AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Jeg jobber i en butikk, og en dag var det 2 utenlandske, unge gutter (20-30 årene) som handlet hos meg. Mens jeg sto og forklarte noe sa han ene noe til den andre på deres språk (urdu? muligens?). Etter de hadde gått fortalte kollegaen min (som er fra samme land, eller iallefall kan samme språk) at den ene hadde påpekt at jeg hadde "ulveøyner". Hva betyr dette? Skal jeg tolke det som et komplement ?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 At de er lyse... TS her. Ja, om de var spesielt lyse så kunne jeg forstått det. Men det er de jo ikke. Selv om de er blå..
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Det betyr at de er lyse og intense. Om det er ment bra eller dårlig, er opp til den som sa det. Jeg synes det er litt creepy, tenk Bertine Zetlitz.
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #5 Skrevet 1. april 2012 Det betyr at de er lyse og intense. Om det er ment bra eller dårlig, er opp til den som sa det. Jeg synes det er litt creepy, tenk Bertine Zetlitz. TS her. ..Men de er jo ikke spesielt lyse......heller ikke intense tror jeg... jaja.... så det er ikke et komplement altså
Gjest Raindrops Skrevet 1. april 2012 #6 Skrevet 1. april 2012 Vanskelig for oss å si om det var stygt ment eller ikke. Jeg ville tolket det positivt, siden jeg liker ulver. Men det kan jo hende de hater ulveøyne for alt jeg vet. Er det egentlig så nøye hva de mente? 1
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 Vanskelig for oss å si om det var stygt ment eller ikke. Jeg ville tolket det positivt, siden jeg liker ulver. Men det kan jo hende de hater ulveøyne for alt jeg vet. Er det egentlig så nøye hva de mente? ...Jeg er vel nysgjerrig da siden jeg spør.............
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #8 Skrevet 1. april 2012 Ulver har ikke blå øyne, de tenkte sikkert på huskyøyne. Og huskyer er fine dyr de. 4
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #9 Skrevet 1. april 2012 Ulver har ikke blå øyne, de tenkte sikkert på huskyøyne. Og huskyer er fine dyr de. det er sant
Uglen Skrevet 1. april 2012 #10 Skrevet 1. april 2012 (endret) Det kommer kanskje an på deres kulturelle bakgrunn også? I noen kulturer er det f.eks et stort kompliment å ha "kuøyne". Da min venninne ble sjekket opp av sin finske kjæreste, sa han at hun hadde "reveøyne". Hun ble litt forvirra, men han mente det som et kompliment! Om det gjenspeiler hans personlige smak eller er et vanlig utrykk i Finland, vet jeg imidlertid ikke... Endret 1. april 2012 av Uglen
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #11 Skrevet 1. april 2012 Det kommer kanskje an på deres kulturelle bakgrunn også? I noen kulturer er det f.eks et stort kompliment å ha "kuøyne". Da min venninne meg ble sjekket opp av sin finske kjæreste, sa han at hun hadde "reveøyne". Hun ble litt forvirra, men han mente det som et kompliment! Om det gjenspeiler hans personlige smak eller er et vanlig utrykk i Finland, vet jeg imidlertid ikke... Haha.. litt søtt da. :gjeiper: Men det var vel egentlig det jeg lurte på her, om noen vet hva det betyr. For kollegaen min mente at det var et begrep i deres kultur...
Wednesday Skrevet 1. april 2012 #13 Skrevet 1. april 2012 Det betyr at øynene dine er intense Da velger jeg å tolke det positivt 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå