mirama Skrevet 2. april 2012 #1 Skrevet 2. april 2012 Jeg har planer om å ta ut spiralen, pga. plagsomme bivirkninger. Fastlegen min satt den inn. På grunn av visse problem med fastlegen, skiftet jeg, og har nå en ung og "hot" fastlege. Jeg kunne tenke meg å heller gå til gynekolog å fjerne spiralen, og vil i samme slengen at han skal sjekke at alt "står bra til " der nede. Hvordan går jeg nå fram for å få time hos gynekolog? Kan jeg ringe han direkte for å få time, eller må jeg få henvisining av fastlege? Hvordan er det med egenandel? Må jeg betale hele regninga, eller bare deler av den?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Du må iallefall ha henvisning, eller så kan du ta det privat men det er dyrt.
Gjest Indra Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 (endret) Jeg har planer om å ta ut spiralen, pga. plagsomme bivirkninger. Fastlegen min satt den inn. På grunn av visse problem med fastlegen, skiftet jeg, og har nå en ung og "hot" fastlege. Jeg kunne tenke meg å heller gå til gynekolog å fjerne spiralen, og vil i samme slengen at han skal sjekke at alt "står bra til " der nede. Hvordan går jeg nå fram for å få time hos gynekolog? Kan jeg ringe han direkte for å få time, eller må jeg få henvisining av fastlege? Hvordan er det med egenandel? Må jeg betale hele regninga, eller bare deler av den? Du må ha henvisning og gynekolog koster endel mer enn hva en fastlegetime gjør. Du må selvsagt betale dette selv om du da ikke er over frikortbeløpet ditt allerede. Alternativt kan du bestille time direkte hos en privat gynekolog, men det virker litt unødvendig i ditt tilfelle. Er det ingen andre leger på legesenteret der du har fastlegen din som kan ta ut spiralen og foreta celleprøver/teste for kjønnssykdommer? Du trenger virkelig ikke å gå til gynekolog for dette. Bare hør med legesenteret og forklar hva det gjelder, du. Endret 2. april 2012 av Indra 1
Mamma1 Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Om du får tak i tråden så kan du jo gjøre det selv.
Gjest Indra Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Om du får tak i tråden så kan du jo gjøre det selv. Man kan det, men hun skriver jo at hun vil ha en sjekk også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå