Gå til innhold

Vondt i bein - tips om gode OG pene hverdagssko?


Pingting

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste begynt å få vondt i anklene/skinnleggene når jeg går mye/fort. En slags stølhet/melkesyre-smerte omtrent. Som går ganske fort over hvis jeg stopper. Jeg har 25 min å gå til og fra jobb og elsker vanligvis disse gåturene, men nå i det siste har jeg vært nødt til å ta noen minutter pause halvveis fordi det gjør vondt.

Jeg bor i byen og mistenker at det er det harde underlaget jeg går på som utløser det. Og det er bare å innrømme at skoene mine ikke er verdens mest fornuftige, det er mye som er helt flatt og med ganske harde såler eller såler som neppe demper støt noe særlig godt.

Så da er jakten i gang: nye sko til hverdagsbruk på vår/sommer/høst. Naturlig nok hadde det også vært fint med noe som er litt pent samtidig.

Er det noen som vet om merker/modeller som både er fine og gode for beina? Alle mulige stiler, fra sneakers til litt penere. Men det er jo en fordel om de kan passe til endel forskjellige antrekk. Har hørt mye bra om Camper (har et par selv, men de er det høye heler på, så det funker ikke hver dag). Andre forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et trailerlass med kvinnfolk, og ingen som kan mene noe om sko? :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville kikka på Ecco og Grete Waitz sko.

De har kanskje ikke verdens peneste sko, men har begge deler selv og aldri vondt i hverken rygg eller bein. (Får det veldig fort på "dårlige" sko)

Har også et par adidas goodyear sko, og de er også veldig gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gå med joggesko til jobben, for så å skifte?

Ellers er jeg enig med vedkommende over, men det avhenger jo litt av typen jobb du har..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de NIKE-skoene i forskjellige farger som er så populære nå? Det er jo skikkelige joggesko, men de ser utrolig kule ut :) de har de på sportsbutikker.

Eller disse? http://www.store3a.com/images/Nike%20air%20max%20women%20black%20pink%20high-heeled%20shoes.jpg

HAHAHAHA ELLER IKKE :)

:blink:

FANTASTISK! :hoho:

jeg ville kikka på Ecco og Grete Waitz sko.

De har kanskje ikke verdens peneste sko, men har begge deler selv og aldri vondt i hverken rygg eller bein. (Får det veldig fort på "dårlige" sko)

Har også et par adidas goodyear sko, og de er også veldig gode.

Takk for tips! :)

Hva med å gå med joggesko til jobben, for så å skifte?

Ellers er jeg enig med vedkommende over, men det avhenger jo litt av typen jobb du har..

Ja, det er helt klart en mulighet om jeg ikke finner noe bedre. Mest stas hadde det selvfølgelig vært å finne noe som både er fornuftig og ihvertfall ser litt finere ut enn joggesko. Vil ha alt på en gang, vettu :gjeiper:

Har kontorjobb akkurat nå, så det er mye stillesitting.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cuntzilla

Henger meg på tråden for tips, har samme problem.

Går veldig mye på asfalt og får vondt i lengden av de fleste skoene mine, unntatt de tjukkeste vinterstøvlene. Men de pakkes jo bort nå.

Noen anbefalte meg å gå til anskaffelse av innleggssåle til de mest paddeflate skoene mine, det er noe jeg alltid har tenkt må være en bra idé men aldri har summet meg til å gjennomføre. Kanskje noe å google og finne litt mer ut av. Tror Ecco har det, men det er vel også noe som kan spesialbestilles gjennom helsebutikker e.l.

Ellers så har jeg relativt god erfaring med kilehæl (av den litt lave typen), har 3-4 par med det som er behagelige på foten.

Vurderer også å begynne med joggesko til og fra jobb, men må innrømme forfengeligheten stopper meg litt der. Kan ikke tenke meg noe grellere enn et par Nike til blyantskjørtet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen anbefalte meg å gå til anskaffelse av innleggssåle til de mest paddeflate skoene mine

Jaggu - dét var jo en god idé!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boots har noen innleggssåler (kommer i penskotype og fritidsskotype, både til dame og herre) som jeg synes er veldig gode. De dekker bakerste halvdel av skoen og demper for hælen og støtter opp under fotbuen. Jeg bruker dem blant annet i ballerinasko, og det hjelper veldig på vondten jeg får av så flate (men fiiiine) sko. Scholl har også innleggssåler, men de har jeg ikke prøvd.

Både Scholl og Ecco har skomodeller som ikke ser helt grusomme ut. På kontorjobben min bruker jeg noen fra Ecco som er veldig generiske sorte sko, som ikke skiller seg sånn voldsomt ut på den ene eller andre måten. Kan gå og gå i dem uten å få vondt, de er nydelige for museumstråkking på ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Jeg er helt avhengig av mine Ecco sko! Har noen som jeg tror heter Biom, som er superdigge. Ellers synes jeg de har fått mange fine, gode sko! Og de er vel verdt pengene! Holder i åresvis om du behandler dem pent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere par gode dyre sko som jeg har hatt i mange år. de er ikke superfine, men greie. Skulle gjerne hatt noen som var skikkelig fine i tillegg. Innleggssåle høres lurt ut, men jeg er redd det vil bli for lavt under tåhette da, med mindre skoen er veldig høy innvendig. legg penger i skoene, det lønner seg! (mener at du bør kjøpe dyre sko, ikke putte penger inni :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg er helt avhengig av mine Ecco sko! Har noen som jeg tror heter Biom, som er superdigge. Ellers synes jeg de har fått mange fine, gode sko! Og de er vel verdt pengene! Holder i åresvis om du behandler dem pent :)

Enig! Jeg har nylig kjøpt meg et par biom-etellerannet, som jeg har superfornøyd med. Her er de jeg har: http://ecco.com/no-NO/Ecco/Train/Womens%20Collection/802043-57338?i=5

De har jo et klart fritidspreg over seg, så hvis det er litt formelt på arbeidsplassen din kan du jo ha et par sko der som du bytter til når du er fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! Sånne såler skal jeg jammen meg kjøpe uansett, tror jeg! :)

Ellers var jeg og snoka i går, og sleit med å finne noe som ikke er alt for kjerring. Men det er jo noen sneakersmodeller som er helt greie ihvertfall. Noen som har erfaring med Softwalk? Jeg ser de har bl.a. denne og denne modellen. Eller så har jo Camper noen par, som dette.

(jobben er full av arkeologer. "Formelt" er omtrent det siste jeg ville kalt den, tror jeg. Det er bare jeg som vil nyte å kunne gå med vanlige klær nå som jeg har kontorjobb, på sommeren går det jo bare i gummistøvler og sko med vernetupp og 5 cm tykt lag med leire :ler:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også på utkikk etter gode og pene sko! Ecco er for smale for meg, jeg har bred fot og hallus valgus, så smale, trange Ecco-sko er utelukket. Camper er utelukket av samme grunn, de er også ofte for trange oppå.

Har god er faring med Earth, men de er nesten umulig å få tak i pluss at de har et utseende jeg ikke liker SÅ godt.

http://www.earthbrands.com/kalsoearthshoe?gender=women&depart=shoes

Men de er fantastiske å ha på seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med disse? (ecco) eller disse? (viking)

Begge finnes i flere farger. Eurosko har mange komfortable og helt greie sko. Selv har jeg brukt mye penger på gode gåsko (av typen link nr 2), også har jeg tre par "passer til alle antrekk" sko kjøpt billig på Økonomisko og Dinsko som står på jobb. Lengste jeg går inne på jobb er de 300 meterne ned i kantina... :fnise:

Et tips er også å prøve støttestrømper. De er så usexy så de kan kun brukes godt gjemt under bukse, men min leggplager har bedret seg etter at jeg begynte med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh, dette var vanskelig. Mange av de dere foreslår er fine, men enten litt for åpne (trenger noe jeg kan bruke når det regner og blåser litt også, hæler ikke små sko da), eller bare ikke min stil i det hele tatt. Men jeg tror jeg har snevra meg inn litt. Deler de jeg har snust meg frem til jeg, siden vi er flere i samme båt her.

Face

Koster rundt 1000,- - har ikke prøvd dem, aner ikke om de har god såle. men er kule.

Softwalk

Koster 700, litt mindre kule men helt OK, og har fått merket anbefalt pga god støtdemping.

Ecco

Koster rundt 900, tror jeg? Kjedelige, men har prøvd dem og kan konstantere at de er veldig komfortable!

Camper

Koster 1100. Også fått anbefalt. Har prøvd dem, og de var litt harde og rare - men det skulle visstnok gå seg for til sa skobutikkdamen. Tror uansett at sålen var god. Litt kule, men ikke helt "meg".

NuDE

Dyrest: 1500,-. Og definitivt kulest. Men kanskje vanskeligere å kombinere med ulike antrekk? Har prøvd dem, komfortable. Men ikke så komfortable som f.eks. Ecco sine. Men kulere. Men dyrere.

Heh, det ble veldig like sko innså jeg nå plutselig. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...