Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tror kanskje jeg har en kvise i øret, men er veldig usikker. Jeg kan kjenne at klumpen er litt stor. Det er akkurat samme smerte som kommer ved vonde kviser. Den føles veldig tykk, men jeg vet ikke om det er noe i den. Jeg er jo ikke sikker på om det er en kvise en gang! Har bare hatt den i ca 3 dager men begynner å bli veldig vondt og irriterende. Hele øret verker og av og til ned mot halsen og i hodet. Noen som har noe tips, erfaringer osv?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Steriliser en nål med lighter og stikk hull på den. Det er nok en kvise. Går det ikke og det ikke blir bedre så må du kontakte lege.

Skrevet

Men liksom er litt vanskelig å se den, dessuten klarer jeg ikke kjenne på den hvor jeg skal stikke hull..

AnonymBruker
Skrevet

Er den i øregangen eller i ytre øret? Jeg ville bare ha stukket en plass og så presset med et eller annet tynt og hardt. For eksempel neglefil eller sånn hårkam med langt tynt skaft.

Skrevet

Den er liksom i begynnelsen av øregangen, tror jeg. MEn jeg skal prøve. Takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Fortell hvordan det går da :popcorn:

Skrevet

Uff får det ikke helt til jeg, la merke til at det er flere småkviser iallefall to i tilleg til den store. Vurderer å bare la det være i fred og ta meg smertestillende, gjør så utrolig vondt i hele øret..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får samme problemet som deg om jeg ikke har fått tørka ordentlig over hele øret etter f.eks en dusj... Om det er kviser eller noe aneet ve jeg ikke, men det som funker her for å få de bort er rett å slett å holde det tørt og rense med pyrisept en gang om dagen, til de er helt borte... Og pass på å tørke ordentlig så fort som mulig etter dusjing/bading, og pass generelt på at ørene er helt tørre hele tiden, så slipper man (iallefall jeg) at de kommer tilbake...

Skrevet

okii får begynne å passe litt på mer selv, så jeg slipper å få dette igjen. Sitter her med øreverk som det skulle vært en skikkelig betennelse. Men tusen takk for tips :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde også jeg hadde en kvise i øregangen, men det ble bare vondere og vondere. Halve hodet gjorde vondt. Det viste seg at det var ytre ørebetennelse og trengte både antibiotikadråper og tabletter.

Gjest Januar
Skrevet

Jeg hadde også vondt i øret. Lot det være noen dager, og det var en slags helt forferdelig vond klump i øregangen.

Jeg tok en q-tips og presset "bortover" øregangen, og da hørte jeg et lite splæasj. Det var en stor og "underjordisk" kvise. Mitt råd er altså en q-tips som du trykker hardt nedover/bortover i øret, da jeg tipper det er en kvise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...