masse shopping heller, da kjæresten HATER å shoppe. Er dette virkelig skrekkelig lite likevel?
Gjest Applestore Skrevet 12. april 2012 #14 Skrevet 12. april 2012 Jeg brukte ca 15 tusen når jeg var 2 uker i USA, California. Dette gikk da til mat og shopping og noe bensinpenger
Anglofil Skrevet 12. april 2012 #15 Skrevet 12. april 2012 30.000 kr hver i lommepenger er vel en helt grei sum, kommer an på hvilken standard man legger seg på og hvor mye shopping man har tenkt å bruke penger på. Jeg har spart opp 50.000 kr i rene lommepenger til vår tre ukers tur til USA i juni/juli, og da er mat og drikke for den ene uka allerede betalt (grunnet cruise). Vi skal på bryllupsreise, så vi kommer til å velge det beste og ikke tenke pris. Så ts: I ditt tilfelle ville jeg kanskje beregnet 5-7000 kr uka? Mvh Yvonne
super-ida Skrevet 28. mai 2012 #16 Skrevet 28. mai 2012 Vi brukte ca 65.000kr på 3,5 uker i usa i fjor, da var flyreise og leiebil allerede betalt. 7 netter bodde vi hos venner og betalte lite kost++ de andre nettene bodde vi på heeeelt greie hotell, ikke moteller, men ikke hilton heller. vi gjorde akkurat det vi ville av fornøyelser, spiste akkurat det vi ønsket, noen gang mc d og andre ganger hummer... jeg shoppet en del, sambo kjøpte lite. og i de 60.000 var det 2 ipader pluss annen elektronikk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå