Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk min Ghd rettetang fra Feelunique igår, og er stortsett fornøyd, men det er en ting som palger meg noe innmari. Når jeg lukker rettetangen, treffer ikke platene hverandre helt.. det gjør at håret faller ut når jeg krøller det. er ikke flink til å forklare, men det kan sees på bildet.

Er det slik på alle GHD rettetanger?Jeg vet ihvertfall at min ikke er falsk.

post-59189-0-50923100-1333299009_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er også sånn. Kjøpte på feelunique. Ettersom jeg vet skal den være sånn.

Skrevet

Hm, da vet jeg det. Takk for svar!

Jeg synes egentlig det er veeldig irriterende, men har aldri hørt noen andre klage over det :forvirret:

Skrevet

Min er også sånn. Det er også en grunn til at jeg liker andre glattetenger bedre ;)

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg måtte gå å sjekke, og min er faktisk ikke slik. Platene går helt inntil hverandre. Men det er vel kanskje forskjellige modeller av disse rettetengene? Min ser jo egentlig lik ut som din ellers..

Skrevet

Måtte sjekke jeg også. :fnise:

Men nei, min er ikke slik. Men den er relativt gammel (ca. 2007). Ble kjøpt i salong om det skulle ha noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ekte GHD! Det er ikke uten grunn de selges så billige på div nettsider... En ekte GHD har perfekte plater uten opprom og "sprekker".. Det er nettop det som gjør den så bra!

Fulgte det med en plastlapp med serienr på ledningen? Ring GHD og sjekk isåfall :) Hvis ikke det er plastlapp på ledningen er det ihvertfall fake.. Desverre..

Skrevet

Sjekket rettetangen min dra GHD, og min er ikke sånn. Jeg kjøpte min fra frisørbutikken Gunnhild.. Har hatt den i ca 4 år nå, og funker like bra :rodmer:

Skrevet (endret)

Det er ikke ekte GHD! Det er ikke uten grunn de selges så billige på div nettsider... En ekte GHD har perfekte plater uten opprom og "sprekker".. Det er nettop det som gjør den så bra!

Fulgte det med en plastlapp med serienr på ledningen? Ring GHD og sjekk isåfall :) Hvis ikke det er plastlapp på ledningen er det ihvertfall fake.. Desverre..

Jeg skjekket hos ghdhair.com, det stod der at Feelunique selger ekte GHD, og den har serienr. Jeg tenkte alle var sånn.. Kan jeg gjøre noe med det egentlig? Fordi det er veldig vanskelig å krølle med den, men jg føler det blir litt feil å klage etter at jeg fikk tilbakebetalt toll og moms avgifter av Feelunique. Tror jeg sender inn et spørsmål til ghdhair.com istedenfor :)

Endret av Bass
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet

Men finner du serienummer på den? For serienummeret mitt er på en sølvfarget lapp på ledningen.

AnonymBruker
Skrevet

Det der ser ikke ut som en skikkelig GHD rettetang. Min er ikke sånn, men jeg har en modell eldre.

Nå er jeg faktisk litt skuffet over feelunique for de skal jo være autorisert og skikkelig forhandler.

Send en mail til de og beskriv problemet. Egentlig så burde du gått i en butikk som selger den nyeste GHDtanga og spurt om å få se på den (late som du har tenkt å kjøpe den) for å sjekke om den går an å klemme helt sammen.

AnonymBruker
Skrevet
Denne er iallfall helt lukket. Trist om det viser seg at feelunique selger B-varer.
Skrevet

Gikk også å sjekket GHDrettetangen min nå, den hadde heller ikke noe mellomrom slik som din. Jeg kjøpte min på Nikita i fjor. Den funker fint både til krølling og retting. Mulig det er noe feil med din eller så er den ikke ekte.

Skrevet

De gamle modellene er myyye bedre, så det er godt mulig at det er de nyere modellene som har dette mellomrommet.

Skrevet

Jeg har en GHD IV rettetang kjøpt fra FeelUnique for ca et halvt år siden. Den er også slik som din.

Jeg har alltid regnet med at det er fordi man tros alt skal ha hår mellom flatene, og da vil de jo med en gang bli mye rettere, altså mer pararelle. Man klemmer jo dessuten flatene litt sammen, og ettersom tangen er litt bøyelig klemmer man da også flatene inntil hverandre. Så jeg har ikke opplevd noe problem med det enn så lenge, på mitt litt tykke og skulderlange hår. Retter det bare ut da, har ikke laget krøller ettersom jeg ikke føler jeg har lengden til det ennå.

Og ja, FeelUnique er en sertifisert GHD-selger, så tengene skal ikke være fake.

AnonymBruker
Skrevet

Alle rettetenger jeg har eid har et hull bakerst, men det går vekk når man legger litt press på tangen slik man skal.

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg har sendt mail til ghdhair.com, men ikke fått svar enda.

Det er egentlig umulig å krølle og rette håret uten å legge ekstra press på tangen, og alikevel da er det en liten sprekk helt innsert. Jeg trodde GHD skulle være bra ettersom alle sa det, men jeg angrer på kjøpet. Den går ikke glatt gjennom håret, den slår seg av etter 30 min selvom jeg bruker den, den mister fargen der jeg krøller, det er ikke temperaturstilling og da jeg rettet håret ble det rett, men ikke helt "pin-straight" slik jeg ønsket. Jeg liker egnentlig bedre min 3 år gamle Philips-rettetang fra Expert som kostet kun 600 kr :fnise:

Skrevet

Tanga skal ikke ha ett slikt mellomrom, det er derfor det er fleksible jern. Høres ut som en kopi, selv om den er kjøpt der.. Om det er en plastlapp med serienr på, går du innom en salong og sjekker, for de er pålagt og ta den i retur om serie nummeret går igjennom, og de får kontakt med ghd direkte :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Jeg har sendt mail til ghdhair.com, men ikke fått svar enda.

Det er egentlig umulig å krølle og rette håret uten å legge ekstra press på tangen, og alikevel da er det en liten sprekk helt innsert. Jeg trodde GHD skulle være bra ettersom alle sa det, men jeg angrer på kjøpet. Den går ikke glatt gjennom håret, den slår seg av etter 30 min selvom jeg bruker den, den mister fargen der jeg krøller, det er ikke temperaturstilling og da jeg rettet håret ble det rett, men ikke helt "pin-straight" slik jeg ønsket. Jeg liker egnentlig bedre min 3 år gamle Philips-rettetang fra Expert som kostet kun 600 kr :fnise:

Har du fått svar? Jeg sjekket min fra FU og der er også et slikt mellomrom. Sprekken forsvinner når jeg klemmer sammen jernet og jernene "gir etter".

Jeg har klistrelapp på ledningen med hologramklistremerke på. Registrerte serienr på GHD når jeg kjøpte den, og fikk opp beskjed om at alt var ok.

Gjest Badabing
Skrevet

Hvis serienummer er ok, bør den jo være ekte. Kanskje de har fått inn et parti med feilvare? :klo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...