Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest navnelapp
Skrevet

Kuttet du/h*n kontakten med engang, hvor dere etterhvert tok opp kontekten med hverandre etter et viss tid?

Vi snakka ikkje så mykje saman det første året, men etter kvart vart det meir og meir naturleg å ha kontakt, fordi vi bryr oss om kvarandre som menneske og vennar.

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

har virkelig ikke noe behov for det, tåler ikke trynet på noen av dem.

Då burde du kanskje ikkje vore saman med dei in the first place?

Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke at man kan være venn med eksen sin ... HVIS man ikke hadde et bra vennskap før kjærlighetslivet...

Skrevet

Jeg tror helt ærlig ikke at man kan være venn med eksen sin ... HVIS man ikke hadde et bra vennskap før kjærlighetslivet...

Da tror du feil, kjære deg! Hadde ikke et bra vennskap med eksen min før vi ble sammen, men vi er gode venner nå. Man må svelge noen kameler, selvfølgelig, men det er faktisk bare å være innstilt på at en ikke ønsker å være uvenner.

Så det går an ;)

Gjest Sanne_
Skrevet

De fleste mennesker har da nok av venner ellers som gjør vennskap og det å menge seg med exen overflødig. Har man barn sammen stiller saken seg selvfølgelig helt annerledes. Klar over at synet er individuelt men mange exer oppleves som slitsomme da var det ganske enkelt greiest å ikke ses på nært nivå mere. : )

Gjest navnelapp
Skrevet

De fleste mennesker har da nok av venner ellers som gjør vennskap og det å menge seg med exen overflødig. Har man barn sammen stiller saken seg selvfølgelig helt annerledes. Klar over at synet er individuelt men mange exer oppleves som slitsomme da var det ganske enkelt greiest å ikke ses på nært nivå mere. : )

Ja, men slitsomme eksar er ein jo sjølvsagt ikkje venn med. Goes without saying.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skulle ønske at vi kunne være venner, for vi har så mye felles og gjort mye kjekt i lag, men denne gangen ble jeg så såret av ham at det blir nok vanskelig for meg å se ham noen gang igjen uten å bli skikkelig lei meg.

Og det er sårt.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at det står respekt av dem som kan være venner med eksen sin. Disse folkene er ofte veldig tilgivende og tolerante folk, så dem liker jeg! Kjæresten min anser enda eksen som en av sine beste venninner, og jeg anser henne òg som en god venninne. I tillegg er jeg venner med to av mine egne ekser. :)

Bestevennen min igjennom mange år var òg venn med sin tidligere partner. Så ja, det går - og det er helt greit for min del!

Ser ikke noe faretruende ved det - man merker fort nok am det kun dreier seg om vennskap, eller om det ligger flere følelser bak. Ikke noe stress å skille mellom dem, og ikke noe problem med misunnelse/sjalusi for noen av oss :)

Skrevet

Dere som gjorde det slutt med deres ex.. Hadde dere et venneforhold etter, eller ble all kontakt slutt?

Ja, vi er gode venner. Brudded var (utrolig nok) helt gjensidig, og vi er enige om at vi hadde noen veldig fine år sammen. Den første perioden sleit vi veldig med å skille mellom sex og vennskap, deretter var det lett å forveksle god sex med følelser, men det gikk fort over. I dag kan vi møtes over en pils eller fem og snakke om hverandres forhold, og det føles veldig uanstrengt og bra. Dessverre har han er kjæreste som er veldig sjalu, så vi kan ikke møtes så ofte.

Jeg tror hemmeligheten bak et godt vennskap med en eks er litt tid fra hverandre etter bruddet egentlig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...