Gjest Gjest Skrevet 1. april 2012 #1 Skrevet 1. april 2012 Er det nødvendig med malariaprofylakse hvis oppholdet i Malaria-risiko-område kun varer i 3 døgn? Og mesteparten av den tiden vil bli tilbragt innendørs? Litt tiltak å dra til lege for å få resept og så kjøpe rådyr malarone, hvis risikoen likevel er minimal. Hmmmmm... Hva ville du gjort?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2012 #2 Skrevet 1. april 2012 Jeg vil ikke ha malaria, så jeg hadde tatt...
cornflake_girl Skrevet 1. april 2012 #3 Skrevet 1. april 2012 Hvilket land er det snakk om? Er det f.eks. India hadde jeg ikke gjort det, men heller passet på å ha på air condition og brukt myggmiddel.
LongKissGodnight Skrevet 1. april 2012 #4 Skrevet 1. april 2012 Jeg har vært i malaria risiko området uten å vaksinere meg i forkant. Fikk ikke malaria,da jeg var i India. Risikoen for å få det i kun 3 døgns opphold er omtrent ikke mulig. Tror sjangsen for å få malaraia for turister er svært svært liten. Sannsyneligheten for å få det er mye større om man er der i 6 mnder og 1 år osv. Leste nøye gjennomom dette før jeg reiste på en faktaside om malaria. Malaria vaksinen og tablettene er ganske dyre,følte ikke det var behov i mitt tilfelle. Men om du føler at du er usikker er det nok lurt å ta det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå