AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Har lenge hatt lyst til å ta grunnkurset, men har ikke klart det pga angsten. Kan noen forklare meg nøyaktig hvordan det foregår? Må jeg ha kontakt med de andre der? Eller kan jeg bare sitte og høre på det som skjer. Må jeg gjøre noe?
Gjest Carmen Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har sosial angst, men trafikalt grunnkurs var ingen problem. Det var bare fire andre på kurset (det er vanlig med få personer), og det er minimalt med snakking fra din side. Det er mest å bare høre på det som blir fortalt, eventuelt si noe dersom du har lyst. Lykke til! Jeg har tro på at du takler dette fint!
Gjest Sonja. Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 På trafikalt grunnkurs sitter du sammen med en gruppe og hører på en presentasjon om sikkerhet, genrelle kjøreregler, skil og også nødhjelpkurs som dere en av dagene øver dere på i praktisk! Innimellom gir kjørelærerne små oppgaver som deltakerne skal diskutere med de andre og løse, for å deretter fortelle resten av gruppen hva gruppen fant ut! Jeg har ikke angst selv, så kan ikke sette meg inn i en slik situasjon, men håper du fikk et innblikk i hva trafikalt grunnkurs er. Lykke til !!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Jeg har også sosial angst, og for meg var trafikalt grunnkurs grusomt. Første delen gikk greit, men på førstehjelpskurset måtte vi gjøre øvelser med andre, noe som innebar fysisk kontakt. Men jeg overlevde, og det var verdt det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå