Gå til innhold

Suksessterte/kake

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har googlet en del oppskrifter på denne kaken. Elsker den kaken.

Så til spørsmålet: hvordan få til kremen fast? Det står jo forskjellig i de oppskriftene.

Så dere kakebakere, what do u do?

Videoannonse
Annonse
Gjest navnelapp
Skrevet

Egge- og sukker blandinga skal varmast opp til ein høgare temperatur enn mange trur. Det kan lønne seg å bruke termometer, eg meiner å huske at det skal opp til ca. 70 grader. Så skal det kolne, og så brukar eg å piske inn smøret ganske kaldt. Kremen blir annleis viss du har i smøret så tidleg at det rekk å smelte i eggeblandinga.

Skrevet

Egge- og sukker blandinga skal varmast opp til ein høgare temperatur enn mange trur. Det kan lønne seg å bruke termometer, eg meiner å huske at det skal opp til ca. 70 grader. Så skal det kolne, og så brukar eg å piske inn smøret ganske kaldt. Kremen blir annleis viss du har i smøret så tidleg at det rekk å smelte i eggeblandinga.

Ja hvis man putter i smøret for tidlig, tror jeg det blir ganske så tynn krem og vil nok renne nedover kaken. Hva med å ta smør rett fra kjøleskapet og mikse med kremen slik at det blir fast og fin? Når kremen er kaldt vel og merke.

Gjest navnelapp
Skrevet

Ja, det er det eg brukar å gjere. Piske kaldt smør inn i avkjølt krem. Då blir det som regel ein veldig fin krem. :-)

Skrevet

Ja, det er det eg brukar å gjere. Piske kaldt smør inn i avkjølt krem. Då blir det som regel ein veldig fin krem. :-)

Blir det fast? Merker at jeg fikk lyst på den kaken nå;)

Skrevet

Ja, då blir den fast. :-)

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...