Gå til innhold

Åndenes Makt på TvN


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Regner med at det er mange som ser på dette, selv om det har gått lenge. Hva syns dere om programmet? Hadde det vært like spennende uten de nifse musikkinnslagene og skyggevirkninger/kamerabevegelser?

Hva syns du? Er det artig, spennende, har du opplevd slikt selv, forutsigbart, kjedelig eller rett og slett veldig nifst, sånn at du ikke vil se på skremmende overnaturlige ting? Strider det mot din tro at det finnes ånder rundt oss?

Noen synspunkter på de klarsyntes fremgangsmåter og treffsikkerhet?

Noen favoritter blant dem,- og evt. hvorfor? :)

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror på slikt, men jeg tror ikke det er så mange negative energier rundt oss som det vises på tv. Jeg tror det er familie og venner som er rundt de, og noen av de klarsynte er lite treffsikre. Min favoritt er Ranehag, og den jeg liker minst er Bendriss.

Jeg tror på slike ting, men jeg tror vi mennesker blir nervøse av ting vi ikke kan forklare. Jeg selv har opplevd ting i huset vårt, men jeg sier med klar og tydelig stemme at de skal slutte med det de holder på med, og da gir det seg. Man skal ikke vise redsel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å le meg i hjel av episoden der en mann hadde falt opp i en kjøttkvern, og Ranehag sier "det kjenns som om jobben åt upp honom. Bokstavelig talt". :skratte:

Det er et morsomt program, men jeg kjøper ikke historiene de kommer med. Ting har nok sine naturlige forklaringer, men har du først bestemt deg for å tro på spøkelser er det vanskelig å se andre alternativ.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg vel egentlig litt for at slike programmer skal gå i "beste sendetid", for man kunne jo ha brukt plassen til noe annet. Min mening er at jeg ikke fatter hypen som skapes av slike programmer. Det kan godt hende at enkelte selvproklamerte medier har en naturlig utviklet en evne til å oppfatte energiformer som resten av oss ikke kan, men dette programmet virker som humbug fra ende til annen. Et slags tafatt forsøk på å tjene penger for familier som mener de har opplevd noe unaturlig. Men fatter ikke at de går med på å stille som hoffnarr for alle. Sjefen ser kanskje på, det samme gjelder familier, venner og andre kontakter, og det kan være særdeles lite lurt å gå ut offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det der hun synske dama følte de overjordiske energiene i reklameprosjektet til Stephen Fry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irriterer meg vel egentlig litt for at slike programmer skal gå i "beste sendetid", for man kunne jo ha brukt plassen til noe annet. Min mening er at jeg ikke fatter hypen som skapes av slike programmer. Det kan godt hende at enkelte selvproklamerte medier har en naturlig utviklet en evne til å oppfatte energiformer som resten av oss ikke kan, men dette programmet virker som humbug fra ende til annen. Et slags tafatt forsøk på å tjene penger for familier som mener de har opplevd noe unaturlig. Men fatter ikke at de går med på å stille som hoffnarr for alle. Sjefen ser kanskje på, det samme gjelder familier, venner og andre kontakter, og det kan være særdeles lite lurt å gå ut offentlig.

Det sier jo litt om seertallet, når de sender programmet i beste sendetid. Selv om du ikke er interessert i det, er det mange andre i Norge som faktisk er det. De hadde aldri sendt det i beste sendetid, om folk ikke satt og så på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om småbarn som har fått sitte å se på dette programmet igjennom hele barndommen sin. De blir skremt og får problemer med å sove etterpå, men ingen sier noe i hjemmet, for mamma skal se på det, så da gjør ungene det også.

Syns ikke at dette er et program for unger. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om småbarn som har fått sitte å se på dette programmet igjennom hele barndommen sin. De blir skremt og får problemer med å sove etterpå, men ingen sier noe i hjemmet, for mamma skal se på det, så da gjør ungene det også.

Syns ikke at dette er et program for unger. :sukk:

Jeg syns heller ikke dette er et program for små barn, men så forventer jeg faktisk at barna er i seng ved denne tiden. Det begynner kl. 21.30, og hvor mange barn er våken på denne tiden, forutenom der foreldrene ikke gidder å bruke tid på å få barna i seng.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen familier er det mere "frittgående unger", enn ordnede forhold og strukturerte leggetider. Jeg har opplevd dette på ubehagelig nært hold og reagerte med lettere sjokk. Lar de virkelig ungene bestemme så mye som de gjør? Svaret var ja. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Jeg synes det er humbug.

I utgangspunktet så tror jeg på at det finnes mer mellom himmel og jord enn vi i øyeblikket kan forklare, og synes det er vanskelig å skille mellom tro og overtro. Og jeg forsøker å ikke trampe noen på tærne. Jeg synes det er morsomt å bli "utsatt" for folk som skal lese auraen min og har venninner som har øvd seg i å lese hender osv. Det er gøy å forsøke, men jeg ville aldri brukt en krone på det.

Jeg har også selv "sett" og hørt ting som er vanskelig for meg å forklare, men som kanskje har helt naturlige forklaringer.

Men å hoppe derfra til et program så oversminket med lydeffekter, dramatiske intervjuer og whatnots, er humbug. Det skjer ikke en dritt i disse episodene annet enn rekonstruksjoner med dårlige filmeffekter, og en dame med svorsk-dialekt som "kännar at det är nåt här inne" og huseiere som nikker med alvorlige miner.

Det er omtrent like lite reellt som horoskop.

Jeg så et program i nysgjerrighet og en annen episode med en venninne som var hekta, og jeg er egentlig like lite imponert hver gang over konseptet som et TV-program og rangerer det rett under CSI: Miami på lista over program jeg liker å se på. Og CSI:Miami er såvidt rangert over reklamepausene på TV3. Jeg foretrekker å vaske opp. Og jeg liker ikke husarbeid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I noen familier er det mere "frittgående unger", enn ordnede forhold og strukturerte leggetider. Jeg har opplevd dette på ubehagelig nært hold og reagerte med lettere sjokk. Lar de virkelig ungene bestemme så mye som de gjør? Svaret var ja. :(

Da er det helt andre ting enn et ungene får se på åndenes makt som er problemet spør du meg.

For programmet er jo lagt såpass sent for at barna ikke skal se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I noen familier er det mere "frittgående unger", enn ordnede forhold og strukturerte leggetider. Jeg har opplevd dette på ubehagelig nært hold og reagerte med lettere sjokk. Lar de virkelig ungene bestemme så mye som de gjør? Svaret var ja. :(

Da er det foreldrene som ikke tar ansvar, og programmet er ikke problemet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tirkes

Kan også legge til at jeg ikke synes det er nifst. Og jeg er av pysetypen som satt skrikende bak en sofapute og så Blair Witch Project, The Grudge og Paranormal Activity. Jeg veit og ser at det er ikke er noen Oscarvinnende filmer jeg ser, men de kryper under huden på meg. Jeg har faktisk prestert å bli mørkeredd av en episode Buffy også.

Men ikke av Åndenes Makt. :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regza

I noen familier er det mere "frittgående unger", enn ordnede forhold og strukturerte leggetider. Jeg har opplevd dette på ubehagelig nært hold og reagerte med lettere sjokk. Lar de virkelig ungene bestemme så mye som de gjør? Svaret var ja. :(

Uten å avspore tråden for mye.

Men lettere sjokk?

Jeg har hatt "frie" tøyler når det gjelder leggetid og det meste annet siden jeg begynte på barneskolen. Jeg fikk se skrekkfilmer og dokumentarer om spøkelser. Noen barn lærer fortere forskjell på hva som er ekte og hva som er skuespill.

Tenk, jeg rørte ikke alkohol før jeg ble 18, begynte aldri å røyke. Aldri brutt loven, jobber hardt, og gjør frivillig arbeid.

Ja fysjom, for en oppdragelse jeg har fått. Foreldrene mine skulle vært i fengsel for barnemishandling =p

UANSETT!

Ja, ser på Åndenes makt nå og da, syns det er artig. Ikke at jeg tror på slikt, men underholdning er det lell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stemmer. Det som virkelig er sprøtt er at folk fortsetter å tro hun er synsk, selv etter at hun har blitt avslørt som svindler.

Forøvrig, for å svinge tråden litt inn på forumets målgruppe: Hva synes dere om at sånt som dette i veldig stor grad markedsføres mot kvinner? Har noen venninner som får helt hodepine av det. :gjeiper:

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jim Jones

Stemmer. Det som virkelig er sprøtt er at folk fortsetter å tro hun er synsk, selv etter at hun har blitt avslørt som svindler.

Forøvrig, for å svinge tråden litt inn på forumets målgruppe: Hva synes dere om at sånt som dette i veldig stor grad markedsføres mot kvinner? Har noen venninner som får helt hodepine av det. :gjeiper:

Det er jo en grunn til at det finnes så få kvinner innen kritisk vitenskap da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...