Nessy Skrevet 31. mars 2012 #1 Skrevet 31. mars 2012 Flytter mest sansynligvis ut om ikke alt for lenge og har laget en ganske ok liste over ting jeg må kjøpe med meg, men tror veldig gjerne at jeg sikkert har glemt noe Innspill om ting som bør/kan kjøpes inn settes pris på I tillegg om dere har noen tips for en person som skal bo alene for første gang sier jeg ikke neitakk til det heller.
Gjest Tirkes Skrevet 31. mars 2012 #3 Skrevet 31. mars 2012 Tja, om vi går ut fra at du som jeg skal til en møblert hybelleilighet, så husket jeg alt det viktige, men jeg glemte mye. Ting av det jeg glemte: Lommelykt/batterier Røykvarsler (for det var der ikke i leiligheten!) Kniver. Jeg husker bestill og alt mulig, kokker og kar - men ikke skikkelig kokkekniver og brødkniver. Tørkerullsholder til veggen er kjekt om man har lite benkplass. Rema har vel fortsatt enkle, hvite. Litt verktøy. Et par skrujern, en liten hammer og noen skruer og spiker er greit å ha! Teip/saks. Matvarer og suppeposer er en ting - ikke glem plastfolie/alufolie og slike ting. Mopp/moppeskaft. Jeg hadde ikke støvsuger og de hadde ingenting i leiligheten som jeg leide. Så det måtte jeg ut og skaffe meg. Kommer kanskje på mer, håpe du får masse nyttige tips. 2
Nessy Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2012 Kjøkken: Glass, boksåpner, kjøkkenredskaper, kjevle, slikkepott, ostehøvel, matvekt, litermål, oppvaskstativ, bakeplate, visp, rivjern med beholder, bestikk, skikkelige kniver (brødkniv/kjøttkniver), toastjern/vaffeljern, skjærefjøl, oppvaskbørste, tupperware, kjøkkenhåndklær, blender/mixer, steikeplater, gryter, steikepanner, grytesil, gryteunderlag, swiffer, zalo, håndsåpe, salt og pepperbeholdere, forskjellige krydder, ris, aluminiumsfolie, plastikkposer, ovnhansker, mikrobølgeovn Renholdsprodukter: Vaskemiddel for klær, tøymykner, toalettbørste, svamper, støvsuger Bad: Badehåndkle, vaskekluter, håndklær, baderomsmatte, håndsåpe, shampo, balsam, dusjsåpe, toalettpapir Soverom: Laken, kleshengere, skittentøyskurv, rullegardin Diverse: Batterier, lommelykt, verktøy, lyspærer, strømpadder, strykejern, strykebrett, saks, tørkestativ, klesklyper, røykvarsler, førstehjelpskrin, tørkeballer for tørketrommel, persiennerengjører Det er lista så langt 1
Nessy Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 31. mars 2012 Tror ikke jeg missliker noe så sterkt som hvitløk
Myldre Skrevet 31. mars 2012 #7 Skrevet 31. mars 2012 Tror ikke jeg missliker noe så sterkt som hvitløk :o hvitløk er det viktigste på kjøkkenet mitt <3 DET og krydder og olivenolje ^^,
Nessy Skrevet 31. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. mars 2012 Aldri likt løk Krydder og olivenolje derimot er bra saker:)
Myldre Skrevet 31. mars 2012 #9 Skrevet 31. mars 2012 Aldri likt løk Krydder og olivenolje derimot er bra saker:) det som er så sunt og godt
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #11 Skrevet 31. mars 2012 Om du går inn på ikea.no og søker på startpakke så ser du hva som står der av kjøkkenutstyr, servise etc. Kanskje du kommer på noe du mangler da. Masse lykke til med flyttingen. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #13 Skrevet 31. mars 2012 Hjelpes det er mye greier man ender opp med når man har bodd alene i 12 år. Men jeg husker da fortsatt noe jeg glemte Så listen din, men vil bare tilføye. Bad: Tørkestativ til klær, bøtte. Kjøkken/Stue: Vase. Husker jeg ble superfrustrert visst jeg hadde blomster, og måtte putte dem i litermål osv
Gjest Wolfmoon Skrevet 31. mars 2012 #15 Skrevet 31. mars 2012 Det jeg alltid glemmer når jeg flytter er toalettpapir (lur å ha med når man kjører flyttelass ) og en langkost/mopp (til å dra over gulvene med etter at man har bært flytting og eventuelt skrudd møbler). Og som noen over her sa, noen skrutrekkere og kanskje en hammer er veldig kjekt å ha.
Gjest Bobler Skrevet 31. mars 2012 #16 Skrevet 31. mars 2012 Mitt svar er uthevet Kjøkken: Glass, boksåpner, kjøkkenredskaper, kjevle, slikkepott, ostehøvel, matvekt, litermål, oppvaskstativ, bakeplate, visp, rivjern med beholder, bestikk, skikkelige kniver (brødkniv/kjøttkniver), toastjern/vaffeljern, skjærefjøl, oppvaskbørste, tupperware, kjøkkenhåndklær, blender/mixer, steikeplater, gryter, steikepanner, grytesil, gryteunderlag, swiffer, zalo, håndsåpe, salt og pepperbeholdere, forskjellige krydder, ris, aluminiumsfolie, plastikkposer, ovnhansker, mikrobølgeovn,kaffekopper, dørslag, brødfjøl, bakepapir, dype, små og store tallerkener, stekespade, kjøleskap, ovn, evt oppvaskmaskin. Renholdsprodukter: Vaskemiddel for klær, tøymykner, toalettbørste, svamper, støvsuger, Diverse kluter, svamp, mopp, kostebrett, støv-tørker og grønnsåpe Bad: Badehåndkle, vaskekluter, håndklær, baderomsmatte, håndsåpe, shampo, balsam, dusjsåpe, toalettpapir, do-børste, toalett-rens, søplebøtte med lokk Soverom: Laken, kleshengere, skittentøyskurv, rullegardin, seng, dyne+pute, sengetøy, evt teppe, nattbord, klesskap/kommode Diverse: Batterier, lommelykt, verktøy, lyspærer, strømpadder, strykejern, strykebrett, saks, tørkestativ, klesklyper, røykvarsler, førstehjelpskrin, tørkeballer for tørketrommel, persiennerengjører, vase, hammer+spiker til bilder, vaskebøtte, gaffateip. Du trenger også selvfølgelig sofa, stuebord, tv, tv-benk, evt dvd-spiller, lys&lamper osv.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2012 #17 Skrevet 31. mars 2012 Vet du hvor mye oppbevaringsplass du får? Jeg ville begrenset meg til å kjøpe det mest nødvendige før du får vite det. Ikea har mange gode løsninger! F.eks. lite strykebrett som du kan henge i skapet, sengeskuffer, smarte kombinasjonsmøbler ++ Til badet trenger du kansje sånne oppbevaringsdingser med sugekopper. Jeg ville holdt sengetøy,laken og håndklær i enten lyse eller mørke farger. Lettere når en skal vaske
Arlea Skrevet 1. april 2012 #18 Skrevet 1. april 2012 Skal du bo alene eller i kollektiv? For kollektiv er mitt beste tips å se det an. Skaff deg en liste over ting en må ha for å klare seg de første dagene og gå deretter over hva som trengs etter at du har kommet deg litt på plass ut i fra den plassen du har på kjøkkenet. Da jeg bodde i kollektiv hadde vi trippelt av alt i et kjøkken som var litt mindre enn gjennomsnittet i oppbevaringsplass, det var pes.
Viernes Skrevet 2. april 2012 #19 Skrevet 2. april 2012 Eggedeler og pizzahjul, stekespader, sleiver, øser og visper?
effy Skrevet 2. april 2012 #20 Skrevet 2. april 2012 Vet ikke om penger er noe issue her men IKEA har ihvertfall sånn startkit til kjøkkenet. Tror det heter 365 eller noe sånt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå