Gå til innhold

Sjokolade - varm eller kald?

71 stemmer

1. 1. Hvordan liker du sjokoladen?

• Kjøleskapskald
      34
    • Romtemperert
      34
    • Smeltende myk
      3

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser til min skrekk at mange faktisk liker å ha sjokoladeplatene liggende i kjøleskapet før de spiser dem. Da mister de etter min mening all smak, og man ødelegger nesten tennene ved å tygge på dem. Jeg foretrekker at sjokoladeplatene er så myke at de smelter på tungen. Aller best er sjokoladen når den har ligget en stund i minst 25 grader. Nam! :)

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For min del er kjøleskapskald sjokolade definitivt det beste! :sikle:

Endret av Puddelhue
  • Liker 3
Skrevet

Liker best når sjokoladen har ligget i kjøleskapet.

• Liker 3
Gjest Leopard
Skrevet

Jeg legger inn sjokoladen i kjøleskapet på autopilot.

• Liker 1
Gjest Bobler
Skrevet

Hos meg kommer det helt ann på type sjokolade! F.eks melkesjokolade og Daim-sjokolade MÅ være iskald. Melkebart, Chrispo og stratos skal helst være romtemperert.

Velger å la vær å svare på pollen, da jeg ikke foretrekker det ene ovenfor det andre :) Spørs hvilken sjokolade det er snakk om, rett og slett! :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Jeg tror folk liker den kjøleskapskald fordi norsk sjokolade jevnt over er altfor søt. Når den da er kald smaker den mindre søtt. Selv foretrekker jeg den mørkere sjokoladen, og definitivt ikke kald!

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg kommer det helt ann på type sjokolade! F.eks melkesjokolade og Daim-sjokolade MÅ være iskald. Melkebart, Chrispo og stratos skal helst være romtemperert.

Velger å la vær å svare på pollen, da jeg ikke foretrekker det ene ovenfor det andre :) Spørs hvilken sjokolade det er snakk om, rett og slett! :)

Jeg tenkte først of fremst på melkesjokolade. Kan bare konstatere at det er mange gale, gale mennesker i denne tråden. *popcornsmiley som ikke virker*

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg tenkte først of fremst på melkesjokolade. Kan bare konstatere at det er mange gale, gale mennesker i denne tråden. *popcornsmiley som ikke virker*

Det er vanskelig å skjønne når det ikke står noe om det i hovedinnlegget. :)

Da liker jeg den i såfall iskald.

Skrevet

Kald! Jo varmere den er, jo mer mektig blir den, så sånn sett er det lurere å spise den romtemperert ;) Sjokolade som er i ferd med å smelte forbinder jeg med kvalme bilturer med for høy temperatur som liten og klissete fingre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri skjønt poenget med kald sjokolade, liker ikke å spise det og så iser det i tennene også, det tar bort det gode med sjokolade. Sjokolade skal være romtemperert, ikke for kald og ikke for varm. Unntaket er selvsagt å drikke varm sjokolade ... :sikle:

• Liker 3
Gjest Linaria
Skrevet

melkesjokolade må ha romtemperatur! Men Kvikk-lunsj liker jeg å ha i kjøleskapet.

Skrevet

Romtemperatur! Har den ligget i kjøleskapet kommer ikke smaken like godt frem, synes jeg... Mm, virkelig elsker sjokolade! Må spise det etterpå.

Skrevet

Romtemperert!!!!!!!!

• Liker 1
Gjest Sonja.
Skrevet

Åh, Nå fikk jeg skikkelig lyst på sjokolade :hjerte: Bare meg eller?? Liker den kald :hjerte:

Skrevet

Kald, seff. Det er ytterst få sjokolader som ikke går i kjøleskapet. Et unntak er f.eks. Twix, som blir for hard når den er kald pga kjekskjernen.

Skrevet

Ja takk, begge deler:) Elsker sjokolade:)

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg elsker mørk sjokolade, romtemperert helst med et glass cola til. Dette er lørdags kosen min :) Men det er også godt med kald melkesjokolde, det kommer egentlig an på sjokoladen. Jeg er nok egentlig en ja takk begge deler persjon :fnise:

Gjest Musekatt
Skrevet

Det første jeg gjør når jeg har kjøpt sjokolade, er å hive den inn i kjøleskapet :gjeiper:

• Liker 2
Skrevet

Melkesjokolade og den slags er best "lunkent". Altså ikke kjøleskapskaldt, men heller ikke så varmt at du blir klissete på fingrene av å løfte en bit fra skålen til munnen.

Mørk sjokolade kan godt være littegranne mykere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...