AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Hei dere Er ei jente som har opplevd en del i barndommen min. Min eldste søster har CP og min far ble alvorlig syk grunnet at han var alkoholiker, og fikk dermed en levertransplantasjon når jeg var ca 16. Det er ikke MEG det er synd på, og dette er overhodet ikke et syteinnlegg, men lurte på om noen av dere også har erfaringer med sykdom i familie? Det har gått så langt for meg at jeg blir lei meg av nesten alt. Jeg bor i en annen by og studerer, men føler hver dag at jeg burde vært hjemme og passet på familien min. Jeg har tenkt å studere i utlandet neste år (kan ikke ta det jeg vil her), men får dårlig samvittiget i tilfelle noe skjer her hjemme og jeg angrer. Bare faren min nesten snubler kan jeg syns syns på han hele dagen, og bli helt uvel. Eller om jeg går ut med venninner så føler jeg at jeg burde ha vært i hjembyen min med søsteren min. Har opplevd en del, som to forhold med fysisk og psykisk i tillegg, og vurdert å søke hjelp hos psykolog. Men det har jeg ikke råd til akkurat nå med min studentøkonomi, så det må isåfall bli i sommer når jeg jobber. Egentlig lurte jeg bare på om noen av dere har erfaringer som dere kanskje ville dele med meg? På forhånd takk for at du tok deg tid til å svare
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #2 Skrevet 2. april 2012 Hmm.. Har selv opplevd mye sykdom i nær familie som barn, så mitt eneste råd må være at du MÅ bare tenke på deg selv i blandt! Nå har du vært der for faren din og søsteren din i mange år, nå er det din tid. Jeg synes ikke du skal la vær å ta den utdanningen du ønsker pga dårlig samvittighet. Etter at mitt syke familiemedlem døde fikk jeg tilbud om psykolog, men takket nei. Nå, 7år etter ble jeg henvist til psykolog (pga hjelp til min egen sykdom), og først nå har jeg kommet over dødsfallet. Har fått god hjelp til å lette på samvittigheten og til å takle hverdagen på en helt annen og mye bedre måte.. Jeg er også student, men psykologhjelp tar jeg meg råd til! Du trenger en time til fastlegen (ca 140kr) for å få henvisning. Og deretter betaler du egenandel på rundt 307kr pr time hos psykologen. Jeg har hatt noen timer nå, så har fått frikort (når du passerer 1870kr?) og betaler ingenting. ANBEFALES på det sterkeste! Jeg er også ganske sikker på at faren og søsteren din ikke ønsker at du skal ha dårlig samvittighet for dem? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2012 #3 Skrevet 2. april 2012 Sjekk om det er tilbud om psykolog gjennom studentsamskipnaden eller mulighet for å få dekket noen av utgiftene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå