AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Ja, noen erfaringer med Korres? Hvordan er ingrediensene? Hva kan jeg sammenligne det med? Er det på samme niva som nivea, eller er det på niva med decleor? Blir litt forvirret når jeg finner korres-produktene så billig, men de påstås å være ganske naturlige?
aphelion Skrevet 3. april 2012 #3 Skrevet 3. april 2012 Jeg kjøpte en korres fuktighetskrem i går. Har riktignok bare rukket å bruke den én gang foreløpig, men jeg er fornøyd. Den har god fukt, trekker raskt inn, lukter godt (jasmin) og føles ren på huden. Jeg er positivt overrasket. Synes forøvrig ikke den var spesielt billig, jeg betalte 149,- for den, så det blir jo i samme priskategori som Body Shop, og mange parfymeriprodukter er også i den prisklassen. Nivea er søppel. Ikke brukt decleor, men synes den er helt på høyden med parfymeriprodukter. Bedre enn Body Shop.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #4 Skrevet 3. april 2012 Jeg kjøpte en korres fuktighetskrem i går. Har riktignok bare rukket å bruke den én gang foreløpig, men jeg er fornøyd. Den har god fukt, trekker raskt inn, lukter godt (jasmin) og føles ren på huden. Jeg er positivt overrasket. Synes forøvrig ikke den var spesielt billig, jeg betalte 149,- for den, så det blir jo i samme priskategori som Body Shop, og mange parfymeriprodukter er også i den prisklassen. Nivea er søppel. Ikke brukt decleor, men synes den er helt på høyden med parfymeriprodukter. Bedre enn Body Shop. For meg er 149 veldig billig:p Nettopp derfor jeg er litt skeptisk, jeg er vant til å måtte betale for kvalitet.. Men jeg liker body shop veldig godt så hvis Korres er på niva med de så er det en bra ting:) Vet du noe om ingrediensene da? Er de bra/dårlig?
Honesty Skrevet 3. april 2012 #5 Skrevet 3. april 2012 Det er jo et naturkosmetikkmerke, så dersom du er opptatt av å ha færrest mulig syntetiske ingredienser på huden, er du på riktig hylle. Allikevel må du bare teste selv for å finne hva som passer for deg. Jeg har stort sett prøvd hår- og kroppsprodukter fra Korres, og har vært fornøyd, men for meg lukter de i sterkeste laget.
Suzy Skrevet 3. april 2012 #6 Skrevet 3. april 2012 Jeg har brukt shampo og balsam og syns de er bra.
Måndagsbarn Skrevet 3. april 2012 #7 Skrevet 3. april 2012 What Honesty said! Korres er et eco-merke som ikke driver med parabener og mineralolje o.l. - altså vennlig både mot huden din og miljøet. Jeg har ikke testet så voldsomt mye fra Korres selv, men har sendt en del produkter bl.a til moren min, som får mye loreal og sånt fra pappa (hehe!) og ikke er så happy med det. Jeg er økologi-frelst superhippie når det gjelder hudpleie og sminke, så jeg ville heller brukt Korres enn noe som helst fra nivea, body shop osv. men innser at ikke alle føler det slik. Håper likevel du liker disse rene produktene, det er verdt å bruke litt tid på slikt som skal være med deg hele dagen hver dag:) Lykke til!
Gjest Nanne70 Skrevet 3. april 2012 #8 Skrevet 3. april 2012 Så langt har jeg bare prøvd en dagkrem fra Korres, og har litt blandede følelser, for å si det slik. Den gjør en utmerket "jobb" og passer godt til huden min, men jeg synes konsistensen er litt for tykk og lukten litt for urteaktig for min smak. Heldigvis forsvinner lukten fort når kremen har trukket inn i huden, men jeg får ikke helt samme "luksuriøse" følelse som jeg får av f.eks. Dècleor sine produkter
AnonymBruker Skrevet 3. april 2012 #9 Skrevet 3. april 2012 For meg er 149 veldig billig:p Nettopp derfor jeg er litt skeptisk, jeg er vant til å måtte betale for kvalitet.. Men jeg liker body shop veldig godt så hvis Korres er på niva med de så er det en bra ting:) Vet du noe om ingrediensene da? Er de bra/dårlig? Ut i fra ingredienslisten så er dette IKKE øko-produkter!! Her er det også en del syntetiske stoffer som f.eks PEG, SLS... Vil du ha 100% naturlig og økologisk se etter øko-sertifiserte produkter. Terre d'Oc er et merke jeg har veldig god erfaring med. Er kjempekresen på akkurat dette. Body Shop er forresten heller ikke økologisk....
aphelion Skrevet 4. april 2012 #10 Skrevet 4. april 2012 For meg er 149 veldig billig:p Nettopp derfor jeg er litt skeptisk, jeg er vant til å måtte betale for kvalitet.. Men jeg liker body shop veldig godt så hvis Korres er på niva med de så er det en bra ting:) Vet du noe om ingrediensene da? Er de bra/dårlig? Jeg synes heller ikke at 149,- er en spesielt dyr fuktighetskrem. Men siden du selv nevnte nivea, som koster hva da, 30,-? så vil den uansett komme i en mellomprisklasse. Du bruker jo tydeligvis Body Shop-produkter som er i akkurat denne prisklassen, og hverken 30,- eller 149,- er jo da tydeligvis under din verdighet, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Og forresten, vær så god for tilbakemeldingen ang spørsmålet ditt lenger oppe..........
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #11 Skrevet 4. april 2012 Jeg synes heller ikke at 149,- er en spesielt dyr fuktighetskrem. Men siden du selv nevnte nivea, som koster hva da, 30,-? så vil den uansett komme i en mellomprisklasse. Du bruker jo tydeligvis Body Shop-produkter som er i akkurat denne prisklassen, og hverken 30,- eller 149,- er jo da tydeligvis under din verdighet, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Og forresten, vær så god for tilbakemeldingen ang spørsmålet ditt lenger oppe.......... Nivea koster også ca 150 kr.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2012 #12 Skrevet 4. april 2012 Takk for svar alle sammen:) Mener ikke at de trenger å være økologiske, men at det ikke er dårlig for huden liksom(sånn som nivea er). Men da skal jeg ta sjansen på å kanskje prøve noe:)
aphelion Skrevet 4. april 2012 #14 Skrevet 4. april 2012 Takk for svar alle sammen:) Mener ikke at de trenger å være økologiske, men at det ikke er dårlig for huden liksom(sånn som nivea er). Men da skal jeg ta sjansen på å kanskje prøve noe:) Jeg får allergisk reaksjon av nivea. Korres fungerer helt fint Min vurdering så langt er bedre enn body shop, ikke like bra som clarins, men noe mellom de to
AnonymBruker Skrevet 5. april 2012 #15 Skrevet 5. april 2012 Er det sant?? Ja, de fleste hudkremer som selges på Rimi osv koster mellom 100 og 150 kr.
aphelion Skrevet 6. april 2012 #16 Skrevet 6. april 2012 Ja, de fleste hudkremer som selges på Rimi osv koster mellom 100 og 150 kr. Jeg har aldri kjøpt hudkrem på Rimi osv. Jeg kjøpte Korres sin på Vita, hvor jeg heller ikke pleier å kjøpe fuktighetskrem. Vanligvis kjøper jeg på parfymeri, og en sjelden gang på Body Shop. Jeg synes ikke Body Shop sine produkter er særlig bra, men jeg synes det er deilig med litt forskjellige lukter innimellom, og det var grunnen til at jeg kjøpte Korres sin til tross for at det var på Vita, jeg syntes den lukter godt Kunne ikke falt meg inn å bruke så mye penger på en Rimi-fuktighetskrem. Da er man jo uansett langt på vei til en skikkelig krem..
AnonymBruker Skrevet 6. april 2012 #17 Skrevet 6. april 2012 Kunne ikke falt meg inn å bruke så mye penger på en Rimi-fuktighetskrem. Da er man jo uansett langt på vei til en skikkelig krem.. Jeg er helt enig, da handler jeg heller ordentlige produkter på nett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå