sweety pie Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Har googlet en del oppskrifter på denne kaken. Elsker den kaken. Så til spørsmålet: hvordan få til kremen fast? Det står jo forskjellig i de oppskriftene. Så dere kakebakere, what do u do?
Gjest navnelapp Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Egge- og sukker blandinga skal varmast opp til ein høgare temperatur enn mange trur. Det kan lønne seg å bruke termometer, eg meiner å huske at det skal opp til ca. 70 grader. Så skal det kolne, og så brukar eg å piske inn smøret ganske kaldt. Kremen blir annleis viss du har i smøret så tidleg at det rekk å smelte i eggeblandinga.
sweety pie Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 31. mars 2012 Egge- og sukker blandinga skal varmast opp til ein høgare temperatur enn mange trur. Det kan lønne seg å bruke termometer, eg meiner å huske at det skal opp til ca. 70 grader. Så skal det kolne, og så brukar eg å piske inn smøret ganske kaldt. Kremen blir annleis viss du har i smøret så tidleg at det rekk å smelte i eggeblandinga. Ja hvis man putter i smøret for tidlig, tror jeg det blir ganske så tynn krem og vil nok renne nedover kaken. Hva med å ta smør rett fra kjøleskapet og mikse med kremen slik at det blir fast og fin? Når kremen er kaldt vel og merke.
Gjest navnelapp Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Ja, det er det eg brukar å gjere. Piske kaldt smør inn i avkjølt krem. Då blir det som regel ein veldig fin krem. :-)
sweety pie Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2012 Ja, det er det eg brukar å gjere. Piske kaldt smør inn i avkjølt krem. Då blir det som regel ein veldig fin krem. :-) Blir det fast? Merker at jeg fikk lyst på den kaken nå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå