Gå til innhold

Total hofteprotese

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

ja,det får jeg gjøre

så da mener kompisen din at jeg har rett på ung ufør i tillegg til vanlig trygd?heter det vanlig trygd og ung uføre?

skal jeg nevne det for fastlegen hvis hun ikke kan det?

hper at hun kan en del om sånt for jeg kan null om de stønadene

Videoannonse
Annonse
Gjest EryMax
Skrevet

Du kan ha krav på begge deler, men det får nesten legen og NAV finne ut av. Snakk med dem.

AnonymBruker
Skrevet

det skal jeg gjøre

takk igjen

og god påske til deg:)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at uføretrygd er veien å gå. Du sliter med smerter og har en jobb hvor du er på beina hele tiden. Hva dersom du hadde en annen type jobb som f.eks. kontor?

Jeg hadde tatt kontakt med fastlegen og fortalt om situasjonen og så søkt på arbeidsavklaringspenger. At det blir trøblete økonomisk hadde jeg bare tatt. Det kan være muligheter for økt bostøtte, supplerende sosialhjelp og kanskje annen type støtte.

På AAP kan du få hjelp til omskolering slik at du kan få en jobb du takler med dine helseproblemer. Blir det studier så får du lån i Lånekassa, men ikke stipend pga egen inntekt.

• Liker 2
Gjest EryMax
Skrevet

Er det noe å risikere helsen sin på å sitte inne på et kontor, hverken sitting eller gåing er bra for hoftene. Det jeg mener er at TS kanskje har behov for litt ro, når man tar 15 piller om dagen. Så kan man vurdere uføretrygd synes jeg. Du kan være uføretrygdet å studere samtidig tror jeg, jeg har en onkel med fotprotese som gjorde det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er noe poeng i å slite helsen på jobb. Men hva med å sjekke mulighetene til støtte for omskolering? Hvis det er å stå dagen lang som er problemet, så kanskje en annen jobb er riktig for deg? :) Man kan jo også få tilpasset arbeidstid og oppgaver. På den måten vil du kanskje få mer å leve av. Du er jo fortsatt veldig ung, så det høres tungt ut å måtte leve på trygd resten av livet.

AnonymBruker
Skrevet

Man starter ikke med uføretrygd i en sånn situasjon. Man starter med sykemelding og AAP. Aktivitetskravet når man går på AAP kan være så enkelt som medisinsk behandlig. I tillegg så kan nav teste arbeidsevnen din og hva som kan fungere for deg. Å melde seg ut av arbeidslivet for resten av livet synes jeg ikke er veien å gå i dette tilfellet.

• Liker 1
Gjest EryMax
Skrevet

TS har prøvd å jobbe, men h*n ender opp med å bli så utslitt at h*n ikke klarer noe. Klart det går an å prøve en vernet bedrift, men hva er vitsen om TS blir syk av det?

AnonymBruker
Skrevet

her er TS

Jeg har prøvd forskjellige steder men kun som vikar og tilkalingsvikar har aldri jobbet som fast da er det vanskelig her.. ..prøvd begge jobbene både på konto og ståeing,men begge to er like dårlig for meg..

idag har jeg jobbet 6 timer og nå ligger jeg ogog har vondt i hofta og ryggen,,lever bare på suppe,klarer ikke å st å mer enn det jeg har gjort på jobben..klarer ikke å gjøre så mye hjemme ..og jeg synes det er litt leit det å ikke kunne kose meg med lille gutt med den lille tid vi har før han legger seg ..

er utdannet innen for helse og sosial(videregående skole)men helsen min er dårlig ,,håper dere skjønner at jeg har total protese ,,det er ikke helt vanlig å få det i så pass ung alder men jeg kunne nesten ikke gå før jeg ble operert...

de fleste blir operert over 60 år..hoften min har vært under 3 STORE operasjoner..og er redd for at jeg endre opp med handicap stol.

og jeg har ikke blitt 30 enda..itillegg har jeg bare jobbet som tilkalingsvikarer på forskjellige steder siden 2007..har aldri fått eller jobbet fast

så det er vanskelig her

Gjest EryMax
Skrevet

Jeg tror du skal prøve et år på uføretrygd, å så se hva du skal gjøre videre. Du trenger ikke å bli varig uføretrygdet, du må snakke med NAV og legen din. Ofte om du snakker med saksbehandleren din på NAV, så kan h*n komme med forslag.

AnonymBruker
Skrevet

ja,jeg får nok gjøre det etter påsken da jeg har time hos fastlegen.så håper hun kan hjelpe meg..

vil gjerne prøve litt sykemelding først også ser jeg hvordan det blir..

hoften er ikke god nok eller sterk nok til å kunne stå hele dagen på jobb:(

og det er litt irritert å gå å halte foran de andre,,for når jeg blir slitten på beina så halter jeg mer enn vanlig og det er ikke noe særlig å ha det s pass vondt på jobben..

Jeg vet jeg er ganske ung men hva skal jeg gjøre når hoften er slitten og klarer ikke mer!?

Gjest EryMax
Skrevet

Hvor i landet bor du TS? jeg kan prøve om jeg finner noen vernet bedrifter til deg. Der kan man jobbe og samtidig motta sosialstønad fra NAV.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Buskerud(Drammen)..sosial stønad?tenker du på sosial hjelp?

Gjest EryMax
Skrevet

Det er et tilbud for de som får trygd fra NAV. Du jobber noen timer i uka på f.eks Stålfors som er et trykkeri som trykker alt fra oblater til bilskiltene til ID kort. Å så får du litt penger fra bedriften itillegg til pengene fra NAV.

Gjest Elfrida
Skrevet

Kan du høre med det sykehuset som har operert deg om det er noe de kan gjøre for at du skal få mindre smerter? Det høres ikke ut som du har fått en vellykket behandling dersom du har så mye smerter.

AnonymBruker
Skrevet

Høre meg de som opererte meg?

det er medfødt skadde.og ble ikke oppdaget før jeg var rundt 3 år..og da var det forseint ,,her blir nyfødt barn oppdaget første dagene eller timene men hos meg så var det 3 år

tror ikke de kan gjøre noe..har vært der flere ganger hvert år før jeg ble operert men så bestemte legene for jeg skulle bli operert siden jeg hadde ikke den skålen som har hofteleddet ligger i.og derfor hadde jeg mye slitasje og smerter,,men jeg har fortsatt smerter spesielt når jeg står mye eller sitter mye..

det er veldig få som blir operert i så pass ung alder..

så tror ikke at legen kan gjøre så mye med det enn bare å skrive smertestillende medisiner..

AnonymBruker
Skrevet

hvem skal jeg snakke med ang. bedriften?

legen eller nav?

skal kanskje gjøre det.

som sagt jeg jobber kun som tilkalingsvikar de dagene folk er på ferie,syke osv..

ikke noe fast jobb..

Gjest EryMax
Skrevet

Du må snakke med NAV om hvilken legeerklæring som trengs, for å motta uføretrygd eller AAP. Så drar du til legen med de papirene hun skal fylle ut, når legen din har fylt ut papirene fra NAV så leverer du de på NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...