Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

De siste to ukene har jeg slete veldig med mat. Har ikke fått i meg så veldig mye næring, for alt jeg spiser, kommer ut igjen så fort at kroppen ikke rekker å ta til seg noe. Har tatt hjemme-cøliaki-test, men utlyste ikke noe på den, men holder meg unna melke- hvete- og glutenprodukter for å se om det har gjort det noe bedre.

Det har forsåvidt det. Jeg reagerer fremdeles på mye. Epler, appelsinjuice, energidrikker, nachoschips, osv. Alt dette har komemt helt plutselig.

Har også gått ned omtrent 3,5 kilo de siste to ukene.

Noen som vet hva ddette kan være, eller som har opplevd noe lignende, og vet hva som kanskje kan hjelpe?

Har bestilt time hos legen, men har var ikke ledig før midten av mai.

Jeg er redd det skal skje noe alvorlig galt med meg om jeg putter noe feil i munnen. Dette er da ikke normalt?

Om det har noe å si, er jeg ei relativt frisk (driver med undersøkelser av utmattelsessyndromer) på 17 år. For noen uker siden, tok jeg en liten overdose med paracet (20 500mg på omtrent to døgn), og har hatt en liten avhengighet med avføringspiller. Kan dette ha noe å si for meg nå?

Videoannonse
Annonse
Gjest Survival
Skrevet (endret)

Jeg er ingen lege, men jeg ville helt klart tenkt at det var "overdosen" av pillene som gjorde deg syk. Det kan jo for eksempel ha svekket fordøyelsessystemet noe veldig. Særlig avføringspiller.

Endret av Survival
Gjest navnelapp
Skrevet

Det du reagerer direkte på (gjerne klare allergen som eple, appelsin o.l.) bør du styre unna. Forøvrig er den beste strategien å ha eit normalt kosthold, og så kutte ut ein og ein ting. Spis normalt utan særlege tilpasningar i tre-fire veker, og så fjernar du eit og eit potensielt allergen, som mjølk, gluten og ulike typer frukt. Å kutte ut alt gir deg ingen svar om kva du reagerer på, det gir deg berre eit problematisk forhold til mat generelt, og det er ikkje positivt.

Gjest frøken am
Skrevet

Du utredes for ME, og har slitt med avhengighet for avføringspiller? Har du fortalt legen din dette?

Det er jo ikke rart du er utmattet når du ikke får i deg næring..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...