Joe Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 (endret) Jeg fant ingen fellestråd for kakeoppskrifter, så jeg lager egen tråd. Og det blir vel sett på som ufint med link til egen blogg, så jeg legger hele oppskriften og alle bildene her Har flere andre oppskrifter i bloggen, link i signaturen. Jeg laget paiskallene av chocolate chip cookie deig, fylte de med tykk vaniljekrem og laget roser av epleskiver. Chocolate chip cookies 225 gr meierismør 150 gr sukker 150 gr brunt sukker 2 store egg 2 ts ekte vaniljesukker 1 ts bakepulver 5 dl mel Pisk smør og sukker og brunt sukker til en luftig krem, bland godt inn resten. Smør et muffinsbrett, og trykk kjeksdeigen ut i formene. Stek i ca. 10 min på 175 grader. Vaniljekrem 5 dl helmelk 3 eggeplommer 1 egg 0,5 dl mel 1 dl sukker masse masse vanilje Kok opp melk og sukker, og ta det av varmen mens du rører inn egg og mel og vanilje. Rør godt og sett på svak varme til den tykner. Hell litt oppi hver paiform. Skjær løvtynne skiver av epler, og legg de bortover så de overlapper. Rull sammen og putt oppi paiene, og spre bladene litt. Pensle forsiktig med litt lønnesirup. Stek igjen på 100 grader i ca 30 minutter. Endret 1. april 2012 av Joe 1
Joe Skrevet 1. april 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2012 De var utrolig gode Alle ble spist opp. Jeg pisket krem og søtet den med litt lønnesirup, det passet perfekt til. Ellers kunne man kanskje droppet sirupen og strødd sukker og kanel over, det er sikkert også godt.
Susa Skrevet 2. april 2012 #4 Skrevet 2. april 2012 Wow..de var virkelig flotte! Gleder meg til å prøve!
Taste of Slow Skrevet 2. april 2012 #5 Skrevet 2. april 2012 Nam! Disse så utrolig lekre ut - de skal jeg prøve
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå