AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Har gått på fontex (20 mg) i ca 2 uker nå, og klarer ikke lenger å få orgasme Tar det mot depresjon, men sex er viktig for meg, og jeg blir ikke i noe bedre humør av at sexlivet blir ødelagt.. Det er det ikke verdt for meg Men synes det er flaut å si til legen at det er grunnen til at jeg vil slutte på dem, er redd h*n ikke skal skjønne problemet, dessuten er jeg ganske ung. Så spør litt her først. Er det noen som vet om det vil ta lang tid før jeg kan få orgasme igjen om jeg slutter på pillene? Og hvordan det er med nedtrapping når jeg kun har tatt dem i 2 uker?
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #2 Skrevet 31. mars 2012 Først: Synes ikke du skal slutte med Fontex uten å ha snakket med legen din! Så til spørsmålet. Jeg opplevde det samme som deg. Husker ikke eksakt hvor lang tid det tok fra jeg sluttet på de til sexlivet fungerte "som før" igjen, men tror ikke det var veldig lang tid
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Nedtrappingen skal vel alikevel skje på vanlig vis vil jeg tro. Og to ukers bruk gir ikke særlig virkning mot det du skulle ta dem for. Det å miste seksuelle følelser og orgasmer er en av mange bivirkning av den typen piller. Jeg tok slike for noen år siden og det tok ganske lang tid før jeg begynte å kjenne noe seksuelt igjen etter avslutning. Var helt seksuelt død i de årene, men de hjalp jo for det de skulle hjelpe for da. Man må visst ofre noe for å få noe.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Har gått på fontex (20 mg) i ca 2 uker nå, og klarer ikke lenger å få orgasme Tar det mot depresjon, men sex er viktig for meg, og jeg blir ikke i noe bedre humør av at sexlivet blir ødelagt.. Det er det ikke verdt for meg Men synes det er flaut å si til legen at det er grunnen til at jeg vil slutte på dem, er redd h*n ikke skal skjønne problemet, dessuten er jeg ganske ung. Så spør litt her først. Er det noen som vet om det vil ta lang tid før jeg kan få orgasme igjen om jeg slutter på pillene? Og hvordan det er med nedtrapping når jeg kun har tatt dem i 2 uker? Hei. Du må ikke begynne å trappe ned nå pga at du ikke får orgasmer. Når du har brukt tablettene en tid i den dosen du trenger, finner du ut at evnen til orgasmer kommer tilbake. Så ikke kluss med medisinet, siden du har tatt det i så kort tid. Beregn minst seks til åtte uker før medisinet fungerer som det skal i hodet ditt, og bivirkninger fra oppstartsfasen har lagt seg. da kommer evnen tilbake. Noen får forandret orgasme, men de får orgasmer. Avholdenhet imellom sex hjelper på nytelsen. Du vet vel at depresjon ikke er å være i dårlig humør, vel? Det er en sykdom. Medisinet er ikke der for å gjøre deg i godt humør, men for å gi deg ork til å komme deg ut av senga og leve, og slutte å tenke på negative ting, miste hukommelsesevnen, ønske å slippe å leve, slutte å kjefte ut de nærmeste i aggresiv frustrasjon, slutte å ignorere ungenes behov fordi du rett og slett ikke legger merke til dem, slutte å leve i langsom film, slutte å bli utslitt av å gå til bussholdeplassen osv. Å ville ha orgasme er ikke god nok grunn for å slutte med medisin før hodet ditt har stabilisert seg Vil du bli sjukere av depresjonen din, og ha plager i mange år (evnt få utløst en kronisk lidelse), kutter du ut Fontex etter to uker pga at du savner å være kåt, og klusser med nivåene av signalstoffer i hjernen din... Å klusse med signalsoffene i hodet med å putte inn et stoff i to uker og fjerne det igjen,er iallefall ikke bra hverken for evne til orgasme eller humør. Er sex så viktig for deg, og ingenting uendret etter åtte uker, så tar man det opp med lege, fordi man ikke takler bivirkningene. Man klusser ikke på egenhånd. Hilsen en med egenerfaring.
Gjest Gjest Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Nedtrappingen skal vel alikevel skje på vanlig vis vil jeg tro. Og to ukers bruk gir ikke særlig virkning mot det du skulle ta dem for. Det å miste seksuelle følelser og orgasmer er en av mange bivirkning av den typen piller. Jeg tok slike for noen år siden og det tok ganske lang tid før jeg begynte å kjenne noe seksuelt igjen etter avslutning. Var helt seksuelt død i de årene, men de hjalp jo for det de skulle hjelpe for da. Man må visst ofre noe for å få noe. Vel, da tok du kanskje feil medikament, selv om det virket på deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå