Gå til innhold

Konsekvenser for mobbing på skole

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg funderer og tenker i forhold til skoleelever med voldsomme adferdsproblemer og de som mobber.

Jeg har vært vitne til mye utrolig i årene da jeg gikk skoler. Det er elever som har så store adferdsproblemer og er helt fullstendig uten oppdragelse, de har null respekt for andre.

Lærere har ingen ting de kan gjøre med slike, om de prøver å gi kjeft eller tillsnakk blir eleven verre.

Jeg kunne også ofte se at læreren legger seg på en tollerabel linje mot slike umulige elever, for at læreren skal klare seg igjennom dagen sin.

Å flytte slike elever til en annen skole mener jeg at det er det ikke noen vits i. En ny skole må da slite med dette problembarnet.

Jeg har altid vært i mot fysisk straff, jeg tror det ville hjulpet. For eldre elever, aldersgrense kan diskuteres.

Læreren bør ikke få utføre det på eleven, men for eksempel på ett lukket rom ett sted med eget personale som tar seg av dette.

Hva mener dere om at slike drittunger skulle fått på baken? Og på hvilken måte? Er nyskjerrig på hva folk mener om dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke for fysisk avstraffelse uansett hva man hvordan man gjør. (Har selv blitt mobbet og torturert i over 15 år på skole)

Det jeg kunne tenkt meg er at politiet burde kontaktes automatisk ved slike saker, istedenfor at lærerne skal stå der hjelpeløse og ikke gjør en dritt. (Og at de ikke ble henlagt) For disse mobberene ødelegger faktisk liv, og burde bli straffet for det slik at de skjønner tegningen! Hvis ikke foreldrene bryr seg burde barnevernet kobles inn.

Eventuelt at man kanskje kunne overføre alle disse drittsekkene til en egen skole langt langt ute på en øde øy :sjenert: (Les: Bastøy-filmen)

• Liker 3
Skrevet

Koble inn barnevernet. Hvis noen er en drittunge er det et problem et eller annet sted som må tas tak i.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat vært med og avsluttet en alvorlig mobbesak med en barneskole.

Når saken startet opp så fikk mobberne alvorlig beskjed om at de kunne risikere å bytte skoler og de kunne også bli politianmeldt. Det kom helt an på hva foreldrene til mobbeofferet ønsket.

I tillegg ble alle mobberne automatisk tatt ut av elevråd og andre tillitsverv ved skolen (noe som var et hardt slag for enkelte, selv om de absolutt fortjente det).

I tillegg måtte alle mobberne i møte med sine foreldre og rektor, og til slutt måtte de i møte med mobbeofferet og mobbeofferets foreldre hvor de måtte si alt de hadde gjort og beklage til mobbeofferet og foreldrene.

I denne saken tror jeg faktisk dette var nok til at det ble en slutt. Mobberne innså hva de holdt på med, og var ikke særlig høye i hatten.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...